כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

קרוב רחוק-טיול לזכרון יעקב ומעיין צבי

כל הפרטים בטור התיירות של רואי פרסול

קרוב רחוק-טיול לזכרון יעקב ומעיין צבי

עכשיו, שהילדים בחופש הגדול ואתם, ההורים, נדרשים להיות יצירתיים ולדאוג להם לבידור ואטרקציות, המשימה הופכת לקשה יותר מיום ליום. כבר סימנתם וי על בילוי בים, באיזה פארק מים או בריכה, חרשתם את כל הקניונים באזור ואפילו לקחתם את היורשים למוזיאון (בגלל המזגן). חופשה במלון כבדה עליכם עכשיו במחירי יולי אוגוסט, אבל חייבים לקום מהספה ולעשות משהו. אז קבלו המלצה ליום כיף במקום שעדיין לא הייתם בו (כי הוא ממש חדש), לא רחוק מדי מהבית, אבל רחוק מספיק כדי לשנות אווירה.

על קיבוץ מעיין צבי שמעתם? הוא ממוקם ממש על כביש החוף, מתחת לזכרון יעקב, ואתם רואים את בריכות הדגים שלו מכביש החוף כשאתם נוסעים לחיפה נניח. יכול להיות אפילו שיצא לכם לבקר בפארק הדיג של הקיבוץ, שם אתם יכולים לדוג את ארוחת הצהריים שלכם לגמרי לבד, ולשלם לפי משקל. לאחרונה פתחו באזור התעשייה של הקיבוץ מתחם אומנים חדש ושווה ביקור. אבל לפני שמטיילים, קודם נאכל משהו.

את היום מומלץ להתחיל במלון בית מימון. למה דווקא במלון הזה? כי הוא ממוקם חמש דקות נסיעה ממעיין צבי, כי נשקף ממנו נוף מרהיב וכי אפשר להגיע אליו לארוחת בוקר גם מבלי להתאחסן במלון. שבו במרפסת ותשקיפו על חופי נחשולים ודור, על הים הכחול ועל האסדה שמוציאה גז מתחת לים ונמצאת 7 קילומטר לתוך הים. ארוחת הבוקר מצוינת, ובמחיר של 95 שקלים לאדם תוכלו לסחוט לכם מיץ תפוזים טרי, להזמין חביתה כמו שאתם אוהבים ולשתות קפה בלי הגבלה. מדובר במלון בוטיק משפחתי עם ג'קוזי חיצוני גדול, מרפסת שיזוף וחדרים מקסימים.

לאחר ארוחת הבוקר ירדנו לאזור התעשייה של מעיין צבי. אתם יכולים לכתוב בוייז "המעיין מקום לתרבות במעיין צבי". מדובר במתחם אומנים חדש שהוקם לאחרונה ומאגד תחתיו אומנים מתחומים רבים. כולם נמצאים יחד בחללים בגדלים שונים, ויוצרים יחד שלם הגדול מסך חלקיו. תפגשו יוצר שבונה קירות מים, כאלה שאתם נתקלים בהם בבתי מלון יוקרתיים ומסעדות מפונפנות. תוכלו להתנסות בסנדת זכוכית וממש להכין ואזה, כוס או צלחת מול תנור אבן המגיע לחום של 1,200 מעלות. הילדים שלכם יודו לכם אם תקחו אותם למוזיאון הקרטון, שם ישתגעו לראות אילו דברים אפשר להכין מקרטון, וגם יוכלו להצטרף לסדנא ולהכין משהו בעצמם.


לאחר פעילות כזו, צאו איתם קצת החוצה ליער המאכל הסמוך. שם תוכלו להסתובב בחממות הידרופוניות, לראות איך מגדלים ירקות בלי אדמה, להבין מה זה יער מאכל ומה התרומה שלו לסביבה, וללמוד קצת יותר על הטבע הסובב אותנו.

אם יער המאכל עשה אתכם רעבים, זה הזמן לפיש אנד צ'יפס מהטובים שטעמתם. כאן מכינים אותו מדג בקלה, ומדובר באחד הביסים היותר טעימים. עגלת הפיש אנד צ'יפס ממוקמת סמוך למעיין מקום לתרבות, ככה שאחרי שסיימתם לאכול, תיכנסו לחלל של המעיין.

מעיין הוקם מתוך רצון לתת במה לתרבות אלטרנטיבית, מקום להופיע, לרקוד, לראות ולשמוע, מקום ליצירה מקומית וביטוי אומנותי. מקום ליזמים ואנשי רוח להתחבר ולהתפתח, מקום מפגש, מקום עבודה, מקום להגשמת חלומות. במהלך היום המעיין פעיל כמרחב עבודה משותף. אתם מוזמנים להגיע עם הלפטופ וליצור בסביבת עבודה נעימה עם אינטרנט, קפה ומיזוג. בקצה החלל, באזור השקט של המעיין תמצאו את ׳אייקידו כרמל׳ – סטודיו לאייקידו שפעיל מהבוקר עד הערב וגם מארח סדנאות. גלריית המעיין מציגה בכל חודש תערוכה חדשה של אמן מחוף הכרמל. אנחנו פגשנו שם את גיא סער שלפני זמן לא רב לא חשב על עצמו כאמן, ובטח לא להציג בתערוכה, ורק ניסים קטנים, ומפגשים אנושיים מדהימים הובילו אותו ל"מעיין" לתערוכה מרגשת שתוכלו לראות בימים אלו. גיא מספר: "לאחר תשעה חודשים של איסוף עצים בחופים הבנתי שפיסות העץ הללו שאני מוצא בחופי

הים משקפות לי את עצמי ואת חיי. זאת אומרת שיש בתוכי משהו שהוא שחוק וסדוק, חלוד ושרוף אך עם זאת גם יפה ושלם עם עצמו, אשר משתקף לי חזרה מאותם עצים. באותו רגע הבנתי שהדבר העיקרי אותו אני רוצה לספר לעולם, הוא על כך שהעצים האלו מהווים השתקפות של נפש האדם". חיות הלילה שביננו ישמחו לשמוע שבסופי השבוע המעיין הופך לבמה לאירועי תרבות יוצאי דופן. הופעות, מסיבות, במות פתוחות וסדנאות במעיין ובסביבתו.

לאחר כמה שעות טובות במעיין חזרנו לזכרון, כדי לסיים את היום בטיול ריינג'רים בשטח. חוות הנדיב היא חווה חקלאית הממוקמת בסמוך לזכרון יעקב, בה ניתן לבלות עם הילדים בחיק הטבע, לטעום פירות וירקות טבעיים, לעזור לצוות החווה בטיפול בחממות, ללטף ולהאכיל את חיות המשק, ליצור יצירות מפתיעות במתחם היצירה וליהנות מהשקט והשלווה. ילדכם יוכלו ליהנות מסיור בחממות מלפפונים, חסות ועשבי תבלין, ליטוף והאכלה של חיות משק, עמדת בועות סבון, פינת יצירה, טרקטורים ובימבות לרכיבה חופשית ועוד.

אבל אנחנו רצינו שטח. אז הלכנו על סיור רנג׳רים שאפשר להשכיר בחווה, ולקחת אותם למספר מסלולים בסביבה, כמו נחל תנינים, חוות האיילים, נוף חורשן ודיונות קיסריה. ברנג'רים מחכים לכם מערכות קשר שמאפשרות הדרכה ושיח גם במהלך הנסיעה, מים קרים ומשקפי אבק .

את היום העמוס הזה רצינו לסיים בארוחה טובה במדרחוב היפה של זכרון יעקב. החלטנו לבחור באוכל איטלקי והלכנו על מקום ותיק שאף פעם לא מאכזב: מנואלה. מסעדת מנואלה ממוקמת בלב המדרחוב העתיק והמיוחד שבזכרון יעקב במבנה הנועד לשימור וקיים משנת 1883. השילוב בין המבנה האותנטי בעל המראה העתיק לעיצוב הקלאסי של המקום ולמטעמים שיוצאים מהמטבח שלו יוצרים שילוב ייחודי. מנואלה חרטה על דגלה שימוש בחומרי הגלם והפרודוקטים הטובים, האיכותיים והטריים ביותר שקיימים היום בשוק. הפסטות מיוצרות במקום מדי יום, חומרי הגלם נבחרים בקפידה, הפיצות נעשות מקמח שמגיע מאיטליה במיוחד ונאפות בטאבון האיטלקי הגדול במרכז המסעדה. בתפריט של מנואלה יש גם דגש רב על דגים ופירות ים, כאשר מידי שבוע מתחלפים ספיישלים עונתיים.

התפריט עשיר ככה שכל אחד יוכל למצוא את המנה המועדפת עליו. כך למשל במנות ראשונות תוכלו ליהנות מריזוטו רך וטרי, פוקצ'ה חמה, סלטים טריים הנחתים במקום, מגוון פסטות ברטבים לבחירתכם עם מגוון שילובים ותוספות, פיצות האפויות בטאבון לבנים אשר מעניקה לפיצות טעמים אותנטיים במיוחד ומנות ילדים שונות.

שעות פתיחה: ימים א׳ – ה': 13:00-22:00. ימים שישי ושבת- 12:00-22:00.

לקבלת המלצות ועידכונים באירועים מיוחדים ופנאי: להצטרפותלחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem