כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ראשון לציון:חגיגת הסיום של תחרות הכתיבה הארצית ע"ש ריקה ברקוביץ'

השנה זכו 75 ילדים שקיבלו תעודת מצוינות ואת ספר היצירות של ילדי ישראל.

אמש התקיימה במוזאון יעקב אגם בעיר חגיגת הסיום של תחרות הכתיבה הארצית ע"ש ריקה ברקוביץ'. התחרות המתקיימת 19 שנים ברציפות נוסדה על ידי הסופרת והמשוררת, בת העיר, ריקה ברקוביץ' בשנת 2004. התחרות שהחלה בעיר הלכה והתרחבה וכיום היא מתקיימת בין כל הילדים בכיתות ג'-ו' ברחבי הארץ. ריקה ברקוביץ' כתבה את המנון ראשון לציון ופרסמה כ-17 ספרים לילדים ולמבוגרים. היא הלכה לעולמה במפתיע בשנת 2019 ומאז מנהל את התחרות הסופר אלירן דיין, אף הוא יליד העיר.

אלירן דיין הוא סופר ומשורר ומייסד כתב העת מוטיב לשירה וספרות עברית, פרסם עד כה 8 ספרים לילדים ולמבוגרים.

בתחרות הכתיבה זוכים בכל שנה מספר ילדים וילדות כמניין שנותיה של מדינת ישראל. השנה זכו 75 ילדים שקיבלו תעודת מצוינות ואת ספר היצירות של ילדי ישראל. ועדת השיפוט של התחרות מורכבת מסופרים ומשוררים וצוותי חינוך. התחרות מאחדת את כל חלקי החברה הישראלית ומשתתפים בה יהודים וערבים, נוצרים ודרוזים ומכל רחבי הארץ מדן ועד אילת. השנה נשלחו לתחרות 12,974 שירים וסיפורים – מהם נבחרו כאמור 75 זוכים.

ראש העיר מר רז קינסטליך בירך את הילדים. סגנית ראש העיר ליאל אבן זהר נרתמה כבכל שנה וניאותה לעזור בקיום החגיגה. כמו כן בירכו את הילדים הסופר ועורך עיתון הילדים אצבעוני, מר רמי שיר ומטעם המורים, סגנית מנהל בית הספר אלסלאם בקלנסווה. בנוסף עלה לברך את הילדים, אלון עינצ'י שזכה בתחרות בשנה שעברה. התסריטאי והקומיקסאי ניר מולד, מספרת הסיפורים רונה ספורטה ואמני הילדים שוקי וללה הנעימו את זמנם של הבאים. באירוע נכחו מכובדים רבים בהם סופרים ומשוררים מכל רחבי הארץ, הפעילה החברתית עדי זהר, עוזרת סגנית ראש העיר, הילה נדב־כרמל שבירכה אף היא את הילדים ועוד.

בראשון לציון זכו 3 ילדים בתחרות השנה:


מיכל ואלצר, "בית הספר של החיים", ד'3, אשכולות, ראשון לציון

אביגיל־ליאן שכטר, "חד־הקרן המופלא", ג'2, ממ"ד סיני, ראשון לציון

אליה אזולאי, "הצוללת האבודה", ו'2, זבולון המר, ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem