כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

למעלה מעשור של תמיכה בפעילות מצילת החיים של ״הצל ליבו של ילד״, שמשנה את פני המרחב האזורי

עמותת "הצל ליבו של ילד" היא ארגון הומניטרי ישראלי, הפועל להצלת חייהם של ילדים חולי לב ממדינות שבהן הנגישות לרפואת לב ילדים איננה קיימת או מוגבלת

בצל האסונות שפקדו את מדינות האזור – בין היתר בטורקיה, סוריה ולאחרונה מרוקו –  סייר גלעד שדמון, מנכ״ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי בעמותת "הצל ליבו של ילד", כחלק מהתמיכה המתמשכת של המשרד לשיתוף פעולה אזורי בפעילות העמותה למתן טיפולי לב מצילי חיים לילדים מעזה והרשות הפלסטינית, ולילדים מסוריה, עיראק, אפגניסטן, דרום סודאן, אתיופיה ומדינות נוספות.

את הסיור בעמותה הוביל סיימון פישר, מנכ"ל העמותה, שהציג את פעילות העמותה לאורך השנים בשים לב לתמיכת המשרד שאיפשרה ומאפשרת פעילות משמעותית. במהלך הביקור, פגש שדמון גם את אלכס גבריאל קלואה, שגריר טנזניה בישראל, התרשם יחד איתו מהטיפול לו זוכים ילדים מטנזניה ומכל קצוות תבל במרכז.

במסגרת הביקור, נערך גם סיור בבית החולים לילדים ע״ש סילבן אדאמס, מרכז הלב הבינלאומי לילדים של "הצל ליבו של ילד" ע"ש אידה קבקוף, ובמרפאה השבועית הפלסטינית של העמותה, שם נפגשו עם ילדים והוריהם שהובאו לישראל לטובת ביצוע ניתוחים מצילי חיים, וכן עם הצוות הרפואי של העמותה, המורכב מרופאים חוצי מגזרים ודתות.

במהלך הביקור, נפגש מנכ"ל המשרד עם ד״ר ענת אנגל, מנכ״לית המרכז הרפואי. יחד הם דנו בשיתופי פעולה עתידיים במטרה לתמוך בתושבי האזור ובמרכז הרפואי וולפסון שמשרת אוכלוסייה מגוונת חברתית של למעלה ממיליון איש מדי שנה, במטרה להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר לתושבי האזור. בהמשך, סיירו ברחבי בית החולים ופגשו את ד״ר אלונה ראוכר, מנהלת היחידה לקרדיולוגיית ילדים אשר סיפרה על הצלת החיים היום-יומית ביחידה.

עמותת "הצל ליבו של ילד" היא ארגון הומניטרי ישראלי, הפועל להצלת חייהם של ילדים חולי לב ממדינות שבהן הנגישות לרפואת לב ילדים איננה קיימת או מוגבלת. מאז הקמתו הציל כ – 7,000 ילדים חולי לב מ – 70 מדינות ברחבי העולם והכשיר בישראל למעלה מ – 150 אנשי צוות רפואי שקיבלו את הכלים הדרושים לטפל בילדים באופן עצמאי ולהקים מרכזי מצוינות במדינות השונות. 


לאורך השנים, תומך המשרד לשיתוף פעולה אזורי בפעילות העמותה בהיקף של למעלה מ – 10 מיליון ₪, מתוך הכרה בחשיבות הפעילות כחלק משמעותי במיזמי "עם לעם" (P2P), המפגישים בין תושבים מישראל ומדינות האזור ברובד החברתי-תרבותי, ויוצרים שותפויות ומערכות יחסים שמקורם באימוץ ערכים משותפים הבנויים על הכרת וקבלת האחר, סובלנות ואחווה.

גלעד שדמון, מנכ״ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי: ״הפעילות המופלאה כאן מגשימה הלכה למעשה את התפיסה לפיה הסכמים עושים בין מדינות, אבל שלום עושים בין אנשים. המגע האישי ומשנה החיים שניתן לכל אחד ואחת מהילדים מצד אנשי הצוות המרגש והמוכשר של העמותה ובית החולים, מחמם את הלב ומהווה נדבך חשוב בשיתופי הפעולה האזוריים. אנחנו גאים בשותפות של המשרד עם עמותת "הצל ליבו של ילד" והמרכז הרפואי וולפסון ונפעל להמשיך ולהעצים את הפעילות המבורכת. אני מודה לסיימון פישר, מנכ״ל העמותה, ולד"ר ענת אנגל, מנכ״לית בית החולים, על הביקור והעבודה החשובה״.

סיימון פישר, מנכ"ל עמותת "הצל ליבו של ילד": "כבר למעלה מעשור, עמותת הצל ליבו של ילד עובדת בשותפות עם המשרד לשיתוף פעולה אזורי להצלת חיי ילדים חולי לב וקירוב לבבות בעמי האזור. שמחנו לארח את המנכ"ל גלעד שדמון במעון הילדים של העמותה ובבית החולים לילדים שאותו בנתה העמותה עבור בית החולים וולפסון לטובת ילדי חולון והסביבה וילדי האזור ומעבר לו. אנחנו מקווים להרחיב את שיתוף הפעולה עם המשרד לשיתוף פעולה אזורי ועם בית החולים וולפסון בשנה הבאה עלינו לטובה".

ד״ר ענת אנגל, מנכ״לית המרכז הרפואי וולפסון: ״התרשמתי מחזונו של גלעד שדמון, מנכ״ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, אשר רואה לנגד עיניו את טובת מיליוני תושבי הפריפריה החברתית והערים הסמוכות שמקבלים טיפול רפואי מציל חיים מדי יום במרכז הרפואי וולפסון. יחד נייצר שיתופי פעולה בכל התחומים הרלוונטיים לפעילות בית החולים, במטרה להמשיך ולהעניק טיפול רפואי מצוין למטופלינו".

בהמשך היום, נועד מנכ״ל המשרד עם פרופ׳ רוני גמזו, מנכ״ל בית החולים איכילוב. השניים דנו ברעיונות לקידום שיתופי הפעולה באזור ויוזמות להעמקת הקשרים בתחום הרפואה והמחקר בין ישראל לשכנותיה.

צילום: דוברות המשרד והמרכז הרפואי וולפסון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן