כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פרויקט "משנים כיוון"

כ-100 תלמידות ותלמידים מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי הגיעו לגבעת האירוסים להתנדבות חקלאית

כ-100 תלמידות ותלמידים מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי הגיעו לגבעת האירוסים להתנדבות חקלאית

זאת, במסגרת פרויקט "משנים כיוון" שמטרתו לחבר ולקרב בין קבוצות שונות ולצמצם את הקיטוב בחברה הישראלית. התלמידים למדו על גבעת האירוסים, שנחשבת לאחת מגבעות הכורכר הבודדות שנותרו בגוש דן, ניקו אותה ואף הכינו שלטים לשמירה על הניקיון במקום. הפעילות התקיימה בשיתוף מינהל החינוך, מינהל איכות הסביבה וארגון ה"שומר החדש". נזכיר, כי באוקטובר האחרון אישרה מועצת עיריית ראשון לציון את רכישת גבעת האירוסים כדי לפתח אותה ובעתיד להכריז עליה כשמורת טבע

כ-100 תלמידות ותלמידים מהחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי ברחבי הארץ, הגיעו הבוקר (ד') לגבעת האירוסים לחוויית התנדבות חקלאית מחברת. זאת, במסגרת פרויקט "משנים כיוון" שמטרתו לחבר ולקרב בין קבוצות שונות ולצמצם את הקיטוב בחברה הישראלית.

התלמידים למדו על גבעת האירוסים, שנחשבת לאחת מגבעות הכורכר הבודדות שנותרו בגוש דן, העשירה בפרחי בר ובאירוס הארגמן – הנחשב לאחד היפים בפרחי הארץ. מסביב לגבעה ישנם פרדסים ושדות חקלאיים. התלמידים אף ניקו את הגבעה והכינו שלטים לשמירה על הניקיון ועל השמורה.

הפרויקט נתמך על ידי משרד החינוך, והפעילות התקיימה בשיתוף מינהל החינוך, מינהל איכות הסביבה ובשיתוף ארגון ה"שומר החדש".


פרויקט "משנים כיוון" מרכז ארגונים חברתיים ואת דור העתיד של ישראל שיוצאים בשנתה ה-75 של המדינה לסדרת פעילויות בחברה הישראלית הכוללת התנדבויות, אירועי תרבות ועוד.

נזכיר, כי בחודש אוקטובר האחרון אישרה מועצת עיריית ראשון לציון את ההסכם לרכישת מתחם גבעת האירוסים שנמצא בשטחה המוניציפלי של ראשון לציון. לקרקע, שנמצאת כיום בבעלות פרטית, נגרם נזק בשנים האחרונות ולפי עמדת בעלי המקצוע במקום קיימים ערכים מוגנים ייחודיים שיש לשמרם.

לאחר שהובהר כי אין אפשרות מעשית להפקעת השטח, ולאור העובדה כי המקום לא מטופח ולא נשמר, החליטו בעיריית ראשון לציון להרים את הכפפה ולרכוש את המתחם מתוך כוונה לפתח אותו ובעתיד להכריז עליו כשמורת טבע.

קרדיט:עיריית ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem