כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חולון: הורי בית הספר יפגינו מול לשכתו של מוטי ששון

עו"ד עידו אוחיון המייצג את ההורים: ששון והעירייה מתנהלים בניגוד להנחיות מנכ"ל משרד החינוך

הורי החינוך המיוחד בבית הספר ניב יפגינו בחמישי מול לשכתו של מוטי ששון

ההורים דורשים כי ראש העיר יעמוד בהתחייבותו להחזיר את שעת הסיום של יום הלימודים ל-15:45.

עו"ד עידו אוחיון המייצג את ההורים: ששון והעירייה התחייבו פעמיים לפתור את הסוגייה ובינתיים מתנהלים בניגוד להנחיות מנכ"ל משרד החינוך בנושא

הורים לילדי החינוך המיוחד בבית הספר ניב בחולון, יפגינו ביום חמישי הקרוב בשעה 9:00 מול לשכתו של מוטי ששון, ראש העיר חולון. ההורים דורשים מששון לעמוד בהתחייבויותיו לגבי יום לימודים ארוך המגיע לילדים הלומדים במסגרת החינוך המיוחד.

בבית הספר ניב בעיר חולון קיימות מספר כיתות תקשורת לילדים הלומדים במסגרת החינוך המיוחד. מתחילת השנה, יום הלימודים לילדי מסגרות החינוך המיוחד בבית הספר ניב, הסתיים בשעה 15:45. בתחילת 2023, ללא כל הודעה מוקדמת, נודע להורים כי עליהם להוציא את ילדיהם מבית הספר בשעה 15:10.


עו"ד עידו אוחיון פנה בשם ההורים לראש העיר חולון, מוטי ששון בדרישה להחזיר את יום הלימודים לשעת הסיום המקורית שלו, 15:45 ובכך לאפשר להורים להישאר מעט יותר בעבודתם ולקבל את ילדיהם בשעה 15:45. בפגישה הובטח על ידי ראש העיר עצמו כי העירייה תדאג לכך שהסייעות יישארו עם הילדים את חצי השעה הנותרת ויום הלימודים יסתיים בשעה שנקבעה בתחילת שנת הלימודים.

בפגישה שנערכה לפני 3 חודשים בנוכחות הגב' אריאלה קידר ראש מנהל חינוך בעיר חולון (קידר, פרשה מאז וטרם מונה לה מחליף קבוע) והגב' לבנת לבנת חזן, מנכ"לית חברת מוסדות חינוך בעיר חולון הנחה כאמור ראש העיר לטפל בנושא מיידית. כך, במהלך חודש פברואר חזר יום הלימודים להסתיים ב-15:45 אולם לאחר מספר שבועות, הודיעו להורים שוב, שיום הלימודים מתקצר ויסתיים בשעה 15:10.

עו"הד של ההורים, עו"ד עידו אוחיון הוציא מכתב התראה בעניין לעיריית חולון. בעקבות המכתב, הודיעו מלשכת ראש העיר, בערב חג הפסח, כי מייד לאחר חג הפסח, יום הלימודים יוחזר למתכונתו הרגילה ויסתיים ב-15:45. אולם למרות ההודעה שבאה מלשכת ראש העיר, יום הלימודים לא חזר להיות עד 15:45 ואיש אף לא טרח להודיע להם על כך. בעקבות כך, מתכננים ההורים לתבוע את עיריית חולון על הנזקים שנגרמים להם.

עו"ד אוחיון המייצג את ההורים: "לא יעלה על הדעת שראש ראשות מבטיח הבטחה שהיא בבחינת הבטחה שלטונית ואשר ההורים נסמכים עליה ונערכים בהתאם לאמור בה – וההבטחה הזו לא תקוים. ההורים נפגעו קשות מכך שהסתמכו על הבטחתו של ראש העיר שכאמור לא קוימה – פעמיים. בנוסף, ראוי להדגיש כי עיריית חולון עוברת על הנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך, הקובעות מפורשות כי יום העבודה של אחת הסייעות בכיתות החינוך המיוחד, אמור להסתיים בשעה 15:45. עו"ד אוחיון מדגיש כי  אם עיריית חולון הייתה ממלא אחר הנחיות משרד החינוך, לא הייתה נוצרת מלכתחילה הבעיה עימה ההורים לילדים מתמודדים כיום. התנהלות זו, לפי אוחיון, מהווה עילה לתביעת נזיקין אותה מתכוונים ההורים להגיש בקרוב.

תגובת עיריית חולון

אחריות למתן פתרון לבעיה מוטלת על משרד החינוך שלא מצליח לגייס מורות לחינוך מיוחד.

אכן ראש העיר ועוזרו הביעו את החשיבות שהם רואים במציאת פתרון וגם רצון לסייע, ואולם לא התחייבו כי יימצא הפתרון שמצוי, כאמור, בסופו של דבר בידי משרד החינוך ולא בידי העירייה.

היועצת המשפטית של עיריית חולון הוסיפה וכתבה:

1. יובהר כי נושא הקצאת צוותי חינוך ושעות לימוד מצוי בסמכות משרד החינוך, והוא האחראי על קיצור יום הלימודים.

2. לפני תחילת שנה"ל הנוכחית ולאור המחסור הקשה והמתמשך במורים, בחינוך המיוחד בפרט, הוציאה מנכ"לית משרד החינוך הנחיה על פיה היכן שלא צלח לגייס צוות חינוכי משרד החינוך יאשר לבתי ספר קיצור יום בחינוך המיוחד. בהתאם לאמור, מפקחת משרד החינוך אישרה טרם תחילת שנה"ל את קיצור יום הלימודים בכיתות החינוך המיוחד בבית ספר ניב לשעה 15:10.

3. עם זאת, כיתות החינוך המיוחד בבית הספר הצליחו לפעול עד 15:45, ורק לאחר מספר חודשים ולאור חוסר שנוצר בצוות ההוראה, יוה"ל עבר להסתיים בשעה 15:10.

4. משרד החינוך הוא שמקצה את מספר שעות העבודה של הסייעות, ובמקרה דנן אף אושרה מכסת שעות חריגות. יובהר כי בית הספר מקבל את מלוא השעות של הסייעות, ועפ"י הנמסר מביה"ס השעות מנוצלות לצורך מילוי מקום של חוסרי המורים, על מנת לא לבטל ימי לימודים ולא לסגור כיתות. במצב דברים זה, אין שעות עודפות שניתן להשתמש בהן לאחר תום יום הלימודים.

5. יובהר כי מעבר למצוקת כוח האדם של מורים הרי שיש קושי משמעותי אף בגיוס סייעות, וממילא חוזר מנכ"ל משרד החינוך קובע כי "ככלל לא תועסק סייעת כממלאת מקום של מורה בהיעדרה", ומוקד הבעיה הוא היעדרו של צוות הוראה.

6. העירייה עשתה כל שביכולתה ובסמכותה כדי לסייע. לאחר מאמצים עלה לאתר שתי סייעות מבית ספר אחר המגיעות בימים רביעי וחמישי, כך שהתלמידים מסיימים בימים אלה בשעה 15:45.

7. העירייה תוסיף לעקוב ולסייע ככל שיהיה ביכולתה, בתקווה שיגויסו מורים לפחות חלקית וניתן יהיה להשתמש בשעות סייעות לאחר תום יום הלימודים.

קרדיט צילום מרינה סמסון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem