כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חולון:זו השכונה שעומדת לעבור מהפך

כל הפרטים בחדשות חולון goitem

אושרה תוכנית המדיניות לשכונת ג'סי כהן בחולון

ראש העיר מוטי ששון: "מטרת התוכנית לייצר שכונה שכל השירותים בה נמצאים במרחק הליכה או נסיעה באופניים והיא מורכבת ממרחבי שכנות, שבלב כל אחד מהם מרכז ציבורי-חינוכי שמהווה גם מקום מפגש חברתי"

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר: " התכנית שאושרה בחולון מקדמת את שכונת ג'סי כהן אל העתיד ומאיצה את המהפך שעוברת כל העיר, בעבודה משותפת עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית"

ועדת המשנה לתכנון ולבנייה חולון אישרה אמש (שלישי) את "תוכנית המדיניות לשכונת ג'סי כהן", המהווה מסמך תכנון שמתכלל את כלל ההיבטים החברתיים והמרחביים בשכונה ובין השכונה לסביבתה. המדיניות תואמת את עקרונות "עיר הרשת הרב מוקדית", שבתוכנית המתאר הכוללנית ח/2040 שנמצאת ערב הפקדתה, ואת תוכנית ההתחדשות הכוללת המאושרת ח/619.

תוכנית המדיניות מחלקת את השכונה לחמישה מרחבי תכנון, המאפשרים תכנון יותר מדויק סביב מרכזים רב תפקודיים, שמחזקים חיבורים לעיר ממזרח ואת הרשת הירוקה מצפון-דרום.


מטרת המדיניות לתת ודאות תכנונית לשכונה ולמסלולי ההתחדשות בה. הודות לשכבת התכנון הנוספת של המדיניות, ישנה גמישות להתחדשות בשכונה במספר מסלולים כדי להאיץ מימוש וכדי לאפשר לתושבים מספר אפשרויות לפעול בהן.

תוכנית המדיניות הינה בקידום ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ותהליך הכנתה לווה בתהליך שיתוף ציבור לכל אורכו. שיתוף הציבור כלל למידה והסקת מסקנות גם מהליך קודם אשר יזמה עיריית חולון במסגרת מיזם "המרחב הציבורי תחילה".

שכונת ג'סי כהן, הנמצאת במערב חולון, ממוקמת דרומית למוקד המטרופוליני יוספטל ובקרבה  לתחנות  המטרו  M3 ו-M1 וכן לתחנות רכבת ישראל מצפון ומדרום לשכונה.

בג'סי כהן מתגוררים כיום 8,155 תושבים ב-3,058 יחידות דיור. שטח התוכנית הינו 478 דונם ומספר יחידות הדיור המוצעות לפיה הינו 8,150 – תוספת מקסימלית של 5,125 יחידות דיור. בתוכנית סה"כ מ"ר למגורים: 1,045,238 ; סה"כ מ"ר לתעסוקה ולמסחר: 126,000. התוכנית מגדילה גם את שטח השצ"פ מ-60.25 דונם ל- 74.6 דונם.

ראש העיר מוטי ששון: "מטרת התוכנית לייצר שכונה שאנשים נהנים וגאים לחיות בה, שכן כל השירותים בה נמצאים במרחק הליכה או נסיעה באופניים והיא מורכבת ממרחבי שכנות, שבלב כלאחד מהם מרכז ציבורי-חינוכי המהווה גם מקום מפגש חברתי. שכונה ירוקה ועשירה בטבע עירוני, שבה תושבים אשר מגיעים מרקעים שונים, מתחברים זה לזה, יוצרים קהילה ומרגישים בבית. שכונה המקושרת לשכונות אחרות בחולון, ונהנית מהמיקום שלה ביחס לעיר ולמטרופולין ומהקרבה למערכת עתירת נוסעים. שכונה המשלבת מקומות תעסוקה בשכנות למגורים ומאפשרת מרחבי מגורים-עבודה".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר: "התוכנית שאושרה בחולון מקדמת את שכונת ג'סי כהן אל העתיד ומאיצה את המהפך שעוברת כל העיר, בעבודה משותפת עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. דיירי השכונה הוותיקים והתושבים הנכנסים יעברו לגור בסביבת מגורים מודרנית, השזורה בצירי תחבורה ותשתיות מתקדמות, בסמיכות לתוואי המטרו. אפשרויות התעסוקה, חינוך, בילוי ועוד יתעצמו, כמו גם היכולת להתנייד ולהגיע לעוד מרכזים בקלות ונוחות."

מהנדס העיר אדר' אביעד מור: "מיקומה של השכונה והפיתוח המתוכנן בגבולותיה, בדגש על פיתוח המערכות הענפות להסעת המונים, השלד הציבורי-לינארי המובהק של השכונה והמגוון הטיפולוגי הקיים בה, מהווים את נקודת המוצא להבניית תמונת העתיד של שכונת ג'סי כהן וישתלבו בהבניית החוסן הקהילתי שלה".

 במסגרת תהליך שיתוף הציבור על מסמך המדיניות, תפתח המינהלת להתחדשות עירונית בחולון יום קבלת קהל במרכז הקהילתי לזרוס ומפגשי הסברה לכלל תושבי השכונה.

תוכנית המדיניות קודמה ע"י אגף תכנון ופיתוח מואץ במינהל ההנדסה בעירית חולון, בשיתוף ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובשיתוף עם המינהלת להתחדשות עירונית חולון. עורכי התכנית: גוטמן אסיף אדריכלים. ניהול הפרויקט: תנע ניהול פרויקטים. 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem