כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

זו הפרשה שמרעידה את ענף המוניות בישראל

כל הפרטים בחדשות חולון goitem

זו הפרשה שמרעידה את ענף המוניות בישראל

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד שי שנסי (46) מחולון וכנגד ארבע חברות שבבעלותו, לאחר שהשכיר ושכפל רישיונות של מוניות, זייף רישיונות, פוליסות ביטוח ומסמכים אחרים וכן העלים מס והלבין הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כל זאת בסיוע אשתו מורן שנסי (39) ואמו צביה שנסי (75), כל אחת לפי חלקה.

מכתב האישום שהגישה עו"ד דניאל באר עולה כי בין השנים 2015-2021 הפעיל שי מוניות על ידי רישום במשרד הרישוי הקושר רכבים שבחזקתו לזכויות הציבוריות שקיבל מאמו צביה, שהיא בעלת עסק לתיווך זכויות ציבוריות (זכות המאפשרת הפעלת מונית ושוויה נאמדת בכ – 244,000 ש"ח). לאחר רישום הזכויות הציבוריות והפעלת המוניות, נהג שי להשכיר את המוניות לנהגים, אשר שילמו תמורת השכרת המוניות סך של 1,750 ₪ לשבוע עבור מונית. לאחר שהיה משכיר את המונית היה פועל, ללא ידיעתו של הנהג המשכיר, על מנת להפקיע את הזכות הציבורית מאותו הרכב, דבר שהוביל להפיכת המונית לאסורה לשימוש. לאחר היה דואג לקשור את אותה זכות ציבורית לרכב אחר ולהשכירו כמונית וחוזר חלילה. שי עשה שימוש כפול ברישיון מונית לכל הפחות ב 51 הזדמנויות. תוך שהוא מציג בפני הנהגים השוכרים מצג שווא לפיו הם שוכרים מוניות המותרות לנסיעה על פי חוק עם רישיון מונית וביטוח, וקיבל במרמה את כספי השכרת המוניות בסך של כ- 2,437,500 ₪. במהלך התקופה, פעל נאשם שי בסיוען של אשתו ואמו להסתרת בעלותו ברכבים ששימשו לביצוע העבירות על דרך רישום הרכבים על-שם אחרים ללא ידיעתם וללא הסכמתם וזאת במטרה להסתיר את זהותו בביצוע העבירות ובמטרה להסתיר את השימוש בכספים שהתקבלו במישרין ובעקיפין מביצוע העבירות. במהלך התקופה, רכש שי והחזיק עשרות כלי רכב, מתוכם רשם 74 כלי רכב על שם אחרים ללא ידיעתם וללא הסכמתם. כתוצאה ממעשיו נרשמו לחובת האחרים עבירות תנועה שביצעו נהגים ברכבים, וכן דו"חות חניה וחיובים שונים הקשורים ברכבים. מורן וצביה פעלו להסבת הדו"חות מהאחרים הרשומים כבעלי הרכב אל הנהגים ברכבים, כל זאת על מנת להניח את דעתם של האחרים ולמנוע מהם לפעול נגדם.

במהלך התקופה הרלבנטית העלים שי הכנסות בהיקף של כ-10,500,000 ₪, עשה שימוש בחשבוניות פיקטיביות וקיבל החזרי מס בגובה של למעלה מ-3,000,000 ₪ עבור הוצאות שלא הוציא. בין היתר, הפיק תלושי משכורת מזויפים שבאמצעותם דיווח על הוצאות מוכרת ואף קיבל החזרים על עבור מס בלו בגין רכישת דלק, שעליו לא שילם מעולם. שי ביצע הלבנת הון בהיקף שעולה על 23,000,000 ₪ והסווה את הכנסותיו באמצעות פתיחת חשבונות בנק מזויפים בסיוע אשתו ורישום החברות שבבעלותו על שם בעלים אחרים. כאשר נודע לשי שאחד ממכריו זומן לתת עדות במשטרה, הורה לו שי למסור גרסה שקרית וכן הוריד מהמונית של אותו מכר את סימני הזיהוי, כך שהיא תראה כרכב רגיל. בהמשך לכך, כשמשטרת התנועה ביצעה אכיפה ועכבה נהגים ששכרו משי מוניות, הנחה את אשתו מורן לאסוף את כלל המסמכים והמחשבים שבהם היה מידע בנוגע לעסקיו ולהעבירם לאדם אחר.

לשי ומורן שנסי מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח, מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח בקשר לרכוש אסור, השמטת הכנסה מדו"ח, מסירת נתונים כוזבים, מרמה ערמה או תחבולה, סיוע להתחמקות ממס, הצהרה בלתי נכונה לפקיד הבלו, סיוע לקבלת דבר במרמה, הוצאת חשבונית פיקטיבית, קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט. לשי שנסי בנוסף, מיוחסות עבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, זיוף, שימוש במסמך מזויף, השמטת הכנסה מתוך דו"ח שיש לכללה במזיד, מסירת ידיעה כוזבת, שימוש במרמה ערמה ותחבולה, קבלת דברת במרמה, ניכוי מס תשומות בלי מסמך, איסור הלבנת הון, איסור עשיית פעולה ברכוש אסור, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה, קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיה, שיבוש הליכי משפט ומסירת רכב לתיקון בשטחים ולמורן מיוחסת עוד עבירת סיוע לקבלת דבר במרמה. לצביה שנסי מיוחסת עבירה של סיוע לקבלת דבר במרמה. לחברות "סיסו מוניות בע"מ", "א.א.ק עבודות כלליות בע"מ", "אל האופק בע"מ" ו-"מ.ש.א. מוניות בע"מ" מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח, מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח בקשר לרכוש אסור, איסור הלבנת הון ואיסור עשיית פעולה ברכוש אסור.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem