כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חופש מושלם: 24 שעות בילוי מהנות בעיר בחיפה

טור התיירות של מיכל ברוטפלד

חופשה טובה היא כזו שלא מתרחשת בחגים או בסופי שבוע, אלא ככה סתם באמצע השבוע. אז זה מה שעשינו, ויצאנו לכיוון העיר חיפה, שעה נסיעה מתל אביב והגענו.

יש לעיר  חיפה הרבה דברים להציע, מעבר להיותה מרכז תחבורה וסחר ימי, היא עיר תעשייה ותרבות עם  אטרקציות, מסעדות, בתי מלון, חוף ים ונופים יפים.

ללינה בחרנו את מלון קולוני השוכן במבנה אבן היסטורי ומקורי,
שנבנה בשנת 1905 על ידי הטמפלרים בלב המושבה הגרמנית שבעיר הנמל, ממש למרגלות הגנים הבהאיים. המבנה הוקם והופעל כמלון עד שנת 1978 תחת השם 'אפינגר', על שם המשפחה הגרמנית שהקימה את המלון. ניהלו עד ראשית שנות ה40 של המאה ה20 היה בידי האחיות קריסטן והלנה, בצוותא עם אחיהן גוטלוב אפינגר.
במהלך מלחמת העולם השנייה, נאלצה משפחת אפינגר לעזוב את חיפה, בדומה לשאר הגרמנים ששהו בארץ. המלון, המשיך לתפקד תחת השם מלון אפינגר עד שנת 1978 והפעם תחת בעלות משפחת דרזנר ולאחר מכן הוסב המלון לבית חולים פסיכיאטרי עד שנת 2005. חברת מורובטי רכשה את  המלון ממשפחת דרזנר ולאחר שיפוץ יסודי ומקיף, הוא נפתח מחדש , בשנת 2009  תחת השם 'קולוני חיפה'.
למלון  40 חדרים מעוצבים, שופץ תוך הקפדה על שימור הפרטים מעיצובו המקורי: חלונות ותריסי עץ, אריחים מצוירים המעטרים את הרצפות, מעקות עץ ועוד. בסמוך למלון, מדרחוב, אחד היפים בארץ הצופה לנוף מרהיב של הגנים הבאהיים מצד אחד ונמל חיפה מצידו השני.

לרשות האורחים במלון מוגשות ארוחות בוקר ישראליות כשרות. גם מי שאינו אורח המלון, יוכל ליהנות גם מהארוחה בתשלום. אלו מוגשות באותו חדר אוכל בו סעדו אורחי המלון לפני 115 שנים, עם מרפסת הפונה לרחוב המושבה הגרמנית. ארוחת הבופה מוגשת החל מ7:00 עד ל11:00,  וכוללת כעשרה סוגי גבינות; מבחר סוגי ביצים, פשטידות וקישים; תפוחי אדמה אפויים; בר סלטים חי; סלט יווני; סלט טונה; חומוס ביתי; לחמים; דגים כבושים ומלוחים; ממרחים; חמאה; מעדנים; יוגורט; ריבות; קורנפלקס; מוזלי; חלווה; דבש; מגוון לחמים; מכונת קפה עם פולים קלויים; מיצים טבעיים; מבחר עוגות ומאפים.  

למי שמגיע למלון מומלץ ביותר לקבוע טיפול בספא הצנוע. כאן תמצאו מטפלים מוסמכים, שיתאימו את הטיפול למה שהגוף שלכם דורש, במקצועיות יתרה.
כתובת: שדרות בו גוריון 28, חיפה אחרי שהתמקמנו, התרשמנו ונרגענו יצאנו לאכול צהרים בג'יוטי  מסעדה הודית אותנטית בשכונת הדר שבחיפה. את המסעדה הקימה  ג'יוטי אור (46), שנולדה וגדלה בהודו, והגיעה לישראל בשנת 1997 בעקבות אהבה לקיבוצניק ישראלי אותו פגשה באשראם ומאז היא כאן, מבשלת אוכל הודי אותנטי, כזה שאכלה בביתה בעיר צ'יאנדיג'רה שבצפון הודו. ג'יוטי שלא התחברה לאוכל הישראלי בקיבוץ (חפציבה) הבינה שתצטרך לבשל בעצמה. היא התקשרה לאמה בכדי לקבל מתכונים לאוכל שאלו בבית. הידיעה על האוכל ההודי הטבעוני שהכינה אז בקיבוץ עברה מפה לאוזן וג'יוטי פתחה דוכן קטן עם הסירים הקטנים שלה ולאחר מכן דוכן נוסף בקיבוץ בית אלפא. לאחר שעזבה את הקיבוץ הגיעה לחיפה עם חזון לפתוח מסעדה. מאחר ולא היה מספיק כסף, החלום חיכה תקופה לא ארוכה ולבסוף ג'יוטי פתחה מסעדה עם מיטב התבשילים ההודים המסורתיים. 


התפריט מורכב ממנות הודיות קלאסיות המאפיינות את האזור הצפוני של תת היבשת. כל המנות מוכנות במקום בעבודת יד: קימא סאמוסה- כיסוני בצק במילוי בשר בקר; האלף מון סאמוסה- כיסוני בצק במילוי תפוח אדמה ואפונה ; הלו קיטי- קציצות תפוחי אדמה על תבשיל חומוס מוגש עם בצל, תמר הינדי ויוגורט (או טחינה)  צ'יקן טיקה מסאלה- תבשיל יוגורט ועגבניות עם נתחי עוף בתיבול הודי ; וינדלו צ'יקו- תבשיל תפוחי אדמה ועוף ברוטב עגבניות וקרם קוקוס ועוד . גם תפריט הקינוחים מורכב ממנות אחרונות מהמטבח ההודי: קאהיר- פודינג אורז מתוק עם חלב, צימוקים, זעפרן, שקדים ואוזי קשיו; גולב ג'מון- מיני סופגניות  מטוגנות ברוטב חם של תבלינים מתוקים ומי ורדים ועוד.          

לארוחת הערב בחרנו במסעדה איטלקית בשם "סן רמו הממוקמת בעיר התחתית בחיפה, בצמוד לחוף הים ולנמל. הגענו אליה בערב נעים באמצע השבוע. המקום היה שוקק כמו שאר המסעדות שבאזור והאווירה במקום נעימה וכיפית, המוזיקה הבוקעת מהרמקולים שייכת לשנות ה-70 תחילת שנות ה-80, וגם עיצוב המסעדה מזכיר את השנים האלו. המסעדה נודעת בפיצות האיכותיות שלה, אבל לא רק. פתחנו ב-2 קוקטליים קייצים ומרענניםולצידם נחתו על שולחננו פוקצ'ה חמה וטרייה עם שמן זית ובלסמי, סלט רוקולה – עגבניות, מלפפונים, בצל אדום, פלחים של אגסים ותפוחים, עלי רוקט וגבינת רוקפור. עוד הגיעו בראשונות-  פָּנְזַרוֹטִי  -בצק דק במילוי גבינת ריקוטה ותרד, ברוטב שמנת פטריות, מוקרם עם גבינת פרמז'ן. המנה הבאה – רַבִיוֹלִי רִיקוֹטָה ברוטב שמנת של גבינות מוצרלה, פרמז'ן, גּוֹרְגּוֹנְזוֹלָה ורוקפור. הפיצות ב"סן רמו" עשויות מבצק מושקע שנעשה בעבודת יד ועובר התפחה ארוכה עד לאפייתו בטאבון האבן. הרוטבים מתוצרת הבית ותוספות טריות מגוונות. אנחנו בחרנו לטעום את פיצה  מֵלַּנְזָנֵה עם רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן, חציל מטוגן, וגבינת בושה. לפיצה טעמים חזקים מאוד. לקינוח טעמנו עוגת תפוחים חמה עם גלידת וניל.

בשורה התחתונה, נהננו ב"סן רמו" מהאווירה, הניקיון והשירות המצוין.  סן רמו- שער פלמר 1 חיפה 04-8620086.

בפחות מ־24 שעות הספקנו לנוח, לטייל, לאכול טוב ולהתפנק. נחמד ליום כיף במרחק שעת נסיעה מהבית, לא?

צילומים: מיכל ברוטפלד

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

רוצים להיות מעודכנים בעוד נושאים שמעניינים אותכם? תצטרפו לקבוצות הווטסאפ שלנו בלחיצה אחת

1.להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

2.להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך לחצו כאן

3.להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

4.פורום הנדל"ן הוקם למענכם:ניתן לפרסם דירות למכירה והשכרה בחולון,בת ים וראשון לציון ובנוסף נפרסם כתבות הקשורות לנדל"ן-להצטרפות –לחצו כאן

5.קבוצת טיולים ופנאי – לקבלת המלצות ועידכונים באירועים מיוחדים ופנאי: להצטרפות– לחצו כאן

6קבוצת עדכוני חדשות של חולון-להצטרפות לחצו כאן

7.קבוצת עדכוני חדשות של בת ים-להצטרפות לחצו כאן

8.קבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון-להצטרפות לחצו כאן

9.להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

קבוצות ווטסאפ לתושבי חולון

קהילת שכונת אגרובנק חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת שכונת קריית שרת חולון-להצטרפות לחצו כאן

פורום נאות רחל בחולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי שכונת גרין-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי ח-300 חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת קירית בן גוריון ושכונת רבין בחולון-להצטרפות לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בגנים –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בבתי ספר יסודים-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בחטיבות ביניים ובתי ספר תיכון-לחצו כאן

לקבלת עדכונים ושיח בנושא בחירות מקומיות בחולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן