כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

צ'ינמה איטליה- פסטיבל הקולנוע האיטלקי השנתי יציין השנה עשור להיווסדו

 החל מה 19 באפריל 2023 בסינמטק תל-אביב, חולון ובסינמטקים נוספים ברחבי הארץ.

צ'ינמה איטליה- פסטיבל הקולנוע האיטלקי השנתי יציין השנה עשור להיווסדו ויתקיים החל מה 19 באפריל 2023 בסינמטק תל-אביב, חולון ובסינמטקים נוספים ברחבי הארץ.

הפסטיבל בניהולם האמנותי של רוני פלוס ודני מוגה, נערך בשיתוף עם המכונים לתרבות איטליה בתל אביב , וצ'ינה צ'יטה באיטליה.

זרקור מיוחד יוקדש בפסטיבל לשלושה מן השמות הגדולים והוותיקים שהפכו את הקולנוע האיטלקי למפורסם בעולם :

סרג'יו לאונה ,הבמאי שנודע במיוחד ביצירת ז'אנר מערבוני הספגטי. הפסטיבל יקרין את הסרט התיעודי 'סרג'יו לאונה – האיטלקי שהמציא את אמריקה' (איטליה 2022) בבימויו של פרנצ'סקו זיפל שיגיע לפסטיבל וכן את אחד מסרטיו הידועים של לאונה: 'הטוב, הרע והמכוער'.

אניו מוריקנה, המלחין הגדול שכתב את הפסקולים החשובים של סרטים איטלקיים ובינלאומיים כמו 'סינמה פרדיסו' וכל סרטי סרג'יו לאונה. בפסטיבל יוקרן 'אניו' סרטו הדוקומנטרי של ג'וזפה טורנטורה (במאי 'סינמה פרדיסו').


סרג'יו קורבוצ'י מהבמאים האיטלקיים החשובים ביותר ובמאי 'ג'אנגו' (איטליה, 1966) ששימש השראה ל"ג'אנגו ללא מעצורים" סרטו הידוע של קוונטין טרנטינו.  הפסטיבל יקרין את "ג'אנגו וג'אנגו" (איטליה 2021) סרטם הדוקומנטרי של סטיב דלה קאסה ולוקה ריאה ובו חומרים תקופתיים שטרם פורסמו וגם ראיון עם טרנטינו. כמו כן יוקרן סרטו של קורבוצ'י 'הדממה הגדולה' (איטליה 1968) עם ז'אן לואי טרינייאן וקלאוס קינסקי.

את הפסטיבל יפתח הסרט "צילו של יום" סרטו של ג'וזפה פיצ'יוני שאף יגיע לפסטיבל.   

במסגרת סרטי הקולנוע העכשווי יוקרנו הסרטים האחרונים של במאים איטלקיים מרכזיים כמו פאולו טביאני עם סרטו "לאונורה אדיאו" (איטליה 2022), מריו מרטונה עם סרטו "נוסטלגיה"(איטליה/ צרפת 2022), לידיה פטיטוצ'י שתגיע לפסטיבל עם סרטה "כמו כבשה בין זאבים" (איטליה 2023),

ג'וזפה טורנטורה עם סרטו 'אניו'  (איטליה/ בלגיה/ הולנד/ יפן 2022) 30/4

פאולו וירצי  עם סרטו "היובש" (איטליה 2022) וג'יאני די גרגוריו עם צ'או רומא (איטליה/צרפת 2022) .

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

בסינמטק תל-אביב בתאריכים   30-19 באפריל – כאן

ובסינמטקים ברחבי הארץ: ירושלים , חיפה , הרצליה , חולון ושדרות

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן