כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מרכז יום שיקומי חדש נפתח בבית החולים שמואל הרופא  לשירות הציבור הרחב .

כל הפרטים בחדשות goitem

מרכז יום שיקומי חדש נפתח בבית החולים שמואל הרופא  לשירות הציבור הרחב .

זכינו ויש לנו כעת את האפשרות להביא שרות שיקומי איכותי לתושבי האזור. הנגשה זו היא קריטית לאוכלוסיית המשתקמים שניידותם מוגבלת.

ד"ר בתיה כגנסקי: "אני גאה לעמוד בראש ארגון שכזה, עם צוות מסור כל כך שיום-יום מעניק יחס אישי, וטיפול מקצועי מתוך אהבה לחולים בגיל המבוגר וגם לכלל אוכלוסיית הנזקקים לשיקום עקב מחלות, לאחר ניתוח או במקרי פציעה. בית החולים שמואל הרופא ימשיך להוביל ולייצר את התנאים הטובים ביותר ולהעניק טיפול אישי לכל מטופל"

מרכז היום השיקומי נועד לתת טיפול שיקומי המקיף את מכלול הצרכים של האדם המשתקם.

מטרת תהליך השיקום היא לשפר את יכולות התפקוד של המטופל, ובכלל זה את עצמאותו ואת איכות חייו. יעד מרכזי בטיפול הוא לסייע לאדם להשתלב מחדש בכל מסגרות חייו – אישית, משפחתית, תעסוקתית וחברתית, באופן המלא ביותר ככל שניתן.

אופן הפעילות:


על מנת להשיג מטרה חשובה זו,  קיים במרכז היום צוות רב תחומי הפועל יחד  והמאפשר:

  • בנייה משותפת של תכנית הטיפול, מתוך ראייה שלמה של המטופל
  • שילוב תובנות והישגים מתחומו של סקטור אחד, בעבודתו של סקטור אחר
  • קביעה מחודשת של מטרות ויעדים מידי תקופה בהתאם להתקדמות הכוללת של המטופל.

באופן כזה העבודה השיקומית יעילה יותר מאשר במצב בו הטיפול ניתן ע"י כל סקטור בנפרד.

הדיסציפלינות השותפות בטיפול הן: רפואה, סיעוד, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה שיקומית, תזונה.

הטיפול ניתן הן באופן פרטני והן בקבוצות, כאשר בכל פעם נבחרת הטכניקה היעילה יותר ביחס ליעדים הספציפיים של המטופל בראייה אישית.

כמו כן המטופלים זוכים לטיפולים נוספים בתראפיות שונות המהוות השלמה לסקטורים המפורטים מעלה, כגון טיפול באומנות, גינון טיפולי, ועוד.

אוכלוסיית היעד:

אשפוז יום שיקומי פונה לאוכלוסיות מגוונות – מטופלים מעל גיל 18 לאחר פגיעות נוירולוגיות, אורתופדיות, מחלות כלליות שהביאו לאבדן תפקוד ועוד.

המטופלים יגיעו לאשפוז יום משלושה מקורות:

  • מטופלים שסיימו את השלב האשפוזי של השיקום, וכיום הם ערוכים לחיות בביתם, אך טרם השיגו את היכולות התפקודיות המלאות שביכולתם לרכוש. מטופלים אלו יופנו אלינו ממחלקת השיקום בבית החולים וממחלקות שיקום אחרות ברחבי הארץ.
  • מטופלים שהירידה התפקודית שלהם משמעותית אך איננה מצריכה סיוע סיעודי ברמה של אשפוז במחלקה. מטופלים אלו יופנו אלינו ישירות מהמחלקות החריפות (כגון מטופלים לאחר אירוע מוחי בדרגת חומרה בינונית).
  • מטופלים החיים בקהילה, אשר מסיבות שונות חוו שינוי תפקודי משמעותי. מטופלים אלו יופנו אלינו ממרפאות הקהילה.

סביבת העבודה:

הסביבה האנושית – הצוות מורכב מאנשי מקצוע מומחים בתחומם. עשינו מאמץ גדול מאוד לגייס מטפלים בעלי ניסיון בעבודה שיקומית רב-תחומית. כל הצוות מחוייב לעבודה שיתופית, לראייה הוליסטית של המטופל, וליצירת אווירה תומכת, בונה ומעצימה.

הסביבה הטכנית – הטיפול ניתן במבנה חדש מרווח ויפה, שנבנה מתוך מחשבה להתאימו לצרכים הייחודיים של אוכלוסיית המשתקמים ולייצר סביבת עבודה נעימה ומרווחת. הוא מכיל את כל המתקנים, הציוד והטכנולוגיות הדרושים, ברמה הגבוהה ביותר.

בתחום הפיזיותרפיה – מערכות טכנולוגיה מהמתקדמות בארץ, הכוללות: מכשיר CMILL המשלב הליכון יחד עם מערכת מציאות מדומה, מערכת פידבק, מכשיר אנטיגרביטי, ציוד לגרייה תחושתית עמוקה ושטחית, מכשיר אלקטרותרפיה הכולל זרמים שונים עם אפשרות שילוב עם אולטרסאונד, ATP מסוגים שונים, עמידונים סטטיים ודינמיים, קינזיס ועוד.

בתחום הריפוי בעיסוק – ציוד ריפוי בעיסוק קונבנציונלי מגוון, דירה טיפולית הכוללת מטבח מאובזר באופן מלא, עמדת כביסה הכוללת מכונת כביסה ומייבש, חדר אמבטיה, מקלחון ושירותים וכן עמדת משרד; עמדת מחשב עם תוכנת rehacom לטיפול קוגנטיבי וכן אביזרים ותוכנות לשיקום ראייה; חדר טכנולוגיות מתקדמות הכולל את כל המכשירים של Tyro Solution (אמדאו, דייגו, מיירו ופאבלו) לתרגול מוטורי וקוגניטיבי; סימולטור נהיגה המאפשר לדמות נהיגה ולעבוד על כל המרכיבים המוטוריים והקוגנטיביים הכרוכים בכך; ציוד מלא לשיקום היד הכולל ציוד להכנת סדים, אמבטיית פראפין ועוד.

בתחום קלינאות תקשורת – במהלך העבודה השוטפת, נעשה שימוש במגוון אמצעי אבחון וטיפול:

  • בתחום התקשורת – פלט קולי, מערכת מיקוד מבט, מחשב עם מסך מגע, אייפדים עם אפליקציות grid ו- touchat, מקלדת גדולה למטופלים שמתקשים בראייה, מגברי שמיעה מסוגים שונים.
  • בתחום הבליעה – מקל לגירוי תרמי.
  • בתחום השפה והדיבור – מגוון כרטיסים ומשחקי קופסא שונים.

העבודה השיקומית דורשת מהמטופל השקעת מאמץ רב והתמדה. ככל שהמוטיבציה של המטופל גבוהה סיכויי ההחלמה עולים. בתהליך מפרך זה הוא זקוק לתמיכה הנכונה של הצוות השיקומי בבית החולים, ולגיבוי של קופת החולים, ואיתם הוא יוכל להגיע להישגים משני חיים.

ניתן לקבל פרטים נוספים ולקבוע תור במשרד הקבלה בטלפון   08-9258730/2 או במייל   [email protected]

קרדיט תמונה:שמיר אסף הרופא

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן