כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ולנו יש פלאפל

המתכון לפלאפל המושלם

ולנו יש פלאפל: המתכון לפלאפל המושלם

פלאפל זהו מאכל צמחוני (ואפילו טבעוני), מורכב מחומרי גלם בסיסיים ופשוטים שזמינים לאורך כל השנה, ולא דורש המון מאמץ – אפשר להכין אותו בכל מקום ובכל זמן, לתת לו פרשנויות ולקחת אותו לכל כיוון שאתם אוהבים. הסוד בהכנת כדורי פלאפל לא טמון במרכיבים, אלא דווקא באופן ההכנה.

יש להכין מעבד מזון או קוצץ מזון שהלהבים החדים שלו יסייעו לקציצה מדויקת של החומוס ולא יביאו למעיכה של הגרגירים (עניין החשוב לטובת פלאפל אוורירי), סיר עם שמן עמוק וידיים מלאות באהבה.

המרכיבים:

גרגירי חומוס (שניתן להחליף אותם בכמעט כל קטנית מושרית אחרת)


חצי צרור כוסברה

חצי צרור פטרוזיליה

פפריקה מתוקה

כמון

מלח

שמן

אופן ההכנה:

השריית גרגרי החומוס – חשוב להשרות אותם לילה קודם ההכנה, כדי שיתרככו ויתמלאו בנוזלים. בגלל שגרגרי החומוס מכפילים את נפחם, שימו לב שאתם משרים אותם בהרבה מים.

טחינת הגרגירים – לאחר לילה שהשרינו את הגרגירים, הם צריכים להיטחן טוב-טוב, לכן חשוב שקוצץ המזון שלכם יספק ביצועים חזקים – עד שמגיעים לרמת טחינה של בורגול דק. בשלב זה, מוסיפים את הכוסברה והפטרוזיליה, שהם לא חובה אבל מוסיפים המון טעם, וטוחנים שוב. ניתן להוסיף אילו עשבים שאוהבים כמו נענע, בצל ירוק, עירית ועוד.

מוסיפים את הפפריקה והכמון, וגם כאן, אפשר לקחת את התיבול לכיוונים שאתם אוהבים, עם תוספות כמו כורכום, זרעי כוסברה, בהרט ונוספים.

לאחר מכן מגיע שלב יצירת התערובת, שלב חשוב מאוד בהכנה, כאשר לאחר הטחינה של המרכיבים במעבד המזון, עד קבלת מרקם אחיד, כדאי ללוש את התערובת עם הידיים למשך כ-3 דקות. הלישה הידנית מסייעת לשחרור חלבונים מגרגרי החומוס, שעוזרים לתערובת להתאחד ולהחזיק את עצמה יציבה, וכך יצאו לכם כדורים יפים וטובים.

כדי לבדוק אם התערובת שלכם מוכנה לטיגון, צרו ממנה כדור קטן והחזיקו אותו בשתי אצבעות – אם מחזיק, הוא מוכן ומזומן. אם לא מחזיק, המשיכו ללוש עוד קצת את התערובת.

כעת מגיע שלב הטיגון, אותו ניתן להמיר גם באפייה, אם כי יש לזכור כי פלאפל מקורי נעשה בטיגון. מרטיבים את הידיים היטב בין כל כדור וכדור, יוצרים את הכדור עם הידיים ומכניסים לטיגון למשך כ-3 דקות. בשלב ההגשה אין כמו פלאפל בפיתה טובה, עם טחינה ניגרת וסלט ירקות מרענן.

קבוצת שריג מציגה קוצץ מזון HORIZON של המותג המוביל "ראסל הובס". HORIZON  הינו קוצץ וטוחן לריסוק מהיר בלחיצה אחת עם מכל זכוכית בנפח 0.5 ליטר, הפעלה במנגנון touch, סכין פלדה אל-חלד והספק של 200W.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן