כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אירועי יום העצמאות באתרי המורשת

75 אתרי מורשת ברחבי הארץ ייפתחו ללא תשלום במהלך יום העצמאות

אירועי יום העצמאות באתרי המורשת: 75 אתרי מורשת ברחבי הארץ ייפתחו ללא תשלום במהלך יום העצמאות

ובסוף השבוע – אירוע הדגל של החגיגות: צעדת "בשביל המורשת": צעדה מהנה לכל המשפחה בין דגניה לכינרת

לרגל יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, ייפתחו לקהל הרחב 75 אתרי מורשת ברחבי הארץ – ללא תשלום! משרד המורשת והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מזמינים את קהל המטיילים ליהנות מחגיגות עצמאות גדושות באירועים ובפעילויות, באתרים המספרים את הסיפור שמרכיב את הפסיפס הישראלי של כולנו, החל מהסיפורים על המאבק להקמת המדינה, דרך סיפורי מחתרות ישראל והמנהיגים האייקוניים שלה, החלוצים, המתיישבים והלוחמים. במהלך יום העצמאות המבקרים יוכלו ליהנות מסיורים מודרכים באותם 75 אתרי המורשת, אירועים מיוחדים לכבוד החג, תצוגות היסטוריות מרתקות, מיצגים אור-קוליים ועוד ועוד.

וביום שישי, מיד לאחר יום העצמאות, תתקיים צעדת "בשביל המורשת", אירוע הדגל של חגיגות יום העצמאות של המועצה לשימור אתרי מורשת. צעדה לכל המשפחה, בשבילים שבין דגניה לכנרת, במסלול מעגלי שאורכו 2.5 קילומטרים, שייצא מחצר כנרת וישוב אליה. הצעדה תעבור בנקודות מורשת מרגשות, בעקבות סיפוריהם של חלוצי עמק הירדן, שבכל אחת מהן חבוי סיפור נוסטלגי.

מסלול הצעדה ייצא מהמושבה כנרת ויעבור בגן רחל, פינת חמד בצל דקלים שם ניטעו ב-1933 חוטרי תמרים שהובאו מעיראק, בפינת ההנצחה לחוות העלמות, בקבר בובה – קברה של הפרדה בובה שחרשה את שדות האזור כתף אל כתף עם חלוצי קבוצת כנרת, בחורשת האקליפטוס שהיתה השראה לשירה המפורסם של נעמי שמר ועוד.

לאורך המסלול ימתינו לצועדים חוויות תיאטרליות ומוסיקליות נוסטלגיות שיכניסו אותם לאווירת התקופה – תזמורת עם שירי חלוצים שנגניה לבושים בבגדי התקופה, עמדות צילום של פעם, "שיעור התעמלות" תרגילי חימום קלים ומצחיקים בהשראת שיעורי ההתעמלות של פעם ושירה בציבור עם שירי רחל, נעמי שמר ושירי כנרת, טעימות מתמרי האזור, מדריכים שיעמדו בנקודות שונות ויספרו על המקום ועוד מפגשים שיוסיפו צבע, צליל ועניין לצעדה, לצד הנופים המרהיבים.

מחיר למשתתף  בצעדה, מגיל 3 ומעלה – 10 שקלים. מתנה לכל ילד – משחק מלאכת שימור. בהרשמה מראש בלבד!


יום העצמאות באתרי המורשת:

75 אתרים בכניסה חופשית – יום רביעי, 26 באפריל 2023, ה' באייר 

צעדת "בשביל המורשת" – יום שישי, 28 באפריל, ז' באייר

להרשמה לצעדה ולפרטים נוספים על כל הפעילויות ביום העצמאות: https://shimur.org/events/israel-75/

קרדיט:המועצה לשימור אתרים,משרד מורשת

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem