כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

תערוכת רטרוספקטיבה לאומן שמעון קסטיאל ז"ל

פרוט המועדים והזמנים וטעימה מהתמונות שיוצגו בתערוכה בכתבה חדשות חולון goitem

אמצע שירת חייו נדם ליבו

"אינסוף"

תערוכת רטרוספקטיבה לאומן שמעון קסטיאל ז"ל

צייר, אומן פלסטי ומעצב תפאורה, מי שעיצב תפאורה לשידורי הBBC לסדרה המצליחה Eastenders, לשידורי ITV לסדרה The Bill ולסדרה Justice בערוץ4 הבריטי,

ממעצבי הבית של תיאטרון הסמטה ובית צבי ומנהל אומנותי של הגלריות העירוניות לעיצוב ואומנות בחולון


אוצר: רפאל וזאנה

גלריית החווה חולון

פתיחה: 21 בינואר 2023

נעילת התערוכה: 18 בפברואר 2023

בחודש יוני 2021 נדם ליבו של שמעון קסטיאל בשנתו והוא בן 61 בלבד כשהוא מותיר מאחוריו רבים ובהם אמנים, מעצבים וחברים שהתקשו לקבל את מותו של האיש אציל הנפש, הצנוע שחייו הוקדשו לאומנות הן כיוצר והן כמי שליווה רבים מהם בשנותיו הארונות בדרכם המקצועית במסגרת עבודתו כמנהל התוכן האומנותי של הגלריות העירוניות לעיצוב ולאומנות של עיריית חולון . 

עתה, באותו חלל אותו אהב כל כך, בגלריית החווה בחולון, אשר הפכה לביתו השני שבזכות הכישרון והמקצועיות הנדירים  שלו הפכה לחלל תצוגה מרתק ומקורי בכל פעם מחדש, תתקיים בתאריכים 21.1.23-18.2.23  התערוכה "אינסוף"- שתציג רטרוספקטיבה של עבודותיו.

אוצר התערוכה: רפאל וזאנה, מי שעבד צמוד עם שמעון במסגרת תפקידו כאוצר הראשי של גלריות חולון וכמנהל אגף התרבות בעיריית חולון.

שמעון קסטיאל -צייר, אומן פלסטי ומעצב תפאורה בוגר לימודי אומנות בבצלאל ובוגר לימודי עיצוב תפאורה בלונדון, היה ממעצבי הבית של תיאטרון הסמטה ובית צבי – בית הספר למשחק ולאומנויות . מסע חייו המקצועיים כלל עיצוב תפאורה לקולנוע, תיאטרון ומחול בלונדון ובישראל בין היתר להפקות "חלום ליל קיץ" ו"מהפכניות" של תיאטרון תמונע, "שיר ערש לגבר" ו"שביר" של תיאטרון הסמטה, "אביב מתעורר 2.0", "חברות הכי טובות" של תיאטרון בית צבי וכן הפקות מחול ומוסיקה.

בתקופה ארוכה בה התגורר בלונדון עיצב תפאורה לשידורי הBBC ביניהם לסדרה המצליחה Eastenders, לשידורי ITV ביניהם לסדרה The Bill ולסדרה Justice בערוץ4 הבריטי.

הוא זכה פרס קרן מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית כעובד מצטיין והציג בתערוכות יחיד בתל אביב ובלונדון, ובתערוכות קבוצתיות במשכן לאומנות עין חרוד, בירושלים, בתל אביב ובלונדון. כאמור  עם חזרתו לארץ היה למנהל אומנותי של הגלריות העירוניות לעיצוב ואומנות בחולון שם הטביע חותמו בדרכו השקטה והצנועה שכל כך אפיינה אותו.

התערוכה תאיר את קסטיאל כאומן שלצד עבודתו עם מוסדות וגופי תרבות המשיך ליצור והעניק חיים לקנבס, לנייר ואף ללוחות עץ בדרכו הייחודית אשר מבקשת ללטף את חומר הגלם ולעבד אותו לכדי שפה חדשה ואסתטית.

בעבודותיו מתוארות סיטואציות עם רפרנס אישי, או ציטוט היסטורי, מיתולוגי ועם מטען תרבותי. תוך שימוש מתמשך במילון רחב של דימויים ותנועות ליצירת מטמורפוזות ודמות חדשה, הקומפוזיציות בעבודות נבנות ביחסים בין הנושא לתחומי העולם ומשטח הציור.

לרוב הדמויות והדימויים לקוחים מחיי היום יום ונמצאים בתנועה מתמדת ובהווה מתמשך עד ל"פריז פריים" של תנועה מוכרת ומתומצתת. בתהליך הציור בשכבות נוצרת בניה, קישור ודיקונסטרוקציה של הדמויות וכל שכבה מצטרפת לקודמתה, השכבות תומכות אחת ברעותה עד ליצירת דימוי חדש, מוכר ומדויק עם זאת הדימויים שומרים על איזון ותנועה מתמדת וחופש ממרכז מוכר באמצעותו עין הצופה מתבקשת לנוע בעולם החדש ולזהות מחברים נוספים.

הוא כתב: : "בעבודותי אני עוסק ביחסים אמביוולנטיים בין אנשים/דימויים, תוך כדי יצירת מילון מסוים של אימאז'ים. יחסים אלה מתבטאים בכמה צורות – האחת סיפורית, יחסים מינים בין גברים ונשים, כפיה ומתח, והשנייה ברישום הדמויות כצורה מזהה של דמות אדם בפוזיציות שונות כשהיא חוזרת על עצמה, מתייחסת לשאר הדמויות או לפורמאט, גילויי וכיסויי חוזר. הפורמאט כופה עצמו עלי ואני כופה עצמי על הפורמט".

גלריית החווה

כתובת: רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון,

שעות פתיחה: ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00,

ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00,

הכניסה לגלריה ללא תשלום

הצילומים באדיבות המשפחה

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן