כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אזהרה חריגה למחפשי עבודה ברשתות החברתיות

תוקפים איראניים פרסמו ברשת מידע אישי של מועמדים לעבודה באתרי חיפוש עבודה-כל הפרטים בחדשות goitem

אזהרת הרשות להגנת הפרטיות מפני דלף מידע באתרי חיפוש עבודה

לאור פרסומי מערך הסייבר הלאומי בדבר קמפיין תקיפה פעיל, שמתמקד במחפשי עבודה בישראל, בחנה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים את האירוע, ובמסגרת בחינה זו עלה, כי תוקפים איראניים פרסמו ברשת מידע אישי של מועמדים לעבודה באתרי חיפוש עבודה. הפרסום כולל צילומי תעודות זהות, קבצי קורות חיים ומידע נוסף. הרשות בוחנת את הנושא אל מול הגורמים הרלוונטיים על מנת לוודא הסרת הדלף והתפשטותו.

הרשות מדגישה בפני ציבור המועמדים שנרשם באתרי חיפוש עבודה, כי עליו לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לקבלת הודעות מגורמים שאינם מוכרים לו ואף להחליף באופן מידי את הסיסמה לאתרים אלו בסיסמה חדשה וחזקה. חשוב לגלות ערנות גבוהה לניסיונות תקיפות המשך באמצעות דיוג (פישינג) בהודעות טקסט (וואטסאפ, סמס וכיוב') ובדואר אלקטרוני.

יש להיזהר ולהימנע לחלוטין מלחיצה על קישורים המצורפים להודעות חשודות, או כאלה שזהות השולח אינה מוכרת. למען הזהירות, מומלץ תמיד להיכנס לשירות הנדרש באמצעות הקלדה עצמית של כתובת האתר ולא באמצעות קישור.

הרשות מבקשת להנחות את הציבור להגביר מודעות, לנקוט במשנה זהירות ולפעול על פי המלצותיה שפורסמו לציבור הרחב במקרים דומים:


אם נודע לך כי דלף מידע מאתר המחזיק בפרטיך האישיים, אנו ממליצים לנקוט משנה זהירות בכל הקשור להתנהלות השוטפת במרחב הדיגיטאלי: 

  1. ודאו כי אינכם משתמשים באותו צירוף של שם משתמש וסיסמה עימם אתם מזדהים לשירות שנפרץ, באתרים או בשירותים מקוונים נוספים. חשוב מאוד להשתמש בסיסמה שונה בכל שירות, ומומלץ כי השינוי בסיסמה לא יהיה בנאלי (כלומר, לא די בשינוי כגון MyPass1 או MyPass! במקום MyPass). מומלץ לנהל את הסיסמאות בתוכנה ייעודית לניהול סיסמאות (כגון מחולל סיסמאות) אשר מצפינה את הסיסמה, ובכל מקרה להתאים סיסמא ייעודית לכל שירות (כך לדוגמה, לאתר GOV ניתן להתאים סיסמה ייעודית MyPass_GOV_@). כמובן שאין לשמור סיסמאות באופן גלוי בסביבת המחשב או בטלפון הנייד.
  2. בכל מקרה בו עולה חשש לדלף מידע כלשהו, יש לשנות מיד את הסיסמה בשירות שנפרץ, ולהפעיל אימות דו שלבי להגברת האבטחה על חשבון המשתמש שלכם, אם השרות מאפשר זאת. בנוסף, קיימים שירותים הבוחנים אם הסיסמאות השמורות אצלם נחשפו, כך לדוגמה אם עושים שימוש במנהל הסיסמאות של גוגל בדפדפן כרום, עמוד בדיקות האבטחה בחשבון הגוגל שלכם (https://myaccount.google.com/security-checkup) יציין בפניכם רשימה של מאגרים שונים ברשת אשר נתוניהם נפרצו, ועלולים לכלול צירוף של שם המשתמש והסיסמה מתוך אחד החשבונות שלכם.
  3. יש להתייחס בחשדנות מוגברת לכל פניה יזומה בדוא"ל, בהודעת טקסט ואף לשיחת טלפון. ודאו שאכן יש קשר בין הפניה היזומה אליכם לבין השירות המוכר לכם. 
  4. בעת קבלת דואר אלקטרוני בדקו היטב את כתובת הדוא"ל של השולח והפעילו שיקול דעת – האם אתם מכירים את השולח? האם כבר קיבלתם בעבר דוא"ל מכתובת זו?
  5. שימו לב לדואר אלקטרוני הכולל ביטויים לא שגרתיים – שגיאות כתיב וניסוח שאינו קולח, כדי לזהות ניסיונות הונאה.
  6. לעולם אל תמסרו פרטים אישיים כגון סיסמה, מספר כרטיס אשראי או קוד אישי לבקשת הפונה, בפרט אם התבקשתם בשיחה לספק קוד זיהוי (OTP) אותו קיבלתם מנותן השירות.
  7. היו זהירים מדואר אלקטרוני הדוחק בכם לביצוע פעולות מיידיות או ניסיונות ליצירת מצב של לחץ ודחיפוּת – זו טכניקה מוכרת המיועדת להוביל אתכם לפעול תחת לחץ ולבצע פעולה שתשרת את מטרות התוקף.
  8. כמו כן, היזהרו מהודעות המכילות הבטחות או הצעות שמבטיחות זכייה כלשהי או הנחה גדולה.
  9. אם נשלח אליכם קישור המציע לכם לבצע פעולה כלשהי באתר המוכר לכם, גשו לאתר באמצעות הקלדת כתובת האתר בדפדפן ולא דרך הקישור המצורף. היו חשדניים כלפי קבצים מצורפים ואל תמהרו לפתוח אותם – פתחו רק כאשר הנכם בטוחים לגבי לגיטימיות המקור או כתובת הדוא"ל של השולח. אם אינכם בטוחים לגבי מהימנות התכתובת – צרו קשר עם השולח באמצעי תקשורת אחר (למשל בשיחת טלפון). 
  10. נתחו את סיכוניכם. אתם יודעים טוב מכולם מהם ערוצי התקשורת אשר עלולים עתה להיות חשופים בפני התוקף, ומהו אופי המידע שעלול להימצא בידיו ורגישותו. פעלו להקטנת הנזק בהתאם – העלו את רמת חשדנותכם במקומות הרלוונטיים, בדקו בפרוטרוט את פירוט הפעולות בכרטיס האשראי שלכם, והודעות מרשתות חברתיות במקרה בו מישהו מנסה להיכנס לחשבונכם. יידעו אנשים שהתוקף עלול לפנות אליהם, ויידעו את המשטרה והרשויות על כל נסיון סחיטה או פישינג.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן