כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

18 אנשים במצב קשה בגלל שימוש בסם הדוסה

כל הפרטים בחדשות goitem

18 אנשים במצב קשה בגלל שימוש בסם הדוסה

הסם מוכר מעל עשור אך נראה כי קיימת התעוררות ועלייה בשימוש בסם מתחילת תקופת הקורונה. תופעה מדאיגה היא שמחודש פברואר 2023, הגיעו לחדרי המיון מטופלים במצב קשה עם פרכוסים, אי ספיקת כליות ובצקות במוח לאחר שימוש בדוסה. רק בשבועיים האחרונים אושפזו באיכילוב 18 אנשים במצב קשה כאשר הם מאושפזים בין 8-12 יום בטיפול נמרץ. 

אז במה מדובר?

מדובר בסם מסיבות נפוץ בקולומביה, מקסיקו ואמריקה הלטינית. הסם מכיל גם חומר כימי 2CB ממשפחת  C2 ומכאן שמו דוסה או טוסי (DOS-C). 
בישראל, ה'דוסה' נמצא בפקודת הסמים האסורים (ואינו מכיל תמיד C2). 

תרכובת ה'דוסה', יכולה להכיל סמים שונים ובהם: אקסטזי, קטמין, קוקאין, אסיד, מסקלין, MDMA ועוד חומרים הזיוניים, פסיכדליים וממריצים – כך שבפועל המשתמש אינו יודע איזה הרכב סם הוא מכניס לגופו.

סימן ההיכר של הסם הוא צבעו הוורוד, הוא נמכר כאבקה והשימוש בו נעשה בבליעה, הזרקה, עישון או הסנפה. לסם השפעות ממריצות ו/או פסיכדליות והזיתיות, עם תופעות לוואי התלויות 
בהרכב של התרכובת הנצרכת, המגיעות עד למצבים מסכני חיים.

קרדיט:המשרד לבטחון לאומי

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן