כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

איך תראה העיר חולון בשנת 2040

אושרה להפקדה בתנאים תוכנית המתאר הכוללנית לחולון ח/2040-על הפרטים במדור הנדל"ן של חדשות goitem

איך תראה העיר חולון בשנת 2040-אושרה להפקדה בתנאים תוכנית המתאר הכוללנית לחולון ח/2040

התוכנית משרטטת את דמותה העתידית של העיר ומתווה את המדיניות התכנונית, שלפיה תתפתח חולון כעיר רשת רב-מוקדית

ראש העיר מוטי ששון: "התכנון המתארי עונה על האתגרים המשמעותיים בתחום הדיור, התחבורה והסביבה

ומציע להם פתרון חדשני ואחראי בכלים שעומדים לרשותנו כרשות מקומית.

הפקדתה של התוכנית היא בשורה גדולה לתושבי העיר ותעניק לוועדה המקומית סמכויות נרחבות"

הוועדה המחוזית תל-אביב לתכנון ולבנייה אישרה היום (19.6.23) להפקיד בתנאים את תוכנית המתאר הכוללנית לחולון ח/2040, שהגישה הוועדה המקומית חולון. תוכנית המתאר משרטטת את דמותה של העיר לשנת 2040 ומתווה את המדיניות התכנונית, שלפיה תתפתח חולון כעיר רשת רב-מוקדית. בסיס התוכנית משמר את האופי העירוני החולוני בשכונות המגורים ומעצים את הבנייה לאורך צירי המתע"נ (מערכת תחבורה עתירת נוסעים – מטרו ורכבת קלה). במפגשי הרחובות הראשיים ייווצרו מוקדים עירוניים בעצימות גבוהה ובעירוב שימושים, עם אפשרות להקמת בניינים של עד 65 קומות ו-2,000 אחוזי בנייה  בעירוב שימושים, שכוללים תעסוקה, מסחר ומגורים.


מחקר וניתוח אורבני מעמיק הובילו את חולון לבסס גישה תכנונית שונה מזו שמקובלת בדרך כלל, כך שהתוכנית מתייחסת לקיבולת העירונית האפשרית וממנה נגזרו יעדי צמיחה. זאת, בשונה מתוכניות מתאר שמבוססות על תחזית גידול דמוגרפית. על פי המחקר, ביכולתה של חולון, שבה מתגוררים כיום כ-200 אלף תושבים ושבה מועסקים כ-75 אלף עובדים, להגדיל את אוכלוסייתה בשנת 2040 לכ-270 אלף עד 400 אלף תושבים וכ-135 אלף עד 200 אלף מועסקים, וזאת בהתחשב בתשתיות, הן הקיימות והן המתוכננות. יצוין, כי לצורך כך מופו היטב השטחים הציבוריים, הדרכים ומערכות התחבורה. בהמשך לכך, קובעת התוכנית יעדי צמיחה לחולון, שישמשו את הוועדה המקומית בעת קבלת החלטות בקידום תוכניות. מטרת יעדים אלה היא לשמר את מעמדה ואת חוסנה של העיר במרחב המטרופוליני בראייה בת קיימה.

מהנדס העיר, אדר' אביעד מור: "זכויות בנייה הן משאב ציבורי מוגבל, שדרוש לו מנגנון ניהול חכם.  התוכנית קובעת זכויות בנייה בסיסיות ומתן אפשרות להעצמת זכויות במקומות נבחרים, כנגד תועלות ציבוריות, כך נשמר העיקרון לפיו הרווח מזכויות הבנייה חוזר לתושבים במגוון אופנים. כך, למשל, הגדרנו תועלות ציבוריות, שעולות בקנה אחד עם חזון העיר, כגון: שטחי תעסוקה שיגדילו את היצע מקומות העבודה בעיר, מקומות דיור בהישג יד למגוון אוכלוסיות והיבטי סביבה בדגש על אנרגיה מתחדשת, שייצרו חוסן עירוני". 

בעיריית חולון רואים בתוכנית המתאר כלי חשוב לפיתוח העיר ולמימוש הפוטנציאל שגלום בה, למען תושביה ולמען תושביה העתידיים. כבר היום מבוצעים בעיר כמה פרויקטי תחבורה רחבים, שיאפשרו נגישות תנועתית טובה ויהפכו את חולון לאחת מהערים הנגישות ביותר במטרופולין. זאת, כמובן, בצירוף שילוב מגורים, תעסוקה ובילוי, שהם מהעקרונות המרכזיים בתוכנית, והיתרונות שבדבר לעיר, לתושביה ולמועסקים בה.  בעירייה גם רואים חשיבות בתוכנית, שמציגה למגזר העסקי חזון ברור וודאות תכנונית ובכך מאמינים, שהשוק יידע לזהות את הפוטנציאל ויגיב בהתאם.

תוכנית המתאר שאושרה היום מצטרפת לתוכניות נוספות שקידמה עיריית חולון באחרונה, ביניהן תוכנית ההתחדשות העירונית ח/619, שהחליפה את תמ"א 38, וכן תוכניות מתחמיות להתחדשות אזור העסקים ומרקם המגורים הוותיק. את התוכנית הוביל אגף תכנון ופיתוח מואץ במינהל ההנדסה של עיריית חולון, יחד עם צוות רב-תחומי בראשות משרד גוטמן-אסיף אדריכלים.

                                          להלן נתוני התוכנית בנקודות:

ü     אוכלוסייה לשנת היעד 2040: מינימום: 270,000, מקסימום: 400,000

ü     מועסקים לשנת היעד 2040: מינימום: 135,000, מקסימום: 200,000

ü     סה"כ יח"ד: 129,310

ü     תוספת יח"ד מתארית: 58,643

ü     סה"כ שטחי מגורים: 13,686,000

ü     תוספת שטחי מגורים מתארית: 7,244,000

ü     שטחי תעסוקה במוקדים מטרופוליניים: 1,650,000

ü     שטחי תעסוקה במוקדים עירוניים: 1,750,000

ü     תוספת שטחי תעסוקה מתארית: 4,010,000

ü     סה"כ שטחי תעסוקה מוצעים (כולל המאושרים): 10,511,000

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem