כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

איך מקבלים עובדים חדשים ברשת קהילה ופנאי בחולון?

בביקורת שנערכה התגלה כי הועסקה מפעילה עם עבר פלילי עשיר-כל הפרטים בחדשות חולון-goitem

איך מקבלים עובדים חדשים ברשת קהילה ופנאי בחולון?-בביקורת שנערכה התגלה כי הועסקה מפעילה עם עבר פלילי עשיר.

מבדיקת הביקורת עולה כי רשת קהילה ופנאי מבקשת אישור על העדר עברות מין מגברים בלבד וזאת בהתאם לחוק למניעת העסקת עברייני מין במוסדות מסויימים ,כל זאת למרות שבהתאם לחוק פיקוח על הפעלת צהרונים על העמותה לדרוש את האישורים מכל איש צוות ומן הראוי שהדבר יבחן משפטית.

במהלך הביקורת נמצא שרשת קהילה ופנאי העסיקה מפעילה עם עבר פלילי עשיר של 45 הרשעות בגין עבירות סחר, שימוש בסמים קשים, גניבה, כמו כן היא ריצתה מאסר מספר פעמים ואת האחרון רק לפני שנים בודדות.

המלצות המבקר:

יש לבחון על ידי השרות המשפטי של העירייה אם הנדרש מגברים חל גם על נשים.


יש להעסיק עובדים בהתאם ללשון החוק בנושא עבר פלילי.

תגובת רשת קהילה ופנאי:

מועצת העיר החליטה לקבל את ממצאי הדוח הביקורת ולהעבירם לוועדה ברשות מנכ"ל העירייה.

הרשת מודעת לנושאים שנבדקו בדוח ותפעל אף היא לטיפול בנושאים שעלו.

    הרשת מקפידה לקבל עובדים ועובדות על פי דרישות החוק:

    בנושא העדר עבירות מין אנו מקפידים לקבל אישור על היעדר עבירות מין מגברים. לגבי נשים – אמנם בחוזר ניצנים העדכני מיום 3.12.2019 נקבע כי מנהלי ניצנים יקבלו אישורים מעובדים בדבר היעדר עבירות מין לפי החוק למניעת העסקת עברייני מין, אולם בהתאם לפרסום של האגף לחקירות ולמודיעין במשטרת ישראל (עדכני ליום 28/6/2018), נקבע כי איסור קבלת בגיר לעבודה בטרם מסר אישור משטרתי כי אין מניעה להעסקתו לא חל נכון למועד זה על נשים.

    בנושא בדיקת עבר פלילי – בהתאם לחוק, אין אפשרות למעסיקים לבקש תצהירים על העדר עבר פלילי מעובדים או מועמדים לעבודה אפילו אם העובדים או המועמדים לעבודה הסכימו לכך.

    כחלק מתהליך קבלת עובדים הרשת בודקת, בין השאר, עבר תעסוקתי והמלצות  ממעסיקים קודמים, ובמקרה המתואר (שאירע לפני למעלה משנתיים) קיבלנו המלצות חמות. בבירור שנערך עם העובדת בנוגע לתיעוד ברשת של מעצר בחשד לעבירה, טענה לטעות בזיהוי והציגה תעודת היעדר רישום פלילי. בבירור נוסף התוודתה שלא אמרה אמת. העובדת הושעתה וזומנה לשימוע בשל "היעדר אמינות."

    אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

    כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

    רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem