גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

אזהרה: הונאה באתר יד 2

אזהרה: הונאה באתר יד 2

באתר יד 2 זיהו באחרונה ניצול של האתר תוך שימוש בסממני המסחר של מותג yad2, ואמינותו.

היקף ההונאות ברשת גדל מדי שנה והאקרים ונוכלים מנצלים לעיתים פלטפורמות ואתרים מוכרים כדי לבצע הנדסה חברתית ולהפיל ברשת. באתר יד 2 זיהו באחרונה ניצול של האתר תוך שימוש בסממני המסחר של מותג yad2, ואמינותו.

ביד 2 פעלו באחריות כלפי ציבור הלקוחות ופנו למערך כדי להזהיר ולהעלות מודעות כלפי התופעה.
לדבריהם: "יד2 מפעילה את מיטב המשאבים שברשותה ונוקטת במספר דרכים כדי להזהיר ולהגדיל את המודעות להונאות ומהם דרכי ההתגוננות. 
גולשי האתר יחשפו לאזהרות כבר בשלב פרסום המודעה שלהם, יקבלו מייל הכולל פירוט וטיפים כיצד ניתן להימנע ולזהות הונאה, תופיע להם תזכורת באזור האישי באתר ובכלי המדיה באפליקציית yad2, ובנוסף עלתה אזהרה לקהל הרחב בעמודי הרשתות החברתיות שלנו. כל זאת במטרה להמשיך ולשמור על סביבה בטוחה ואמינה עבור גולשי יד2."

מאפייני הונאה שכיחים 
•    יוצרים קשר עם מוכר מהאתר דרך מספר טלפון בין-לאומי דרך אפליקציית הWhatsApp.
•    נמנעים מפגישה פרונטלית. בטענה כי גרים רחוק ולכן אין אפשרות להיפגש לטובת קניית המוצר. 
•    הצעה לשלם באמצעות מוצרי עזר כגון הובלה או ביצוע העברת תשלום בקישור.
•    נסיון להוציא תשלום מבעלת המודעה – המוכר, דרך טענות שונות לדוגמא: העבירו סכום גדול יותר מהסכום המבוקש ולכן דורשים החזר על ההפרש. 

כיצד לזהות הונאה פוטנציאלית 
•    שימו לב למספר הטלפון עימו יוצרים קשר – העדיפו מספרים מקומיים המתחילם בקידומת: +972 
•    אם שלחו לכם קישור לעמוד נחיתה מתוך האתר, מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של יד2 בגלישה בדפדפן, ולא באמצעות הקישור ולבדוק האם השירות אכן קיים באתר.
•    הימנעו ממסירת פרטים פיננסיים לגורמים לא מוכרים בקישור ובטלפון. 
•    במידה וקבלתם הצעה להעברת כספים באמצעות אפליקציה או קישור, מומלץ להשתמש רק באפליקציות מוכרות ומאובטחות כגון Bit, Paybox  .
•    אין להעביר את המוצר עד שהתשלום לא מתקבל במלואו בחשבון. אל תסתפקו בצילומי מסך של העברה. 
•    העדיפו להשתמש בצ'ט באתר של יד2. שימוש בצ'ט מחייב התחברות והזדהות לאתר דבר העוזר לאתר נוכלים.
•     שימו לב, ליד2 אין כיום שירותי שילוח והעברת כספים או תשלומים
 

במידה ויש לכם ספקות ואינכם בטוחים אם אתם בסיכון להונאה, ליד2 יש שירות לקוחות אנושי אשר פעיל בימים א'-ה' בין השעות 08:00-18:00 
או דרך המייל : Contact@yad2.co.il.


ובכל חשד לאירוע סייבר חייגו 119.

Exit mobile version