כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לרגל יום השואה: תערוכה בעיר חולון – אנטישמיות.com

התערוכה מציגה תוצג תמונת מצב עדכנית של תופעת האנטישמיות, הכחשת השואה ואנטי-ציונות ברשת בשנת 2022  לצד סרטוני טיקטוק שנכתבו, צולמו ונערכו על ידי 120 בני נוער מקמפוס פרס ברוח הייטק היי ותלמידי חט"ב יגאל אלון בקמפוס משה שרת

לרגל יום השואה: תערוכה בעיר חולון – אנטישמיות.com

התערוכה מציגה תוצג תמונת מצב עדכנית של תופעת האנטישמיות, הכחשת השואה ואנטי-ציונות ברשת בשנת 2022  לצד סרטוני טיקטוק שנכתבו, צולמו ונערכו על ידי 120 בני נוער מקמפוס פרס ברוח הייטק היי ותלמידי חט"ב יגאל אלון בקמפוס משה שרת

17 -20 באפריל 2023

גלריה 58 בלובי עיריית חולון

עיריית חולון בהובלת "אתחלא", האגף לחדשנות חינוכית, יזמו תערוכה ייחודית עם התנועה למאבק באנטישמיות ברשת ויוצר התוכן תומר כרמלי, שמציגה תמונת מצב מדאיגה של תופעת האנטישמיות ברשת, בשילוב סרטוני טיקטוק לקידום זיכרון השואה.


התערוכה אנטישמיות.com תתקיים ביום השואה בין התאריכים ה-17 -20 באפריל 2023, ובה תוצג תמונת מצב עדכנית של תופעת האנטישמיות, הכחשת השואה ואנטי-ציונות ברשת בשנת 2022. זאת לצד סרטוני טיקטוק שנכתבו, צולמו ונערכו על ידי 120 בני נוער מקמפוס פרס ברוח הייטק היי ותלמידי חט"ב יגאל אלון בקמפוס משה שרת בהנחייה של תומר כרמלי  ודנה שירן אליאש שבעקבות זכייתה  בהאקתון העירוני בחולון התחיל הליך החשיבה המשותפת שהוביל לתערוכה- עם הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות והאגף לחדשנות חינוכית אתחלא .

אגף החדשנות החינוכית ואגף התרבות בעיריית חולון שמו להם למטרה להיאבק מאבק אקטיבי בשיח האנטישמיות הגואה ברשתות החברתיות ברחבי העולם ובתוך כך להעלות למודעות את הסכנות הטמונות בשיח השנאה המתגבר בהן. התערוכה מאירה זרקור נוקב על תופעת האנטישמיות ההולכת ומתגברת ברשת, מציגה נתונים וצילומים גרפיים על כמות התכנים האנטישמיים ומראה אילו רשתות פועלות להסרת תכנים. במקביל יוכל הקהל לצפות באמצעות טאבלטים שיוצבו בתערוכה בסרטוני הטיקטוק.

יוצר התוכן תומר כרמלי, שליווה את התלמידים בתהליך, אומר כי: "בימים בהם זירת האקטיביזם מתרחשת בעיקר בסרטונים קצרים ברשת – היה לי חשוב ללמד את התלמידים כיצד להעביר מסרים דרך סרטוני טיקטוק. במסגרת הסדנא הנחתי אותם בתהליך הכתיבה, הפקה, הצילום והעריכה של סרטוני טיקטוק איכותיים שמעוררים את המודעות לתופעת האנטישמיות הגואה בימינו. בני הנוער למדו כיצד להצטרף למאבק באנטישמיות באמצעות סמארטפון והיצירתיות האינסופית שלהם".

התנועה למאבק באנטישמיות ברשת היא עמותה ישראלית שהוקמה בשנת 2020 על מנת להביא להסרת תכנים אנטישמיים מהרשתות החברתיות ולפעול לצמצום מספר התקריות האנטישמיות האלימות במרחב הציבורי .

לדברי תומר אלדובי, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות ברשת: "כל תוכן אנטישמי שמופץ אל מרחבי הרשת החברתית הוא כאקדח טעון על שולחן שיש לפרוק ולסלק מייד – אחרת יהיה מי שיירה בו לצערי. ראינו לא פעם את המחיר הכבד שגובה השנאה בכלל והאנטישמיות בפרט. התערוכה היא חלק ונדבך נוסף בהארת הנושא לציבור והיא מקדמת מודעות ופעילות אקטיבית ברשתות של בני נוער כנגד התופעה".

הנתונים שיוצגו בתערוכה נוטרו ונאספו על ידי עשרות מתנדבים שפועלים בארץ ובעולם מטעם התנועה למאבק באנטישמיות ברשת במגוון רשתות חברתיות. התמונה העולה מדאיגה: בשנת 2022 עיקר התכנים שפורסמו ברשת החברתית עסקו בהכחשת שואה (כ-50%). רק לפני כחודש, התנועה חשפה רשת של יותר מ-30 קבוצות אנטישמיות באפליקציית המסרים וואטסאפ. קרוב ל-700 החברים בקבוצות, שהוקמו על ידי מספר עשרות גרמנים, חברו על מנת להפיץ תכנים נגד יהודי גרמניה ויחד הם בוחנים דרכים כיצד להרוג אותם. כך למשל, אחד המשתמשים פרסם ש "500 כדורי התחמושת שלי יגיעו אלי מחר, וכל מה שנותר אחרי הוא לצוד את היהודים".

לפי נתוני ה-FOA עולה כי פייסבוק היא הרשת החברתית הפעילה ביותר בהסרת תכנים אנטישמיים המועלים על ידי המשתמשים בה בעקבות דיווחי מתנדבי העמותה.

גלריה 58 – בניין העירייה, רח' חיים וייצמן 58, חולון.

פתוח א-ה 08:30-13:30

וביום ג' גם 16:00-19:00

הכניסה ללא תשלום

להצטרפות לקבוצת העדכונים והחדשות של חולון-לחצו כאן

.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem