כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הבולגרית שבכפר ראמה

טור הקולינאריה של רואי פרסול

הבולגרית שבכפר ראמה

מה תגידו אם אספר לכם שמכל המקומות בעולם, דווקא בכפר ראמה שבגליל, תטיילו ותרגישו שאתם בהרים של בולגריה. גם לי זה נשמע הזוי והייתי חייב להצפין כדי להבין אם מה שסיפרו לי הוא אמיתי. מסעדת ראי, (Rai), שבבולגרית גן עדן, ובערבית מדוברת – דעה, היא בולגרית גלילית מקומית בכפר ראמה שבבקעת בית הכרם, שמצליחה לשלב בין שני מטבחים אהובים. הבלקני והערבי הגלילי. אדיב סעד, ערבי נוצרי ובעליה, נסע לבולגריה כדי ללמוד פיזיותרפיה, והתאהב במילקה הבולגריה. אחרי שטייל בבולגריה, וספג את התרבות והקולינריה המקומית, הוא החליט לפתוח את המסעדה שקרויה על שם בנו בכפר.

ולא מדובר רק במנות מהמטבח הבולגרי: מנות יוצאות אליכם מגריל ספינר מיוחד שמונע מכוח המים על ידי גלגל שיניים ענק, כמו בכפרים בדרום בולגריה, מנות מהטאבון וקינוחים.

לאחרונה השיקה ראי תפריט חדש ומיוחד של מנות מהטאבון ומהגריל המיוחד, שנמצאים בחצר המסעדה, וכן קינוחים. אדיב שאב את הרעיון ממסעדות בכפרים בהרי רודובי שבדרום בולגריה, ובנה במו ידיו גריל משולב טאבון, שמכיל ספינר, ושמופעל בכוח המים על ידי גלגל שיניים ענק בדיוק כמו בכפרים של פעם. הטאבון עשוי מאבן שמוט, ומוסק על ידי גחלי עצי תפוח ודובדבן. על גלגל הספינר המסתובב יונחו אחר כבוד, נתחי כבש גדולים כמו צוואר או ירך, או כבש שלם שיוגשו רק בהזמנה מראש ובאירועים מיוחדים, וכן הגירוס היווני, נתח ענק של עגל וכבש על גחלים.

המנות החדשות מהטאבון : פלניני צ'ושקי- פלפל אדום ממולא בבשר, אורז ותבלינים מהמטבח הבולגרי, על מצע רוטב יוגורט עדין. (65 ₪); חציל פאתה (מהמטבח השאמי) עם יוגורט, טחינה גולמית, גרגרי חומוס, שום קונפי וקרעי קריספי פיתה לבנונית תוצרת בית. (35 ₪);קטאייף ממולא בבשר מפורק על מצע טחינה גולמית, שמנת חמוצה, סלסת עגבניות, פיסטוקים ושמן זית. (65 ₪); אוסובוקו מפורק על מצע קובה נייה צמחונית העשוייה מבורגול ותפו"א, ותבלינים. (78 ₪); בוב בגרנה – נתח עגל בבישול ארוך מבושל עם שעועית לבנה ואדומה ותבלינים מהמטבח הבולגרי. (80 ₪); מנת גירוס יווני, מעגל וכבש על גחלים, מוגש על מצע פיתה תוצרת בית, בצל עם סומאק, סלסלת עגבניות וחמוצים.( 80 ₪); עוד מנה חדשה לא מהטאבון, קובה לבנייה – קובה מטוגן ממולא בבשר וצנוברים על מצע יוגורט (68 ₪ ). בגזרת הקינוחים החדשים: לוקמת פאשא – מלבי וניל על מצע קוקוס לבן, עטוף בקרם וניל, מוגש על מצע קולי פירות יער ופיסטוק חלבי. (45 ₪); צ'יזקייק בקלוואה – בקלוואה אפויה עם קרם צ'יזקייק וניל וקרם שניט, מוגשת על מצע קולי פירות יער, פיסטוק חלבי ומי סוכר; עוגת שלג טורקית – בצק אוורירי אפוי ומושרה בחלב, וניל, עם שכבת מלבי, מוגש עם קרם וניל פיסטוק וקוקוס לבן וקוקוס קלוי בשכבות על מצע קולי תות. (45 ₪); בקלוואה במוס פיסטוק – בצק פילו אפוי בטאבון מוגש במילוי קרם פיסטוק, על מצע קולי פירות יער, בעיטור קרם שניט וניל ופיסטוק חלבי. (45 ₪); כנאפה טורקית – שערות קדאיף במילוי בצק פיסטוק, גבינה עכואית מוגש עם מי סוכר וגלידה טורקית. (50 ₪); מפרוקה פיסטוק – בצק פיסטוק במי זהר ווניל, מוגש במילוי קרם וניל ומוס פיסטוק על מצע קולי תותים מוגש עם טוויל פיסטוק מתוק. (50 ₪).


החצר רחבת הידיים שמשתרעת על שטח של כ 200 מ"ר נפתחה, והסועדים ייהנו מישיבה תחת עץ החרוב העבות, או פרגולת הגפנים, וייהנו גם מבר שיציע משקאות קלים בירות, ערק ויין מתוצרת עצמית.

מסעדת ראי, בולגרית גלילית מקומית, כפר ראמה, שעות פתיחה: א'-שבת: 09:00-23:00

קרדיט צילום: גליה אבירם.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן