כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חולון:להורים נמאס למה בבית הספר הזה אין הצללה

בית הספר קיים עוד משנות ה 30 של המדינה וכיום לומדים בו מעל ל-600 ילדים.

חולון:להורים נמאס למה בבית הספר הזה אין הצללה

רק אתמול פרסמנו על כך שעיריית חולון משקיעה 20 מיליון ש"ח בשיפוצים במוסדות החינוך בעיר.

משום מה שכחו שיש לבצע גם הצללות כמו בבית הספר ביאליק שההורים בו פתחו בעצומה.

עצומה: מצלילים ומצילים את ילדי ביאליק!

אנו, הורי תלמידי בית הספר ביאליק החתומים על עצומה זו, דורשים מעיריית חולון לקיים את הצהרותיה, הבטחותיה, וחובתה ולהתקין הצללה באופן מיידי, בבית הספר ביאליק!


בית הספר ביאליק קיים עוד משנות ה 30 של המדינה וכיום לומדים בו מעל ל-600 ילדים.

בבית הספר קיימת רחבה מרכזית שמהווה חלק בלתי נפרד מהסביבה הלימודית של בית הספר, והיא משמשת מרחב למגוון רחב של פעילויות חברתיות וחינוכיות, כגון: מקום לכינוסים, אירועים, חגיגות וטקסים; מקום להירגעות והתאווררות הילדים והמורים בין השיעורים; מקום לפעילות ספורטיבית מאורגנת או בודדת וכמקום למשחק ושעשועים.

מחוזר מנכ"ל משרד החינוך תשס"א 6/(א) עולה, כי בשל הפונקציה החשובה שממלאות חצרות בית הספר הוקמה ועדה מיוחדת לצורך מתן המלצות לבתי הספר ולרשויות, לתכנון החצר ולעיצובה. הועדה הנ"ל המליצה, בין היתר, לראות את החצר כסביבה חינוכית עשירה הואיל והיא: "רואה את מבנה בית הספר ואת החצר כסביבת החיים של בית הספר שבה מתרחשים מצד אחד תהליכי למידה וחברות ומצד שני תהליכים ותפקודים כגון משחק ושעשוע, ספורט וכד', ועל כן מבנה בית הספר והחצר יוצרים שלמות אחת, והחצר היא חלק מהמרחב החינוכי הלימודי הכולל".

המלצתה הייתה: "לקבוע כי צל, באמצעות אמצעי הצללה שונים, הכרחי ותנאי סף לפעילות התלמידים בחצר. ובנוסף, הוועדה מאמצת את ההמלצות שבאו לידי ביטוי במסמך "הנחיות לתכנון מוסדות חינוך בתחומי בריאות הסביבה" – מסמך רשמי של משרדי החינוך והבריאות המחייב כל מוסד חינוכי לילדים ונוער בהצללה בחצר, כאשר בבתי ספר שטח הצללה במגרש המשחקים יהיה 15% לפחות משטח החצר המשמשת את התלמידים.

במשך עשור שלם הנהלת בית הספר ונציגי ההורים דורשים מהרשות המקומית לקיים את התקנות בנושא, ההבטחה האחרונה שקיבלנו מנציגי העירייה היא שבמרץ 2023 תוקם הצללה, אולם עד כה, למרות הבטחות והצהרות חוזרות ונשנות שניתנו מטעם נציגי הרשות להקמת הצללה – התחייבות זו כמו שאר ההבטחות שניתנו – לא קוימה.

אנו מצויים כבר היום בתחילתה של עונת הקיץ והתלמידים חווים על בשרם מידי יום את תנאי מזג האוויר הקיצוניים, שרק הולכים ומחמירים משנה לשנה. חשיפה ממושכת לקרינת השמש גורמת לנזקים רבים שמעלים באופן מוכח ומשמעותי את הסיכון לפגיעה בבריאות, ובכלל זה התייבשות, מכת חום, כוויות, פגיעה בעיניים, פגיעה במערכת החיסונית ואף לסכנת חייםשהסיכון הבריאותי החמור ביותר הוא התפתחות של מלנומה – 90% ממקרי סרטן העור היא בגלל חשיפה לא מבוקרת לשמש בגילאי הילדות וההתבגרות.  נתון שניתן לשינוי!

התעלמותה של עיריית חולון לקיים את התקנים הנדרשים וחמור מכך -התעלמותה המתמשכת מבקשות ההורים, הנהלת בית הספר, המורים לספק הצללה והגנה על ילדינו, מהווה פגיעה והפרה של זכויות היסוד וזכויותיהן הבסיסיות של התלמידים, לבריאותם ולשלמות גופם – דבר שאיננו סובל דיחוי! 

חובת הרשות להתקין הצללה באופן מיידי – אינה בגדר מותרות – אלא בגדר חובה הכרחית!

לחתימה על העצומה לחצו כאן

מעיריית חולון טרם נמסרה תגובה לטענות ההורים

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem