כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ארגון המורים הכריז על שביתה בחטיבות ובתיכונים ביום ראשון

"אנחנו דורשים ששכר של מורה מתחיל בחינוך העל יסודי בישראל יעמוד על 12000 ש״ח לחודש"

ארגון המורים הכריז על שביתה בחטיבות ובתיכונים ביום ראשון

יושב ראש ארגון המורים, רן ארז, הודיע ביום (שישי) כי ביום ראשון הקרוב תתרחש שביתת אזהרה בת יום אחד בחינוך העל יסודי, זאת למעט החינוך המיוחד. "אנחנו יוצאים למאבק על שכר ראוי, ודורשים ששכר של מורה מתחיל בחינוך העל יסודי בישראל יעמוד על 12 אלף ש״ח לחודש", הסביר, מאסנו משנה שלמה של סחבת מכוונת של משרד האוצר".

"לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל משא ומתן ענייני עם ארגון המורים בקשר לשכר מורי החינוך העל יסודי, הגיעו מים עד נפש! ארגון המורים מודיע כי ביום ראשון הקרוב תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד בחינוך העל יסודי, זאת למעט בתי ספר לחינוך מיוחד", נמסר בהודעה.

עוד נכתב כי "השביתה מגיעה בעקבות העובדה שמשרד האוצר מסרב לנהל משא ומתן ענייני עם ארגון המורים, ולמורי החינוך העל יסודי אין הסכמי שכר שנה שלמה. דרישת ארגון המורים היא ששכר מורה מתחיל בחינוך העל יסודי יעמוד על 12 אלף ש״ח. משרד האוצר מזלזל במורים ובהחלטות בית הדין הארצי לעבודה שהורה כמה פעמים למדינה לקיים משא ומתן ענייני ורציף ולהגיע להסכמות בנוגע לשכר המורים. משרד האוצר מנצל לרעה את הסבלנות שהפגין ארגון המורים במשך שנה שלמה וגורר רגליים בכוונה".

משרד החינוך:

שר החינוך ח"כ יואב קיש רואה חשיבות בחיזוק מעמד המורה ובהעלאת השכר גם למורי החינוך העל יסודי. בשיחה שהתקיימה מול יו״ר ארגון המורים ביום חמישי, הוסכם כי מנכ״ל המשרד ירתם למאמץ ויוביל שיח משותף בין הארגון לאוצר כבר ביום א׳ הקרוב.

משרד החינוך הוציא בשעה האחרונה הודעה שבית המשפט קבע כי ליו"ר ארגון המורים רן ארז אין סמכות להשבתה של חטיבות הביניים.
משרד החינוך פועל כך שהלימודים מחר יתנהלו כסדרם בכל חטיבות הביניים.


הנהגת ההורים הארצית:

הנהגת ההורים הארצית תומכת בדרישת המורים להעלאת שכרם אך מתנגדת בתוקף לכל שביתה ופגיעה בתלמידים.

אנו קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים לשבת למו"מ מיידי, בהתאם להוראות בית הדין לעבודה. תלמידי ישראל אינם אמורים לסבול בשל מאבקי השכר של המורים.

לא נקבל שביתות כשיטת עבודה שפוגעת בראש ובראשונה בתלמידים.

מועצת התלמידים והנוער הארצית

השבתת הלימודים בתקופת בגרויות היא פעולה לא חינוכית וחסרת אחריות. ארגון המורים בוחר להפר את התחייבותו לשקט תעשייתי עד 24.03 ופוגע בתלמידים. אנו קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים להיכנס למשא ומתן בהקדם האפשרי כדי להבטיח הסכם שכר חדש למורים שיקדם את המערכת וירענן אותה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן