כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ים המלח דווקא בקיץ

טור התיירות של רואי פרסול

ים המלח דווקא בקיץ

אם יש איזור שאני מעדיף לפקוד בחורף, זה ים המלח. חם לי מדי שם בקיץ, ובחורף כשברוב המדינה קר וסגרירי, אפשר לעבור מחורף לקיץ בנסיעה של שעה. אבל מה לעשות שעכשיו אנחנו בחופש הגדול וחייבים למצוא אטרקציות לילדים. בחורף האחרון אכן היינו בים המלח, רק שהיינו באזור בתי המלון בדרום ים המלח, באזור המפעלים. שם, לצערי, כבר אין חופים בתוליים עם בוץ שחור שאפשר למרוח על הגוף, ואני נאלצתי להתנצל בפני בני הקטן שהבטחתי לו שנמרח כולנו בבוץ, רק שבוץ לא היה.

הבטחות, כאמור, חייבים לקיים, במיוחד שכל כמה שבועות הקטנצ'יק מזכיר לי את עניין הבוץ. אז איפה כן אפשר למצוא בוץ? בחופים הצפוניים של ים המלח, אלה הסמוכים לצומת לידו, והם גם קרובים יותר עבור מי שמגיע מגוש דן, לעומת בתי המלון בדרום.

עכשיו, בקיץ, כשבכל מקום זה שיא העונה והמחירים בשמיים, דווקא בים המלח זוהי העונה החלשה יחסית, ולכן גם המחירים אטרקטיביים. החלטנו להישאר ללילה בחוף ביאנקיני, בגלל העיצוב המרוקאי היפהפה. בכפר הנופש ביאנקיני מחכה לכם כפר באווירה מרוקאית אותנטית ומיוחדת. "קיץ לוהט", "חופשה משתלמת" ו"מבצע חופשה ארוכה", הם שמות קוד למבצעים מיוחדים ולהטבות בימי יולי-אוגוסט הקרובים. ילד שני ב- 50%, ילד שלישי בחינם, בריכות שחיה – חצי אולימפית ובריכות לקטנטנים, חוף ים פתוח בכל שעות היום, חנות נוחות, ארוחות מפנקות. כל אורחי הכפר מקבלים 10% הנחה בכניסה למג'יק קאס (Magic Kass), פארק השעשועים המקורה הגדול שבמעלה אדומים. באיזור תוכלו גם ליהנות מטיולי ג'יפים, טיולי גמלים, שייט בים המלח, סיורים, סדנאות ועוד, ואת כל המידע תוכלו לקבל מצוות ביאנקיני.

כפר הנופש ביאנקיני כולל מתחם יחידות נופש, צימרים, סוויטות, מתחמי קמפינג מסודרים לאוהלים (כולל שירותים ומקלחות) ו"קמפ סהרה": לינה ב"גאו גלמפ" – חווית גלמפינג מיוחדת. בנוסף בכפר יש מגוון מתקנים ושירותים לחופשה מושלמת: חוף רחצה פרטי עם בוץ מינרלי טבעי, מסעדה בסגנון מרוקאי אותנטי, אולמות וגן אירועים, חדר מלח (ללא תשלום נוסף), בית כנסת, חניה חינם, חיבור לאינטרנט Wi-Fi ועוד.


הצימרים בחוף גדולים ומרגישים יותר כמו דירה קטנה: יש סלון רחב ידיים, מקרר משפחתי, מקלחת ענקית וחדר שינה מפנק. לכל צימר יש מרפסת עם פינת ישיבה ופיסת דשא. התמקמנו בחדר ומיד קפצנו לבריכה, בה העברנו את שעות הצהריים. כשהחום קצת ירד, ירדנו לחוף. הדרך לים הופכת לארוכה יותר משנה לשנה בגלל נסיגת קו המים, ומכמירת לב: עד מתי יתעללו ככה באוצר הטבע הזה, מתי כבר ידאגו במדינה הזאת לאתרי טבע נדירים ומיוחדים ויתנו להם את הטיפול הראוי?!

הקטנטנים לא נכנסו למים כדי שלא תיכנס להם איזו טיפה שורפת לעין, אבל נהנו לשחק עם הבוץ ולהתמרח. פחות נהננו מהעלייה הקשה חזרה למלון, אבל אי אפשר להאשים את מנהלי כפר הנופש. כשכפר הנופש נבנה, לפני כעשרים שנה, קו המים היה הרבה יותר גבוה.

רעבים נכנסו למסעדה המרוקאית ועד שהאוכל הגיע למדנו על מייסדת ומנהלת החוף, דינה דגן, אישה מיוחדת וחלוצה של ממש, שהיתה בעברה בעלת מועדון בירושלים. יום אחד הגיע למועדון מחבל עם תיק ובתוכו פצצה, והחביא אותו בתוך המועדון. דינה, עם חושיה החדים,

קלטה את הסיטואציה וזרקה את התיק מחוץ למועדון, שם הוא התפוצץ בחוץ בלי נפגעים. מאז, דינה עזבה את ירושלים, קיבלה שטח שנחשב לאדמת טרשים על ים המלח, והפכה אותו לכפר הנופש ביאנקיני.

ומאיפה השם הזה? אנג'לו לוי-ביאנקיני היה יהודי-איטלקי ששירת כרב חובל בצי המלכותי האיטלקי. הוא היה חבר בוועד הצירים ופעל לקידום ענייני היישוב היהודי בארץ ישראל בתחילת השלטון הבריטי בה, בשנים 1918 – 1920. כשדינה החליטה להפוך לחלוצה ולהקים את כפר הנופש, היא בחרה לקרוא לו על שמו של ביאנקיני, ורואה עצמה כממשיכת דרכו ביישוב וטיפוח ארץ ישראל.

שבעים, שזופים ועייפים הלכנו לישון, והתעוררנו עם נוף מעלף לים המלח והרי ירדן. ארוחת הבוקר המצוינת באולם שמזכיר ארמון מרוקאי נתנה לנו כוח לעוד כמה שעות בריכה לפני החזרה הביתה.

קצת לפני שעזבנו פגשנו את דינה ששמחה לשמוע שנהננו ומסרה: "אני מזמינה את הציבור להנות מאירוח שליו וקסום על שפת ים המלח, רחוק מרעשי העיר, אך קרוב לירושלים, להירגע באווירה אינטימית ונוף מהפנט והכל במחירי קיץ אטרקטיביים לכל המשפחה. כפר הנופש הוא הבית שלי והוא פתוח בפני כל הנופשים. אנחנו פועלים לכל שכל האורחים ירגישו בבית".

ואם כבר הגעתם למדבר ויש לכם כוח לצאת לטיול, לכו לטייל בעין בוקק, כי חיביים מקור מים בחום הזה:

המסלול לעין בוקק שבנחל בוקק הוא חוויה קסומה בארץ ים המלח, והוא המסלול הקרוב ביותר למלונות עין בוקק. הכניסה החדשה אליו היום מוסדרת וכבר אין צורך להחנות בצורה מסוכנת על כביש 90. נכנסים מכביש הגישה של תחנת סונול בעין בוקק ומחנים את הרכב בחנייה הייעודית למטיילים. דרך השלט הגדול עם ההנחיות למטיילים נכנסים מיד לתוואי הנחל, הולכים ממש במי הנחל הצוננים הזורמים לאורך נתיבו בין שיחים ועצים המשרים צל לאורך כמעט כל המסלול.

לאורך הנחל תפגשו בבריכות קטנות המתאימות לשכשוך ובסופו תגיעו לעין בוקק, שהיא בריכה יחסית גדולה ומרהיבה בנוף המדבר על מדרגת הסלע. אורך המסלול: כ 3 ק"מ.

משך הטיול: כ-3 שעות. מתאים לכל המשפחה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem