גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

הליכון שהוא גם עגלת תה, משקפי ראייה שהופכות למשקפת בבריכה

הליכון שהוא גם עגלת תה, משקפי ראייה שהופכות למשקפת בבריכה: ההמצאות הייחודיות של הסטודנטים לעיצוב תעשייתי ב- HIT שהופכים את החיים של ילדים ואנשים עם מוגבלות לנוחים יותר

סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי ב- HIT  מכון טכנולוגי חולון פיתחו המצאות מעוררות השראה אשר מיועדות להקל על אנשים עם מוגבלות פיזיות לבצע פעולות יומיומיות שונות בסיסיות. הסטודנטים לקחו חלק בפרויקט בינלאומי בשם FIXPERTS, שמקורו בבריטניה המתקיים בכ-40 מוסדות אקדמיים ברחבי העולם. המרצה שהביא לארץ את המיזם המיוחד הוא פרופסור גד צ'רני, מרצה בכיר במחלקה לעיצוב בHIT-, שהיה המוסד השלישי בעולם להתחיל בפרויקט החשוב הזה.

פרופסור צ'רני החליט להשתמש בכלים שיש למעצבים תעשייתיים בתחילת דרכם על מנת שיפתחו מוצר לאנשים עם מוגבלות פיזית, במטרה לסייע לאדם להתגבר על מכשול יומיומי שמעיב על שגרת חייו. כחלק מהקורס הייחודי של FIXPERTS הסטודנטים חוברים לאדם עם מוגבלות, ומכינים עבורו בהתאמה אישית מוצר ייחודי אשר יסייע לו לבצע פעולות בסיסיות.

בסוף הקורס הסטודנטים מציגים את המוצר שהכינו עבור האדם ומפיקים סרטון ובו הם מתארים את תהליך העבודה והוראות ההכנה, כך שאדם אחר עם מוגבלות דומה בקצה השני של העולם, יוכל לצפות בזה ולהכין מוצר זהה.

פרופסור צ'רני סבור שהסטודנטים חווים חוויה מעצימה, במהלכה הם מסייעים לאדם הזקוק לעזרה. הקורס מתקיים ב-HIT למעלה מ-8 שנים במהלכו נוצרו עד היום למעלה מ-120 פריטים שונים. את הקורס ממשיך להעביר פרופסור גד צ'רני בעזרתה של המרצה, המעצבת דנה יחיא-שווקמן.


בין הפרויקטים מעוררי ההשראה שפיתחו הסטודנטים:

  1. TamaRoll – זוג הסטודנטים יקיר פלאח וענבל אדלר פיתחו עבור האזרחית הוותיקה תמר בת ה-88 עגלת תה ביתית המאפשרת לה להתנייד בעצמאות בביתה. תמר חוותה תאונה שהקשתה על תפקוד ידה הימנית והיא נעזרת בהליכון על מנת להתנייד בביתה. נשיאת חפצים כמו למשל שתיית כוס מול הטלוויזיה בסלון הפכה למשימה לא פשוטה עבורה. זוג הסטודנטים מדדו את גובהם של רהיטי ביתה של תמר ובנו עבורה הליכון ייעודי מיוחד הכולל משטח להנחת צלחות וכוסות כאשר צידו מצויד בכלי אחסון לסכו"ם.

פרופסור אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון: "FIXPERTS הוא לרוב ההתנסות הראשונה של הסטודנטים שלנו לעיצוב, ביצירת מוצר אמיתי במהלכו הם מיישמים את תכני התואר הנלמדים בקורסים מקבילים. הסטודנטים מרוויחים פעמיים, צבירת הניסיון בפועל של עיצוב ויצירת מוצר אך בעיקר מן החוויה המעצימה של עזרה לאדם המבקש והזקוק לסיוע"

דנה יחיא שוויקמן, מרצה, HIT מכון טכנולוגי חולון: "בשיתוף עם אנשים שחיים עם יכולות פיזיות שונות, הסטודנטים מעצבים גשר לעצמאות".

קרדיט:מכון טכנולוגי חולון

Exit mobile version