כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שבוע האוכל בנחל שורק

טור התיירות של רואי פרסול

שבוע האוכל בנחל שורק

אזהרה: הכתבה הזאת הולכת לעורר לכם את התיאבון. אז תארגנו לכם מאנצ' בהישג יד. רוב ההורים בישראל כרגע נמצאים בתקופת כוננות ספיגה. הילדים בבית 24/7 ואתם חורשים איתם ת'קניונים ונשרפים יחד בים, וכן, הייתם גם באילת. אבל גם הם וגם אתם מרגישים שחייבים לעשות משהו קצת אחר, להתאוורר קצת מהלחץ של העיר. ישובי נחל שורק, שנמצאים חצי שעה נסיעה מהאזור שלנו, מקיימים מיום ראשון הקרוב (30.07) ולמשך חמישה ימים, שבוע אוכל כשר וטעים לאללה בחיק הטבע. בין מטעי אבוקדו לשיחי קפה. כן כן, מה ששמעתם. חוות הקפה של דקלה פוקס ישועה מגני טל הוא מקום שחובבי קפה חייבים לבקר בו. דקלה לקחה את תחביב הקפה צעד אחד קדימה והחליטה לגדל את פולי הקפה אצלה במשק. להפתעתה- גידול הקפה הצליח והיא החליטה להפוך את המקום למרכז מבקרים לגידול קפה הכולל, כחלק מהחוויה גם בית קפה איכותי עם מאפים וקינוחים בהדרכתו הקולינרית של השף בראל. בית הקפה / מרכז המבקרים שהקימה, הוא פינה קסומה ופסטורלית בלב מטעי האבוקדו של המושב המאפשר ליהנות מבילוי שקט ואיכותי עם איכות קולינרית גבוהה. תמצאו שם מאפים מעולים וכריכים מקוריים שיפתחו לכם את הבוקר עם חיוך.

אחרי שתסיימו את הקפה, אתם יכולים לקפוץ לפודטראק רוחמה, שהוקם על ידי שני חבר'ה צעירים – רון זינר מבני ראם ודוד שיימס מגדרה. אז מה יש שם ברוחמה? זהו פודטראק הממוקם בחניה של גת גדעון (סמוך לגני טל) ומוכר שתיה ואוכל חלביים וסופר טעימים כמו שייקים, פיצות, קפה ומאפה ועוד. למה רוחמה? אמא של אחד החברים שמה רוחמה, וחלומה היה לפתוח בית קפה עם מיטב המאכלים שלה. האמא לא הצליחה לממש את חלומה אז הבן וחבריו החליטו לעשות זאת בשבילה ומי שיבוא לאכול במקום יוכל ליהנות גם מטעימות של עוגות ועוגיות פרי ידיה.

אני מניח שהקיבולת שלכם הגיעה בשלב הזה למקסימום, ככה שישאר לכם טעם לעוד ביקור. הנה עוד כמה פנינות שאסור לפספס:

התאילנדית הכשרה של אילן ונעמה ידעי


אילן הוא בחור ישראלי תימני ומשעשע, שטס אחרי הצבא לתאילנד לעבוד ולטייל. בתאילנד הכיר בחורה יפה והתאהב בה. כאשר החליטו להתחתן היא התגיירה ושינתה שמה לנעמה. בעקבות הגיור אילן ונעמה התקרבו לדת, אילן חזר בתשובה גם הוא והם חזרו לישראל. בארץ חיפשו מושב דתי שיתאים לאורח חייהם החדש והגיעו לבני ראם שם הקימו את ביתם- בית דתי עם אוכל, שפה ודרך חיים תאילנדית. במהלך הקורונה החלו לבשל לחברים שהמליצו להם להקים עסק לאוכל תאילנדי- כך נולדה התאילנדית הכשרה.

הקונספט של עגלת קפה במשתלה הוא קונספט גאוני. לא לחינם החיבור הזה הפך לאחד הטרנדים הכי לוהטים בישראל, ואם תשאלו אותנו, מהמוצדקים שביניהם. אחת מעגלות הקפה הללו היא קפה פלורה הממוקמת במשתלת מרמלשטיין היפהפייה בגני טל. פלורה מציעה תפריט מהודק הכולל כריכים ייחודיים (נסו את "פלורה קראנץ'"), ברוסקטות מפתיעות, סלטים טריים ממגדלי הסביבה, מאפים ופינוקים, לרבות מנות טבעוניות וללא גלוטן. הקפה המיוחד, בטעמי ליצ'י, סמבוק או קרמל, שהפך לסימן ההיכר שלהם, מעוטר בפרח אכיל שמוסיף לחווית הטעם גם ניחוחות וצבע. העגלה פעילה במשך כל ימות השבוע (ראשון עד חמישי 9:00-18:00) ובימי שישי (8:00-14:00) קפה פלורה תוסס במיוחד ומציע מוזיקה חיה לקראת שבת. בתקופת חודשי הקיץ, בימי שלישי וחמישי העגלה פתוחה גם בשעות הערב (עד 22:30) ותציע תפריט ספיישלים והופעות חיות.

הדר ואלון יום טוב מחפץ חיים הקימו את טרנקילו. סוג של שאנטי בספרדית ונשמע הרבה יותר טוב מ"בואו נירגע". תופתעו אך הזוג הצעיר הזה, בני 24-25 הספיקו במהלך שלושת שנות נישואיהם מה שרבים לא מדמיינים. הדר טיילה בדרום אמריקה והתאהבה בשייקים, ופתחה בארץ, בזמן שאלון עוד בצבא, עסק למכירת פירות קפואים. העסק הצליח ובהמשך פתחו פודטראק שייקים בשם שייקבש לארועים ומסיבות. לאחר השחרור של אלון נסעו שוב לדרום אמריקה והתאהבו באסאי, הדר החליטה שהיא חייבת לפתוח מקום של אסאי באזור הדרום- ותוך שלושה חודשים הם פתחו את טרנקילו שמגיש אסאי ושייקים (לצד השייקבש עגלת האירועים).

קרוב לבית, אין פקקים ואין בעיות חניה. יהיה שבוע טעים. ראשון עד חמישי. 30.07-04.08.

צילומים: קרן חמיאל ואבי פרסול

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן