כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פרויקט ייחודי בתל אביב, בת ים ואשקלון

מגדלים את הדור הבא של מאמני הכדורגל!

פרויקט ייחודי בתל אביב, בת ים ואשקלון

מגדלים את הדור הבא של מאמני הכדורגל!

בפרויקט ייחודי, בהשתתפות 60 ילדים, בשלוש ערים שונות – תל אביב, בת-ים ואשקלון בשיתוף החלוץ חינוך דרך ספורט ו- "קרן עזריאלי" ובליווי מאמנים מוסמכים מקדמים שילוב בין מחויבות אישית לתמריץ משמעותי. מייסד החלוץ עומר ליבנת: "ייחודי בישראל"

אחרי שנוסה בתחילה כפיילוט במספר יישובים, פרויקט "מחויבות אישית" של ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" רשם בשנה האחרונה הצלחה גדולה בכל רחבי הארץ וכעת בארגון פועלים לקדם את השלב הבא של התוכנית, הפעם  בשלוש ערים שונות במקביל – תל אביב, בת-ים ואשקלון – בשיתוף פעולה עם "קרן עזריאלי", קרן פילנתרופית הפועלת לחיזוק החברה הישראלית באמצעות קידום החינוך, המחקר, החברה והאומנות.

בתוכנית החדשה ישתתפו 60 ילדים, היא תתבצע בחטיבה העליונה (כיתות י'- י"ב), ותקנה יחידת בגרות בסיום התיכון. במסגרת הפרויקט, התלמידים מתנדבים ומקבלים הזדמנות לשמש כעוזרי מאמן בחוגי הכדורגל במתנ"סים ברחבי העיר ולהדריך את הדור הצעיר (מילדים בגן חובה ועד כיתות ד'). החידוש הפעם הוא שהילדים המצטיינים והמתמידים בכל עיר יישלחו מטעם "החלוץ" וללא עלות לקורס מאמן קהילתי במכון וינגייט, שם יזכו לתעודת מדריך רשמית.


רכז הפרויקט, עומרי שובלי, מסביר כי "מדובר בפעילות ייחודית שלא נמצאת בשום מקום אחר בארץ. אנחנו הראשונים והחלוצים בזה. המטרה בסופו של דבר היא לתת מענה לבני נוער דרך העצמה והדרכה אישית וכמובן לגרום להם להפסיק ולהתמכר למסכים ולעשות עוד פעילות ספורטיבית וחינוכית". שובלי הוסיף: "יש פה ווין-ווין סיטואיישן. הילדים יקבלו עוד עין בוגרת שתלווה אותם באימון. המדריכים יזכו לעוזר והרשויות מקבלות תוכנית מסודרת למחויבות אישית, בו אותו נער מלווה מהרגע הראשון".

מקרן עזריאלי נמסר: "תוכנית "ספורט למען שינוי חברתי" של קרן עזריאלי מאגדת תחתיה קואליציה של עמותות הפועלות לקידום החברה בישראל במגוון תחומים שהמשותף שלהם הוא שימוש בערכי הספורט כמנוע חינוכי-חברתי, העמותות החברות בקואליציה נפגשות אחת לחודשיים לפעילות משותפת הכוללת הרצאות ומפגשים עם אנשי מקצוע בתחומים הרלוונטים לקידום ופיתוח העמותה ובמקביל מקדמות מיזמים משותפים יחד. אנו גאים לתמוך בפעילות עמותת "החלוץ" המשלבת פעילות התנדבותית של בני הנוער במקביל להכשרתם כעוזרי מאמן כדורגל הפעילים בקהילה ומברכים את כל העוסקים במלאכה.

מייסד "החלוץ – חינוך דרך ספורט", עומר ליבנת, מסכים: "החיבור בין הנוער לילדים תורם רבות לכל הגורמים. בני הנוער מתנדבים בקהילה שלהם ותורמים מזמנם ומקבלים הכשרה של מאמנים צעירים. מנגד, הילדים זוכים לדמות בוגרת משמעותית בנוסף למאמן, וליחס אישי יותר ומי יודע אולי מכאן יצמח המאמן הבא".

מחקרים מראים כי ההתנדבות משפיעה על התפתחותה של הזהות האישית והפרו-חברתית של הנער המתבגר. בנוסף, מעצימה את התלמיד המתנדב ומביאה לצמיחה אישית וחברתית. ליבנת מאשר: "בשנים האחרונות פגשנו את הצורך של בני הנוער שלא מצאו את עצמם בסל ההתנדבויות הקיימות ברשות, לכן קיבלנו אישור מיוחד על-ידי משרד החינוך להיות ארגון הספורט היחיד בישראל שניתן דרכו לעשות מעורבות חברתית בספורט כעוזר מאמן צעיר".

צילום- החלוץ חינוך דרך ספורט

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem