כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ארגון בטרם מזהיר משימוש בספריי שלג

בנוסף כל האזהרות מהקישוטים הזוהרים וההנחיות ליום עצמאות בטוח

ארגון בטרם מזהיר משימוש בספריי שלג
על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים בעשור האחרון (2013-2023) הגיעו למיון 193 ילדים כתוצאה מהיפגעות בעקבות שימוש בספריי שלג, 61% מהנפגעים היו מתחת לגיל 14.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "על אף שספריי שלג אסור במכירה עבור ילדים מתחת לגיל 14, בכל שנה אנו שומעים על ילדים ופעוטות שמגיעים למיון עם כוויות כתוצאה משימוש במוצר. אני קוראת להורים, לשוחח עם הילדים ולוודא שאינם רוכשים ספריי שלג, ובטח ובטח לא משתמשים בו להתיז על ילדים אחרים, במיוחד באזור הפנים. ישנן שפע דרכים לחגוג את יום העצמאות בכיף וליהנות מבלי לסכן את הילדים ואת הסביבה. אני מאחלת לכולם חג שמח ובטוח".

לצד האזהרה מספריי שלג, בארגון בטרם מסבים את תשומת לב הציבור לסכנה בקישוטים הזוהרים המכילים סוללות כפתור. ילדים צעירים נוטים להכניס את הסוללות לפה, לאף או לאוזן, שם הן עלולות לפרק חומרים כימיים מסוכנים.
סכנה נוספת אליה מתייחסים בארגון בטרם היא המנגלים המסורתיים של יום העצמאות. בארגון קוראים להורים להקפיד על כללי הבטיחות.

הנחיות ארגון בטרם לחג עצמאות בטוח:

• ספריי שלג אסור למכירה לילדים מתחת לגיל 14.
• נמנעים מלקנות ספריי או אביזר ללא תקן – בודקים שיש על המוצר הוראות שימוש ברורות, כולל שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל.
• רבים מהאביזרים והקישוטים לחג מכילים סוללות כפתור – מוודאים שהסוללה סגורה היטב ואינה יכולה ליפול. במידה ויש חשד כי אחד הילדים בלע את הסוללה, יש לפנות מידית לטיפול רפואי.
• מומלץ לבחור אביזרים שבית הסוללה שלהם מאובטח בבורג בלבד. עדיף שלא להשאיר את האביזר כמשחק לילדים, אלא בהשגחת מבוגר בלבד.
• מרחיקים את הילדים מהמנגל, גריל וכל מקור אש אחר. מרחיקים חומרי בעירה, כמו נפט, דלק, גפרורים ומצתים מהישג ידם של הילדים.
• בכל רגע נתון משגיחים על הילדים, ממנים מבוגר תורן שיהיה במרחק נגיעה וללא הסחות דעת.
• מוודאים שמתקן המנגל יציב או מקובע לרצפה למניעת התהפכות.
• בסוף ההכנה מכבים את המנגל וכל מקור אש, ומוודאים שהאש כובתה לגמרי.
• בני נוער נוטים לשתות אלכוהול בחג – יש לשוחח איתם על סכנות הרעלת אלכוהול הנגרם כתוצאה משתייה מרובה. הרעלת אלכוהול עלולה לגרום לאובדן שליטה, לאובדן הכרה, ואף למוות.


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן