כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

המפגש המרגש

היום סגרתי מעגל עם סבא שלי ז"ל, היום אני שלם

המפגש המרגש
"היום סגרתי מעגל עם סבא שלי ז"ל, היום אני שלם." כך סיפר לנו בהתרגשות רבה טור' ליאל ברנס, המשרת כמש"ק דיגיטל ב״עתיד מבטיח."

סבו של ליאל עלה מלוב שנכבשה ע"י הגרמנים וגם שרד את השואה, אך נפטר כשליאל היה צעיר ואינו יכל לשאול לקבל תשובות להמון שאלות שרצה לשאול אותו. בנוסף, הביא לו מוצרי מזון ופינוקים שהכין במיוחד בשבילו בשיתוף עם עמותת ״פתחון לב״.

ליאל נפגש עם יורי ביסנובטיי, ניצול שואה בן 87 בביתו בבית ים ושמע את סיפורו.
יורי נולד בשנת 1937 וכאשר פרצה המלחמה היה בן 3. הוא מספר כי הוא זוכר את המלחמה כאילו היא קרתה אתמול.
בשנת 1940 לקחו אותו ואת משפחתו ברכבת ארוכה שנועדה לפיצוץ. לרכבת היו כמה קרונות ושני הקרונות האחרונים של הרכבת התנתקו משאר הקרונות ויורי היה באחד מהקרונות שהתנתקו.
לאחר שהקרונות התפרקו הוא ישר ברח מהקרון והתחיל לברוח ולרוץ. תוך כדי שברח, הסתכל לאחור וראה את שאר הקרונות מתפוצצים לו מול העיניים.
לאחר שהצליח לברוח מהרכבת שהתפוצצה התחבא ככמה שנים עד לסיום המלחמה, ללא מזון שתיה.
יורי שיתף שהוא היחיד שניצל ממשפחתו ושאינו זוכר את אביו וחלק מאחיו.

יורי סיפר בהתרגשות כי: "הניצחון האישי הכי גדול שלי זה שאחרי המלחמה הקמתי משפחה והתחלתי ללמוד ולהשכיל. הבנתי שנותרתי חסר כל וידעתי שאני צריך לעשות משהו בשביל להמשיך לחיות את חיי. לאחר הלימודים הפכתי להיות מנכ"ל של חברה ענקית ברוסיה בעלת 3000 עובדים."

ליאל שיתף כי המפגש עם יורי נתן לו תשובות לשאלות רבות שרצה לשאול את סבו וכי למד ממנו הרבה: "יש הרבה קשיים וכל כך הרבה כישלונות בחיים. פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה, לעולם לא לוותר על עצמך ותמיד לשאוף להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמך."


יורי ביקש לאחל לכבוד יום העצמאות ה-75 למדינה: "חג עצמאות שמח, שיהיה שלום ושנהיה אנשים טובים!"

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן