כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

טוב לעשות טוב בחולון

הוענק מגן ראש העיר למתנדבים מצטיינים

טוב לעשות טוב בחולון

הוענק מגן ראש העיר למתנדבים מצטיינים

מגן ראש העיר למתנדבים מצטיינים לשנת תשפ"ג – 2023 הוענק באולם המדיטק לעשרה תושבים ולקבוצת אחת שהפגינו מעורבות חברתית יוצאת דופן בתרומה לקהילה בחולון. הזוכים נבחרו על ידי ועדת שיפוט שבראשה עמד השופט משה סובל.

ואלה הם הזוכים במגן:

יקיר המתנדבים – דוד פרין  תושב שכונת תל גיבורים, מתנדב פעיל ובולט בשכונה ובגימנסיה הרצוג במשך יותר מ-20 שנה. דואג לתלמידים, מלווה אותם ומסייע לצוות החינוכי. לאורך השנים התנדב במסגרות שונות: במרכז הקהילתי קליין, כחלק מקבוצת החוסן השכונתית; סייע לנוער בסיכון וסייר בשעות הלילה בשירות המשטרה; כיהן כיושב ראש הנהגת ההורים בגימנסיה הרצוג והיה חבר בהנהגת ההורים העירונית ועוד. כמו כן, הוא מסייע בחלוקת מזון לנזקקים, כולל איסוף תרומות ואף תורם מכיסו הפרטי.


יוני גרבלי – תושב שכונת ג'סי כהן, יזם, מייסד ופעיל חברתי למען קידום איכות חיי תושבי השכונה, דור שלישי לפעילים חברתיים. יוני יזם והקים עמותה בלב השכונה, הוא פועל רבות על מנת להכין ולשנע סלי מזון לכ-450 בתים בשכונה ולספק מרקים חמים ומזינים לעשרות קשישים, שמרותקים למיטתם, בשל מצבם הבריאותי. בנוסף, יוני פועל לקידום ימי פעילות חברתיים לתושבי השכונה, מארגן מסיבות לאנשים עם צרכים מיוחדים מהעיר ומארגן ארוחות חג לתושבים נזקקים.   

ישראל זעירא – במסגרת עמותת "ידיד לחינוך" הוא פועל כרכז ספרנים מתנדבים בבתי ספר יסודיים, מסייע להפעלת הספרייה ולהשאלת ספרים לתלמידים, הוא אף מסייע לספרנים המתנדבים האחרים בלימוד תוכנת השאלה וניהול הפעילות. ישראל מתנדב כיום בבתי הספר "ניב" ו"התבור", ובכך מתאפשרת פתיחת הספרייה במשך ימים רבים יותר, לרווחת התלמידים. כמו כן, הוא מתנדב גם בעמותת "יד שרה".

יונית יהודאי – מתנדבת פעילה ביותר בסניף מד"א חולון כחובשת וכנהגת אמבולנס. יונית מתנדבת בכל זמן פנוי שיש לה, ונכונה אף להשתבץ במשמרות לילה, על אף היותה אמא מסורה לארבעה ילדים, בהם גם תינוק צעיר. בתקופת הקורונה חיסנה בהתנדבות את האוכלוסייה נגד הנגיף, ערכה ביקורי בית אצל חולי קורונה וסייעה במחסן הלוגיסטי בהכנת ערכות מיגון ובארגון ציוד לוגיסטי לחלוקה לתושבים.

יעל לוי – מתנדבת באופן קבוע עם ילדים ועם בני נוער בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, צרכים מיוחדים ומוגבלות פיזית קשה. היא עורכת ביקורי בית, יוצאת עמם לימי כיף, למחנאות קיץ ולטיסות לחו"ל. הקימה וריכזה את מחנה עמותת "קו לחיים", שבו לקחו חלק כ-200 חניכים עם מוגבלות וכ-200 חונכים. בנוסף, היא  נבחרה ללוות בקיץ הקרוב את חניכי העמותה למחנה שיתקיים בהולנד.

שרי ליבוביץ' – החלה להתנדב במרכז היום לקשיש דובנוב, עם פרישתה לגמלאות לפני כעשור. עד מהרה היא השתלבה היטב וסייעה לצוות במגוון משימות במרכז היום ובמועדון שורדי השואה "קפה אירופה", שגם בו היא מתנדבת. במועדון היא מסייעת בסידור המקום לפני הפעילות, בארגון הכיבוד ובקבלת החברים. היא שותפה לפעילות עם חברי המועדון ומסייעת בתפעול המועדון גם מעבר לשעות הפעילות עצמן.

יגאל מוטולינסקי – יגאל מקדיש את כל חייו, כבר למעלה מ-30 שנה, למען הזולת ולעזרה למען הכלל. כל פעילותו נעשית מיוזמתו האישית, ללא כל תמורה וללא השתייכות לארגון כלשהו. הוא יוזם, מתעניין ומאתר את הנזקקים לעזרה ולסיוע, בדגש על קשישים ועל אנשים עריריים. הוא נרתם בכל מאודו על מנת לסייע להם בכל הדרוש להם: סיוע פיזי, כלכלי  וחברתי, ליווי לטיפולים רפואיים, הענקת יד תומכת ואוזן קשבת לכל נדרש ועוד. בזכות הניסיון הרב והידע הנרחב שצבר במתן שירותי רפואה ובזכויות רפואיות, הוא מסייע לרבים מיוזמתו באיתור רופאים, מסגרות שיקום וסיוע, במימוש זכויות ועוד. בנוסף, פעיל בבית הכנסת הגדול בחולון, הוא מארגן את בית הכנסת, דואג לאחזקה ולתפעול באופן שוטף ומדריך כל אדם שמגיע לבית הכנסת לראשונה.

שרון סייג – החל להתנדב באופן ספונטני ופרטי בסיוע לזקוקים לכך בחברה. לפני כחמש שנים החליט שרון להרחיב את הפעילות ופתח קבוצה בפייסבוק בשם "החברים של שרון", שבאמצעותה ובאמצעות האינסטגרם הוא מפעיל את כל מפעל ההתנדבות: מבקש מתנדבים, מארגן סלי מזון, מארגן חגיגת ימי הולדת לתלמידים נזקקים, מבקר ילדים בבתי חולים, מסייע בהבאת ציוד להורים לתינוקות ולילדים קטנים, דואג לארוחת חמות לקשישים ולחיילים בודדים ועוד ועוד.

שרון שלומי – מתנדב מזה כחמש שנים במועדון "נענע" לנכים צעירים במרכז הקהילתי בן-גוריון ומקדיש זמן רב לפעילותו. הוא מגיע למרכז לפני הפעילות, מכין את חדר הפעילות, מסייע לחברים להיכנס ולהתמקם ומסייע להם באכילה ובפעולות פיזיות נוספות, על פי הצורך. שרון מביא עמו כיבוד שהכין בביתו, והוא אף מארגן ימי הולדת לחברים. כן, הוא יוזם מדי פעם פעילויות לטובת חברי המועדון, תוך שהוא נעזר בקשריו האישיים וסוחף גם נוספים להתנדבות. הוא מקפיד להנציח את חברו הטוב יובל בֶנד ז"ל, שנפטר מסרטן לפני חמש שנים, באמצעות פעילויות מיוחדות. בנוסף, הוא מתנדב זמן רב בעמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה, בבישול מזון ושינועו, תוך יצירת קשר חם עם הקשישים ואף פעיל במרכז לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בהוד השרון.

תמיר פטיטו – תלמיד כיתה י"ב בבית הספר אילון, מצטיין לימודית וחברתית, שמתנדב כארבע שנים בארגון חב"ד לנוער. במסגרת זו הוא אורז מזון לאזרחים ותיקים נזקקים ומחלק אותו לבתיהם ובנוסף, הוא מסייע בכל שאר הפעילויות של בית חב"ד בחגים ובמועדים השונים. תמיר הצליח לסחוף אחריו רבים מחבריו, שהצטרפו אף הם לפעילות ההתנדבותית, הוא מרכז אותם ומנחה בני נוער חדשים שמגיעים לפעילות. בנוסף, הוא  פעיל במועצת התלמידים הבית ספרית, פועל למען השמעת קולם של התלמידים ומפעיל יוזמות למען הקהילה ולמען בית הספר.

קבוצת השנה – "סועדים ברינה" – קבוצת מתנדבים שנקראת על שם רינה שנֶרְב ז"ל, שנרצחה בפיגוע בשנת 2019, ופועלת להנצחתה באמצעות מעשים טובים. קבוצת המתנדבים מורכבת מתושבי העיר, בעיקר משפחות שגרות בשכונת נאות שושנים, שמגיעות מזה כארבע שנים בסבב למרכז הקהילתי נאות שושנים, מדי יום שישי עם ארוחה מבושלת שהכינו ומארגנות סעודת שבת עם קידוש וזמירות לכחמישים תושבים מהשכונה ומחוצה לה. הסועדים – אזרחים ותיקים, עריריים או נזקקים – זוכים לאירוח לבבי, באווירה משפחתית נעימה, מאירת פנים ומכבדת, עם חיבוק גדול מהקהילה, שמעניקה להם בית חם ומקום להרגשת שייכות ולהפגת הבדידות. בראש השנה ובפסח מארגנים חברי הקבוצה בהתנדבות ארוחות חג, שבהן משתתפים כ-120 אנשים. בשנה האחרונה המשפחות אף החלו להיות שותפות לפעילויות נוספות שמתקיימות במרכז הקהילתי והן מהוות חלק בלתי נפרד ממנו.

ברכות לזוכים!

צילום: דורון מסרנו

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem