כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הכוח הנשי בחולון

צפו ותקשיבו להילה לוסטגרטן מובילת מאבק הנשים בחולון מתנועת בונות אלטרנטיבה

הכוח הנשי בחולון-צפו ותקשיבו להילה לוסטגרטן מובילת מאבק הנשים בחולון מתנועת בונות אלטרנטיבה.

שמי הילה, אני מתנדבת כבר הרבה שנים בנושאים חברתיים ובחצי השנה האחרונה, הצטרפתי לתנועת בונות אלטרנטיבה ואני מובילה את מאבק הנשים בחולון.

אנו צועדות כאן בכל שבת בתחילתה של ההפגנה כדי להביע מחאה כנגד ממשלת ישראל, שחטפה את המדינה שלנו למקום אפל, ומכוונת אותנו בדרך המהירה לדיקטטורה.

הממשלה הרעה הזו מובילה מהלכים שמטרתם לשלול את זכויותיהם הדמוקרטיות של האזרחים ובעיקר האזרחיות, וקבוצות מיעוט שונות בתוך החברה הישראלית.

אני בת לאמא יוצאת אירן שעלתה בילדותה עם אביה מתוך ציונות גדולה למדינת ישראל.


אבי הוא בן לניצולי שואה שעברו זוועות על אדמת פולין במחנות ריכוז ועבודה, אבדו את כל משפחתם ונשארו השריד האחרון. הם אזרו את כל כוחם ועלו למדינה ישראל עם הקמתה.

אמי ואביה וגם סבי וסבתי מצד אבי עלו לארץ ישראל שהוקמה כמדינה יהודית ודמוקרטית (כן, דמוקרטית) כדי להקים בה בית, משפחה, לחיות חיים חופשיים כאזרחים שווים עם זכויות.

הדרך לא הייתה קלה, ולאורך השנים המדינה שלנו עברה שינויים רבים, ואם לומר בכנות אז יש עוד הרבה דברים שצריך עדיין לשנות ולתקן, אבל אחרי כל האתגרים והקשיים שעברנו כדי לחיות כאן, אנחנו לא נוותר על המדינה הזו, על הבית שלנו. (לא נוותר…).

בשבוע הקרוב מתכננת הממשלה החשוכה להניח את החלק העיקרי בפאזל של הפיכת מדינת ישראל לדיקטטורה, על ידי חסימת יכולתו של בית המשפט לפקח על הרשות המבצעת – מה שמכונה ביטול עילת הסבירות.

כאשר בית המשפט בוחן החלטה של הרשות המבצעת, הוא שואל את עצמו קודם כל האם ההחלטה התקבלה בסמכות, כלומר לפי התהליך הנדרש ועל ידי מי שמוסמך לכך. אבל זה לא מספיק – שאלה שניה וחשובה הרבה יותר היא האם ההחלטה לוקה בחוסר סבירות מהותי.

עילת הסבירות משמשת כמגן על הדמוקרטיה לא רק באמצעות החלטותיו של בית המשפט. עצם קיומה מונע מראש החלטות מופרכות ובלתי סבירות מצד הממשלה.

ולכן, חסימת האפשרות לבית המשפט להעביר ביקורת שיפוטית על החלטות בלתי סבירות של הממשלה, תאפשר לחבורת הגזענים שונאי הנשים אשר יושבים בממשלת האופל לממש את החזון הקודר שלהם להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה משיחית ומושחתת.

לצערי, את המהלך הזה מובילים גם גברים וגם נשים. למשל השרה לחיסול מעמד האישה, מאי גולן.

אותה אשה מיזוגנית וחשוכה שמנבלת את פיה וצורחת מעל בימת הכנסת בכל הזדמנות, היא זו שממשלת ישראל מינתה כביכול כדי לקדם את מעמד הנשים. אך ברור שהמטרה האמיתית שלה היא דריסת מעמד האישה וחיסול כל ההישגים שלנו הנשים, בעשרות השנים האחרונות.

אותנו היא לא מקדמת, אותנו היא לא מייצגת!

מאי גולן לא מבזבזת זמן, והיא כבר התחילה לעבוד כדי לקדם את האג'נדה של אדוניה. ראינו זאת עם ביטול עצמאותה של הרשות לקידום מעמד האישה, והדחתה של יו"ר הרשות. מהלך שמטרתו להפוך את הגוף הזה לגוף חסר מעמד, שחס וחלילה לא יפריע למהלכים הדורסניים של הממשלה.

ולא די בכך, בהמשך השבוע קם נציב שירות המדינה ודרש לפרסם מכרזים ומודעות דרושים בארגונים ממשלתיים או ציבוריים בלשון זכר בלבד!  

זו התקפה ברורה על נשים ועל הניסיון להביא לשוויון זכויות בשוק העבודה!

אצהיר כאן בפניכן שאני, כמנהלת מחלקת גיוס בחברת ביטוח גדולה, מתכוונת להמשיך ולפרסם כל מכרז וכל משרה אצלינו בלשון נקבה וזכר יחדיו.

יש האומרים שמצעדי השפחות נראים כהגזמה, אבל מצעדים אלו מייצגים את הסוף המר, כי דמוקרטיה לא קורסת ביום אחד, אלא מתפוררת מיום ליום, משבוע לשבוע.

 והתהליכים האלו מהירים ממה שאתם חושבים.

בכל יום שעובר אנו מבינות שהיעד אליו מכוונת ממשלת האופל הזו – הוא לא רחוק מכך.

זכויות הנשים כאן במדינה נמצאות בהתדרדרות מיום ליום והסכנה היא ברורה, קשה ומיידית!

לפני שלושה שבועות התפרץ עליי אדם שעבר כאן ליד ההפגנה ויצא מכליו מאחר והונף כאן דגל גאווה. הוא ציין כי לא הגיוני שהבן הקטן שלו יעבור ברחוב, יראה דגל גאווה ויחשוב שאבא ואבא זה לגיטימי, או אמא ואמא זה לגיטימי. בנוסף, שלטים שתלתה העיריה ברחבי העיר לקידום אירועי חודש הגאווה הושחתו.

הזכות להפגין היא זכות יסוד בדמוקרטיה. אך ההסתה של הממשלה נגד המפגינים ונגד המיעוטים והשונים בחברה היא ברורה, הדה-לגיטימציה מצד הממשלה להפגנות קיצונית וברוטלית ומביאה לאלימות מילולית ופיזית קשה נגד המפגינים.

אותי, בתור מובילת מאבק הנשים כאן בחולון תקפו לא פעם ברחוב, בקניון, בקאנטרי עם הילדים. אבל אני רוצה לומר לכן שאותנו הם לא יעצרו!

 אנחנו לא מפחדות!

אני שרתתי בצבא, למדתי באוניברסיטה, הקמתי משפחה עם בן זוגי ויש לנו שתי בנות. לא אתן להם להרוס את חיינו ואת מה שבנינו כאן.

הממשלה הזו, חבורה של בריונים חטפה אותנו על ידי מנדט שניתן לה בקלפי, מנדט שניתן לה כדי למשול במדינה דמוקרטית ולא להפוך אותה למדינת דיקטטורה.

הממשלה הזו הורסת את חיינו יום יום.

אני רוצה שבנותיי יגדלו במדינה שוויונית ודמוקרטית. יממשו את הזכויות שלהן לחירות ולכבוד.

יממשו את הפוטנציאל שלהן ויוכלו לשרת ביחידה בה יבחרו בצבא. יוכלו ללמוד במוסד הלימודים בו הן יבחרו ובמקצוע בו הן יחפצו.

יוכלו ללבוש מה שהן רוצות כשיוצאות מהבית, לרחוץ באיזה חוף שהן ירצו ולשבת היכן שהן יחליטו בתחבורה הציבורית ובמקומות הציבוריים.

ויוכלו לממש את זכותן להצביע בקלפי בבחירות שוות, במדינה דמוקרטית ושוויונית.

חשוב שתמיד נזכור שאין דמוקרטיה ללא שוויון ואין שוויון ללא דמוקרטיה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן