כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שערוריה בהתנהלות עיריית חולון כלפי הורי וילדי גן רוח'לה במרכז הקהילתי נאות רחל

מורן ישראל : "ראש העיר פועל ממניעים אינטרסנטיים ופוליטיים כנגד צרכי הילדים וההורים"

שערוריה בהתנהלות עיריית חולון כלפי הורי וילדי גן רוח'לה במרכז הקהילתי נאות רחל

מורן ישראל : "ראש העיר פועל ממניעים אינטרסנטיים ופוליטיים כנגד צרכי הילדים וההורים"

אתמול נדהמו הורי הילדים של גן רוחל'ה במרכז הקהילתי נאות רחל לדעת כי תוך שבוע ימים הם ייאלצו לעבור ולהסתגל לגן חדש, מרוחק לחלוטין מסביבת המגורים שלהם, וכל זאת חודש וחצי לפני סיום שנת הלימודים.

מועצת העיר אישרה תב"ר שמטרתו לשפץ את מבני הקהילה השונים של רשת קהילה ופנאי אך זה היה צריך להיעשות בתיאום, בשקיפות ובהכנה נאותה להורים ולילדים. במקום זאת, בחר ראש העיר לדחוס את העבודות כולן לתקופת הבחירות, כדי לגזור קופון פוליטי, תוך התעלמות מוחלטת מהילדים עצמם והצרכים שלהם.
הורים הרושמים את ילדיהם לגן הסמוך למקום מגוריהם מצפים ומשוכנעים כי ילדיהם יזכו לאותה מסגרת עד סוף שנת הפעילות.

ההחלטה על שיפוץ המרכז הקהילתי 'נאות רחל' לא נקבעה מהיום להיום. היה צורך בתכנון, באדריכל, בהקצאת תקציב ובאישורו – תהליך שמטבע הדברים עורך לפחות כמה חודשים. לא ייתכן שאף אחד לא שיתף בזמן הזה את ההורים מראש שזה התכנון ושהם ייאלצו להוציא את הילדים שלהם מהמסגרת חודש וחצי לפני סוף שנת הלימודים.


מעברים לילדים הם אירוע חינוכי שצריך להיערך אליו, במקרה הזה, מרבית ילדי הגן עתידים לעלות לגן עירייה בשנה הקרובה כך שגם ככה לפניהם מעבר משמעותי וגדול שהם צריכים להיערך אליו, כך שמעבר לגן אחר למשך חודש וחצי הוא אירוע שלא יסייע ויקל עליהם בתהליך.

אני דורש מראש העיר לבטל לאלתר החלטה זו ולדחות את סגירת הגן.

תגובת רשת קהילה ופנאי:

מרכז קהילתי נאות רחל נותן מענה בתחומי הפנאי והקהילה, ביניהם – מועדוני גמלאים, פעילות נוער, פעילות חוגית ועשייה קהילתית, ללמעלה מ 1,500 משפחות מהשכונות נאות רחל, נווה רמז, שיכון וותיקים וקריית עבודה.

במרכז הקהילתי פועל זה מספר שנים גם מעון היום "רוחל'ה" ובו 30 משתתפים.

עיריית חולון תקצבה למעלה משני מיליון ₪ על מנת לשפץ את המרכז הקהילתי לרווחת התושבים, ולהכינו לקראת שנת הפעילות הקרובה שתחל ב 1.9.23.

הרשת מצאה פתרון לכל פעילויות המרכז, החברתית, החוגית והקהילתית, במבנים חלופיים הנמצאים בקרבת המרכז הקהילתי. הרשת מצאה פתרון מתאים וראוי המאפשר סביבה חינוכית הולמת ומותאמת, גם לילדי המעון, במעון יום אחר שברשות הרשת.

בפגישה שהתקיימה אתמול בין הורי המעון לבין הצוות המוביל של המרכז נשמעו מגוון קולות – חלק מההורים קיבלו את השינוי והעלו מספר נקודות שיקלו עליו, מצד שני היו הורים שהתנגדו נחרצות לשינוי.

מתוך הקשבה והבנה של צרכי ההורים נעשתה חשיבה מחודשת על הנושא, והתקבלה החלטה משותפת של מנכ"ל העירייה ומנכ"לית הרשת, שלא להעביר את מעון היום למעון החלופי אשר נקבע לכך. הרשת תדאג להתאמות הנדרשות  – כניסה תחומה ונפרדת למעון, אבטחה לאורך שעות פעילות המעון, ותפעל ככל הניתן לצמצום הפגיעה בשגרת פעילות המעון.

יחד עם זאת, האפשרות להעביר את המסגרות בשלמותן למעון חלופי תישאר פתוחה להורים.

צילום: אביגיל עוזי

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem