כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בחזרה להודו: טור הקולינריה של רואי פרסול

טור הקולינריה של רואי פרסול

געגועים להודו

בשנת 1983, כשהייתי בן ארבע, פתחה רינה פושקרנה לראשונה את המסעדה ההודית טנדורי, ששמה נלקח מתנור החימר ההודי המסורתי. בזמן שבעולם המערבי, בערים כמו ניו יורק ולונדון, הקהל עמד בתור מחוץ למסעדות הודיות, בישראל הקהל עדיין לא היה פתוח לאוכל ההודי, והישראלים זילזלו במטבח הצבעוני הזה. לקח לרינה שנים של עבודה קשה כדי לגרום גם לישראלים להתלבש יפה ולצאת לבילוי במסעדה הודית. מעבר לאוכל הטעים והעשיר שהמטבח הזה מציע, הישראלים התאהבו ברינה עצמה: בעולם של שפים מלאי חשיבות עצמית, יש משהו מקסים באישה הצנועה ובגישה העדינה שלה.

עברו מאז 40 שנה, וטנדורי המיתולוגית ששכנה בכיכר דיזנגוף נסגרה לטובת מיזם נדל"ן. במקומה, פתחו בימים אלו רינה, בעלה וינוד ובנם קונאל את טנדורי החדשה – TANDOORI Lands End , בלוקיישן מהפנט מול הים. בתפריט החדש מסע קולינרי ברחבי המזרח –צהריים מרחבי הודו, תפריט ערב עם קארי הודי, ביריאני ריחני ובר עם קוקטיילים בהשראת הודו.

אני מכיר את טנדורי כבר מעל 20 שנה, עת חזרתי מהטיול בהודו והורי, שראו כמה אני מתגעגע למזרח, לקחו אותי למסעדה ההודית כדי להחזיר אותי להודו לכמה שעות, לפחות מהבחינה הקולינרית. יש שיגידו שזו המסעדה ההודית היחידה בתל אביב שמגישים בה את המאכלים האותנטיים של הודו, תוך שמירה על המסורת. למקום כזה קוראים מוסד, ואפשר להבין שמדובר במסעדה שונה בתרבות האוכל הישראלי והיא כאן כדי להישאר.

פתחנו את הארוחה עם לחם נאן ומטבלים, והזמנו דים דים (38 שקלים) – כיסונים ממולאים פטריות שמפיניון, פורטבלו ושיטאקי עם קשיו קלוי, כרישה ובצלצלים. עשויים באידוי-טיגון, מוגשים עם צ'אטני עגבניות חרפרף. מנה מעולה שמחליקה בגרון. כדי להקליל את האוכל ההודי המתובל הזמנו גם סלט טיראנגה (58) – עלי חסות, רוקט, פרחי כרובית, גזר ז'וליין, שומר, משמש מיובש, תפוחי עץ, אגוזי פקאן קלויים ורוטב וינגרט מייפל ליים. למרות עושר המרכיבים, הסלט הצליח לשמור על רעננות וקלילות והיה מצוין.


לעיקרית הייתה לי רק בקשה אחת: משהו מהטנדורי – אותו תנור חימר המיובא מהודו, מלא גחלים לוחשות השומרות על חום גבוה מאוד לצלייה ועישון במקביל. הלכתי על צ'יקן טיקה (86) – נתחי חזה עוף, מושרים במסאלת תבלינים הודיים, ובהמלצת המלצר הזמנו גם עוף קארי (84) – נתחי עוף ללא עצמות מבושלים ברוטב קארי מסורתי ותבלינים שלמים. התיבול ההודי כל כך נוכח שאתה מבין שלא תוכל לשחזר את זה בבית. בסך הכל נתח של חזה עוף, אבל כאן הצליחו לעשות אותו כל כך עסיסי ומלא טעמים, פשוט פלא.

יחד עם העוף הזמנו ירקות פארדה ביריאני – תבשיל אורז בשמתי עשוי בבישול ארוך עם תערובת ירקות, זעפרן, אגוזי קשיו וצימוקים, מבושל בקדירה סגורה בבצק דק לאידוי פנימי. כשהמלצר יפתח עבורכם את "מכסה הבצק", אדים מלאי ריח שהיו כלואים בתוך התבשיל ימלאו את האוויר הסובב אתכם בסחרור טעמים.

בגלל שאני מת על אורז, גם זה המתוק שמוצאים בקינוחים במדינות המזרח, הזמנתי לקינוח את מנת אלייצ'י קיר (44) – פודינג אורז מבושל עם חלב מרוכז, מי ורדים, תרמילי הל, זעפרן ופיסטוק. סיום מושלם לארוחה מצוינת.

TANDOORI Lands End– המקום בו נגמרת היבשה ומתחיל הים, המשקיפה על הטיילת בחופי תל אביב, היא מסעדה הודית אותנטית עם נגיעות מודרניות שתיקח את הסועדים למסע קולינרי במזרח הרחוק עם תפריט שעובר דרך כל שעות היום.

תפריט הצהריים מדלג בין Bowls בניחוחות הודיים ולאנץ' ספיישל נוספים כמו טלה קימה מטר, סלופי ג'ו בסגנון הודי עם אפונה, קבב נאנוויץ', קבב טלה בתיבול מסאלה תבלינים, בלחם נאן, ועוד.

החל משעות השקיעה התפריט ימשיך להתרחב ויעבור דרך תפריט בר וקוקטיילים מסורתיים בעבודת יד, ועד למנות האהובות מטנדורי המיתולוגית – מתאבנים, מנות טנדורי, קארי אזורי אותנטי, ביריאני ריחניים ועוד. המסעדה מציעה מגוון רחב של מנות ללא גלוטן וטבעוניות.

הרברט סמואל 76, תל אביב-יפו.

קרדיט צילומים: ניר פקין

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

רוצים להיות מעודכנים בעוד נושאים שמעניינים אותכם? תצטרפו לקבוצות הווטסאפ שלנו בלחיצה אחת1.להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

2.להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך לחצו כאן

3.להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

4.פורום הנדל"ן הוקם למענכם:ניתן לפרסם דירות למכירה והשכרה בחולון,בת ים וראשון לציון ובנוסף נפרסם כתבות הקשורות לנדל"ן-להצטרפות –לחצו כאן

5.קבוצת טיולים ופנאי – לקבלת המלצות ועידכונים באירועים מיוחדים ופנאי: להצטרפות– לחצו כאן

6קבוצת עדכוני חדשות של חולון-להצטרפות לחצו כאן7.קבוצת עדכוני חדשות של בת ים-להצטרפות לחצו כאן8.קבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון-להצטרפות לחצו כאן

9.להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

קבוצות ווטסאפ לתושבי חולון

קהילת שכונת אגרובנק חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת שכונת קריית שרת חולון-להצטרפות לחצו כאן

פורום נאות רחל בחולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי שכונת גרין-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי ח-300 חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת קירית בן גוריון ושכונת רבין בחולון-להצטרפות לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בגנים –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בבתי ספר יסודים-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בחטיבות ביניים ובתי ספר תיכון-לחצו כאן

לקבלת עדכונים ושיח בנושא בחירות מקומיות בחולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem