כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

התחדשות עירונית בחולון – ההתחלה או הסוף?

ראיון מיוחד עם אבי ברוקס הבעלים של חברת "מינהלת 38 – חברה לניהול התחדשות עירונית" המתמחה בליווי וארגון בעלי דירות בהתחדשות עירונית

התחדשות עירונית בחולון – ההתחלה או הסוף?

פגשנו את אבי ברוקס הבעלים של חברת "מינהלת 38 – חברה לניהול התחדשות עירונית" המתמחה בליווי וארגון בעלי דירות בהתחדשות עירונית.
אבי מלווה היום בחולון מעל 2000 בעלי דירות וחנויות בעיר ב-17 פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי, חלקם מהגדולים ביותר כולל פרויקט הותמ"ל המתוכנן ע"י הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בצומת המעפילים-דב הוז ועוד עשרות פרויקטים ברחבי הארץ.

אחרי שנים רבות של חוסר ודאות, עצירה תכנונית ושינויים רבים, אושרה בתחילת השנה תכנית ההתחדשות העירונית של חולון (ח/619) אשר נותנת מענה למתחמי פינוי בינוי ולתכנית מגרשית לפי חלקות בודדות.
יש האומרים שתכנית זו היא האיכותית ביותר מבין התוכניות השונות שהרשויות באזור המרכז הוציאו למתן פיתרון איכותי וחדשני יותר לתמ"א 38.

ח/619 מפרטת בכל חלקה בעיר הותיקה מה בדיוק ניתן לבנות ע"פ פרמטרים של גובה, קווי בניין ואחוזי בניה ודבר זה מייצר ודאות תכנונית וכלכלית.
כפי שהיה צפוי ולפי התכנית לגידול התושבים והצפיפות העירונית, לא כל חלקה היום נמצאת ברף הכלכליות המתאימה לפרויקט.

אז מה קרה מתחילת השנה שאושרה התוכנית ועד היום?
כמו בכל דבר ראשוני חבלי הלידה קשים והמערכת עובדת במרץ להדביק פערים, כל היזמים שחיכו לאישור התוכנית נכנסו ביחד "לצנרת הבירוקרטיה" ודבר זה מייצר עומס שלא בטוח שמחלקת ההנדסה יכולה לעמוד בו.
אין ספק שרואים ניצנים של קידום פרויקטים ודבר זה מבורך.

בעוד מספר חודשים בחירות, ישפיע על עולם ההתחדשות העירונית?
ראשית, עקב הבחירות שלושה חודשים לפני ושלושה חודשים אחרי אין התכנסות של הועדה המקומית לתכנון ובניה ולצערי זה יגרום לעיכוב נוסף בלוחות הזמנים.
מעבר לכך, אני מאמין שבשנים הקרובות מי שיבחר לראש העיר יהנה מפירות התוכנית שתעצב את פני העיר, תגדיל את האוכלוסיה, תשפר את התשתיות, תאיר את חזות העיר ותיצור שטחי מסחר ומשרדים נוספים במוקדים העירוניים וכך גם תשפר את מצבה הכלכלי של העירייה.

פקקים ללא סוף, איך יתמודדו התושבים עם צפיפות נוספת?
ברוב מדינות העולם המערבי ישנה היום מערכת תחבורתית ישנה אך איכותית של קווי מטרו ורכבת קלה. בישראל נזכרו שגם אנחנו צריכים והדור שלנו סופג את המכה הכי קשה עבור הדורות הבאים שיהיו וזה קורה בכל ערי המרכז ולא רק בחולון, אך יחד עם זאת אני אישית חושב שהיה ניתן לעשות כמה דברים פשוטים לחלוקת עומס שהיו פותרים חלק מבעיית הפקקים.
לעניין הצפיפות העירונית, אין ספק שדווקא עכשיו הכי נכון לקדם את ההתחדשות העירונית במקביל לרכבת הקלה שבעוד 5 שנים לא נגיע למצב שסיימנו עם עניין הרכבת ואז מתחילים בניה מועצת ששוב תייצר פקקים ושיסיימו יתחילו עם חפירות המטרו וכך נגרר ל20 שנה של שיבושים תחבורתיים.
לכן, אם כולנו ננשום עמוק ונבין שזה זמני, נוכל להנות מגידול האוכלוסיה הטבעי ומתחבורה ציבורית ענפה שתפחית את העומס וכך לא נרגיש זאת כמו היום.

מה צפוי לנו בשנים הקרובות?
עיריית חולון עובדת כרגע על ח/2040 (שהיתה ח/2030)שהיא תוכנית מתאר כוללנית שנותנת מענה במספר תחומים ובתוכה גם מגורים ושאושרה ע"י הועדה המחוזית להפקדה בתנאים ותייצר סינכרון בין התוכניות ואמורה לשרת את התושבים גם בעוד 20 שנים.
אין ספק שחולון בונה היום תשתית רחבה לגידול האוכלוסיה תוך התחשבות במגבלות הקיימות.
יחד עם זאת, אם קברינטי העירייה לא יפעלו מהר תוכנית זאת תהפוך את שמה ל2050.

יש לכם עוד שאלות אתם מוזמנים להתקשר לאבי ברוקס בדרכים הבאות:050-7888611 או 03-518-55-44

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem