כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

"חלון לחולון"

קבלו סיורי הליכה ללא תשלום ברחבי העיר-כל הפרטים במדור הפנאי של חדשות חולון goitem

"חלון לחולון"

קבלו סיורי הליכה ללא תשלום ברחבי העיר

במסגרת חגיגות 83 לעיר חולון

ממשיכים את המסורת זו השנה השמינית!

ממשיכים את המסורת: מגוון סיורי הליכה ברחבי חולון יתקיימו החודש ללא תשלום, במסגרת מיזם "הליכות ג'יין – חלון לחולון 8" וכחלק מאירועי יום ההולדת ה-83 של העיר, בהובלת המוזאון לתולדות חולון ובשיתוף עיריית חולון ורשת קהילה ופנאי.


מדובר בסיורים עירוניים שמתקיימים בעיר מזה כמה שנים כחלק מפסטיבל בינלאומי על שמה של העיתונאית והאקטיביסטית האורבנית ג'יין ג'ייקובס, שסברה כי ערים צריכות לעודד הליכה רגלית משותפת במרחב, תוך פיתוח קשרים חברתיים, שיתוף ידע ודיון פתוח. ההליכות, בנות כשעה וחצי, מודרכות בהתנדבות על ידי תושבי חולון ופעילים בה מנקודת מבטם, ומציעות אפשרויות חדשות להסתכלות על המרחב האורבני ועל חוויות החיים בעיר.

להלן פירוט על אודות הסיורים:

שבים לשכונת "מפדה – מערב"

סיור שכולו זיכרונות בהובלת איציק ליסמן ויעקב (טומי) פרידמן. הרחובות, גני הילדים, מוסדות הציבור, החנויות. נטייל בשבילי הנוסטלגיה ונספר סיפורים מצחיקים ומרגשים, ובעיקר נהיה ביחד…

יום שלישי, 20.6.23, 19:00-17:30

נקודת מפגש – המרכז המסחרי ברחוב פרופסור שור 16 פינת הרחובות פרופ' שור/הנביאים

בובה של עיר

סיור בהובלת אילנה וינשטיין במרכז לתיאטרון בובות. נלמד על תולדות אומנות תיאטרון הבובות מתחילתה ועד ימינו ונספר על הקשר האמיץ, בין העיר וגני הסיפור שבה, לאומנות מיוחדת זו.

יום רביעי, 21.6.23, 14:30-13:00

נקודת מפגש – המרכז לתיאטרון בובות, רחוב רמז 13

גני סיפור זה לא רק לילדים

סיור בהובלת ורדה שרמייסטר במתחם גני סיפור מוטה גור. בסיור נכיר את ההיסטוריה של מיתוג העיר חולון כעיר הילדים, נסקור את רעיון גני הסיפור, נציג את הסיפורים השונים במתחם ואת הפסלים שהותאמו להם ונעשה חידון קצר על ספרות הילדים הישראלית.

יום שישי, 23.6.23, 11:30-10:00

נקודת מפגש – קפה גן סיפור – מוטה גור 15

"חולון האדומה"

סיור בשכונת קריית עבודה בהובלת אדר כהן, המספר את סיפורה המרתק של שכונת הפועלים שנוסדה בשנות ה- 30 והיוותה את עמוד התווך להתהוותה של חולון. השכונה הראשונה שבה הוקמו מוסדות מאורגנים עבור התושבים: בית הספר הראשון – ביאליק, צרכנייה, מתחם הפועל, מרפאת מנסבך. נבקר בתערוכה בגלריית מאירוב ובבית הרצפלד – המוזיאון לתולדות חולון. נדבר על ייחודה של השכונה אל מול שאר השכונות הראשונות.

יום שבת, 24.6.23, 11:30-10:00

נקודת מפגש – פינת הרחובות ההסתדרות/ויצמן (ליד הדואר)

המכון הטכנולוגי מבפנים

בסיור בהובלת ד"ר יואל טוויל, נשמע את הסיפורים שבין בנייני המכון הטכנולוגי. למה וכיצד הוקם, כיצד התפתח למכון המפואר שהוא ומה צופן לו העתיד…?

יום רביעי, 28.6.23, 19:00-17:30

נקודת מפגש – הכניסה למכון הטכנולוגי מכיוון רחוב הופיין.

הרשמה מראש לכל האירועים ועדכונים שוטפים באתר המוזאון לתולדות חולון – www.museum.holonet.co.il ובאתר רשת קהילה ופנאי www.holonet.org.il *ניתן להירשם לכמה סיורים

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem