כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עשו כבוד לספורטאים

ראשון לציון מצדיעה לאגדות הספורט בתערוכה ייחודית ומרגשת

עשו כבוד לספורטאים: ראשון לציון מצדיעה לאגדות הספורט בתערוכה ייחודית ומרגשת

מאות ספורטאי עבר, מנהלים, מאמנים, אנשי צוות והדור הבא של הספורט הישראלי הגיעו אמש (ה׳) לפתיחה החגיגית של התערוכה "מקום ראשון" במוזיאון ראשון לציון. התערוכה, במסגרת חגיגות 140 שנה לעיר, שמה במרכז את ספורטאיות וספורטאי העיר וכוכבים שהותירו חותם על ענפי הספורט הישראליים. התערוכה תיפתח לציבור הרחב החל מיום ראשון הקרוב ה-21.5, למשך חודשיים וללא תשלום. ראש העירייה, רז קינסטליך: ״גאה לעמוד בראשות עיר שנחשבת לעיר הספורט של ישראל ושממנה יצאו שלושה אלופים אולימפיים"

מאות ספורטאי עבר, מנהלים, מאמנים, אנשי צוות והדור הבא של הספורט הישראלי הגיעו אמש (ה') לפתיחה החגיגית של התערוכה "מקום ראשון" במוזיאון ראשון לציון, לכבודם של ספורטאיות וספורטאי ראשון לציון וכוכבים שהותירו חותם על ענפי הספורט הישראליים, המתקיימת במסגרת חגיגות 140 שנים לעיר.

בחגיגת הפתיחה המיוחדת השתתפו גדולי הספורטאיות והספורטאים של ישראל, ביניהם: הג'ודוקא פיטר פלצ'יק שעשה הרבה כבוד לעיר כשזכה בסופ"ש שעבר במדליית הארד באליפות העולם בקטאר; המדליסט האולימפי ארטיום דולגופיאט; משפחתה של לינוי אשרם שנמצאת כעת באליפות העולם בבאקו; מיקי ברקוביץ' ששיחק חמש עונות במכבי ראשון לציון ואף שיתף במהלך האירוע שהיה קרוב מאוד לקחת אליפות עם ראשון לציון על חשבונה של קבוצת האם שלו מכבי תל אביב; ומשפחתו של השוער האגדי יעקב חודרוב ז"ל.

ראשון לציון נחשבת לעיר הספורט של ישראל ואף זכתה לכינוי "עיר זהב", זאת בשל הנתון המדהים לפיו שני שלישים מכלל מדליות הזהב של המשלחות הישראליות לדורותיהן באולימפיאדות – הן של ספורטאים שיצאו מהעיר וכעת יזכו לכבוד גדול.


התערוכה ״מקום ראשון״ תהיה פתוחה לציבור הרחב החל מיום ראשון הקרוב ה-21.5, למשך חודשיים וללא תשלום.

פיטר פלצ׳יק, התרגש מאוד מהמעמד והכבוד שנעשה עבורו במהלך האירוע ואמר: "אני רוצה להודות לראש העיר רז קינסטליך על הפרויקט המדהים הזה שנעשה כדי להוקיר את הספורט הישראלי – אני לא מכיר עוד עיר שעושה את זה. הספורט האולימפי שכל כך יקר לליבי הביא שלוש מדליות אולימפיות מהעיר הזאת וזה דבר נדיר.

"בתערוכה כאן במוזיאון אפשר לראות קצת מההיסטוריה של הג'ודו הישראלי, כמו המדליה ההיסטורית מאבו דאבי בשנת 2018 – פעם ראשונה ששמעו את 'התקווה' במדינה ערבית, הרבה לפני הסכמי אברהם, ואני כל כך שמח שזה נמצא כאן וחלק מההיסטוריה הישראלית וההיסטוריה של ראשון לציון״.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: ״שמחנו לחנוך הערב את תערוכת הספורט הייחודית והמרגשת שעושה הרבה כבוד לענקיות וענקי הספורט הגדולים בכל הזמנים, שהגיעו להישגים מרשימים בכל הענפים והביאו הרבה כבוד לעיר שלנו ולמדינה. אני גאה לעמוד בראשות עיר שנחשבת לעיר הספורט של ישראל ושממנה יצאו שלושה אלופים אולימפיים".

כאמור, בהיכל התהילה של תערוכת "מקום ראשון" מופיעים תצלומיהם של המתעמלת האמנותית לינוי אשרם והמתעמל במכשירים ארטיום דולגופיאט, שעשו היסטוריה וזכו במדליית הזהב במשחקים האולימפיים של טוקיו 2020. לצידם, בקיר היכל התהילה מופיע גם פיטר פלצ'יק, שזכה באותה אולימפיאדה במדליית הארד הקבוצתית של נבחרת הג'ודו הישראלית.

בנוסף, על רקע קיר התהילה נעשה כבוד גדול לשוער העבר המנוח יעקב חודרוב ז"ל, חתן פרס ישראל לשנת תשס"ו שגדל בראשון לציון, היה לסמל של נבחרת ישראל ונחשב בתקופתו לאחד מהשוערים המובילים בעולם.

ליד קיר התהילה נחלק הכבוד גם לספורטאים אישיים שגדלו או התאמנו בעיר: הג'ודוקא אליס שלזינגר, האתלט עמוס גלעד ז"ל שהיה אלוף ישראל בריצות קצרות, האתלטית דיאנה ויסמן, אלופת ישראל בריצות קצרות לטווחים שונים ונציגת ישראל באולימפיאדת טוקיו 2020, והאתלטית נילי אברמסקי, נציגת ישראל באולימפיאדת אתונה 2004 ואלופת ישראל ובעלת שיאים לאומיים במקצועות שונים.

בתערוכה ייעשה גם כבוד למועדון הכדורסל של העיר – מכבי ראשון לציון. הקבוצה זכתה באליפות המדינה לשנת 2016 וגביע ווינר בעונת 2018/9. במשך השנים שיחקו במועדון כוכבים גדולים בהם מיקי ברקוביץ’, דורון ג’מצ’י, מוטי ארואסטי, חיים זלוטיקמן, קווין מגי, יוג’ין בנקס, אנדרה ספנסר, גיא גודס, מאיר טפירו, אמיר כץ, שון דאוסן, נועם דוברת ועוד. בגזרת המאמנים עבדו במועדון, בין היתר, משה ויינקרנץ, פיני גרשון, צביקה שרף, גיא גודס, אפי בירנבוים, שרון דרוקר אריק שיבק, שמוליק ברנר ודרור כהן.

גם למועדון הכדורגל העירוני, שהיה לאחד מהמועדונים הראשונים שהוקמו בישראל בשנת 1928, ייעשה הכבוד. בעונת 1949/50 הוביל את הקבוצה השוער הגדול יעקב חודורוב. ראשון לציון זכתה פעמיים בגביע הטוטו לליגה הלאומית.

ענף הספורט המזוהה ביותר עם העיר הוא הכדוריד – הפועל ראשון לציון הינה הקבוצה המעוטרת ביותר בכדוריד הישראלי ונחשבת לאחת מהקבוצות הבכירות כיום, שמחזיקה ב-18 אליפויות ו-16 גביעי מדינה. מי שהוביל את הקבוצה לזכות בתארים הרבים שלה החל מסוף שנות ה-80 ועד אמצע שנות ה-2000 הוא כוכב הקבוצה וקפטן הנבחרת לשעבר, עידן מימון.

המדליות, הגביעים, התצלומים, קטעי הסרטים ופריטי הזיכרון שבתערוכה מציגים ציוני דרך, קבוצות ספורט עיקריות וגם תופעות ייחודיות בספורט של ראשון לציון. לדוגמה, הוקי שדה שהובא על ידי החיילים ההודים שבצבא הבריטי ואומץ על ידי מכבי ראשון לציון בשנות ה-40 וה-50.

האוהדים תופסים גם הם מקום בתערוכה, ובתוכם אוהדי קבוצת הכדורגל של הפועל ראשון לציון המלווים את הקבוצה באדיקות ומשמרים את מורשתה. לצד אלה מוצגים גם ענפי האתלטיקה, ג'ודו, כדורסל, בדמינגטון, ההוקי קרח, שחייה, ספורט נכים וטריאתלון שחלק מהם זכו להישגים במישור הארצי והעולמי.

קרדיט:עיריית ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem