כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בשל מחסור בעובדים בנקודות מכירת מזון ושתייה, המשרד להגנת הסביבה מודיע כי לא יאכוף את החזרת הפיקדון

המשרד הבהיר לרשתות השיווק כי עליהן לעשות את מרב המאמצים לקבל את הבקבוקים ולהחזיר את הפיקדון, גם בתקופה מורכבת זו

המשרד הבהיר לרשתות השיווק כי עליהן לעשות את מרב המאמצים לקבל את הבקבוקים ולהחזיר את הפיקדון, גם בתקופה מורכבת זו; בסוף אוקטובר, יבצע המשרד להגנת הסביבה הערכת מצב בעניין זה ; בנוסף, המשרד נרתם לזירוז שרשרות אספקת מוצרים חיוניים ולא ינקוט למשך תקופת הלחימה והחירום פעולות אכיפה הנוגעות לחובת סימון מכלי מים מינרלים המיובאים מחו"ל (המהווים אחוז קטן מהשוק) להחזרת מכלי משקה עם פיקדון

המשרד להגנת הסביבה ער לצורכי המשק ולקשיי המגזר העסקי בעת הזו של הלחימה והמצב המיוחד בעורף, הכוללות צמצום כוח אדם פעיל במשק. מפנייה של איגוד לשכות המסחר למשרד, עולה כי יש מחסור חמור בעובדים בנקודות מכירה, בפריקת סחורה, בטיפול בחוסרי מוצרים ועוד, המצב הנ"ל גורם קשיים  הקשורים ליישום חוק הפיקדון בכלל הארץ ובדרום בפרט.

החזר פיקדון הוא שירות לציבור ומחויב על פי חוק. יחד עם זאת, בשל המצב הבטחוני שגורם לקשיים לוגיסטיים משמעותיים שמשפיעים על אורח החיים התקין של אזרחי המדינה, המשרד נרתם לסייע לרציפות תפקודית, ומודיע כי אין בכוונתו לאכוף את החזרת פיקדון בימים מורכבים ומאתגרים אלו, ועד ל-31 באוקטובר 2023. עם זאת, אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי וקהילה והממונה על חוק הפיקדון, הבהיר לרשתות השיווק, איגוד לשכות המסחר והמערך כולו כי עליהם לעשות את מרב המאמצים כדי לקבל מהציבור את הבקבוקים גם בתקופה מורכבת זו ולספק את השירות לאזרחים בהתאם למציאות בשטח. בסוף אוקטובר יבצע המשרד הערכת מצב נוספת בעניין זה.

לפי חוק הפיקדון, כל בית עסק ששטחו שמעל  28 מ"ר ומוכר מכלי משקה מלאים מכל סוג חייב לקבל מכלי שתייה מהציבור הרחב ולהחזיר את דמי הפיקדון. את מכלי השתייה אוספות חברות איסוף המספקות שירות ליצרנים וליבואנים של המשקאות, ומשם הם נשלחים למיון ולמיחזור. המשרד ממליץ להימנע במקור ולא לרכוש בקבוקי שתייה, וככל הניתן, אם רכשתם – לשמור את הבקבוקים עד לסיום תקופת הלחימה והמצב המיוחד.

המשרד נרתם בסוגיה נוספת, שתאפשר זירוז אספקת מים מינרלים למשק ותקל על המגזר העסקי בתקופת החירום. באחרונה התרחש גידול בביקוש למים מינרלים, ונוצרה מורכבות להספיק לעמוד בביקוש ולסמן את הבקבוקים המיובאים מחו"ל לפי דרישות חוק הפיקדון. מרבית המים בישראל הם בייצור מקומי, ומדובר בפלח קטן יחסית מהשוק.


לצורך זירוז שרשרות אספקת מוצרים חיוניים והקלה על המגזר העסקי בשל מצב החירום  השורר בעורף, המשרד החליט כי לא יינקטו פעולות אכיפה הנוגעות לחובת סימון מכלי מים מינרלים המיובאים מחו"ל להחזרת מכלי משקה עם פיקדון, למשך תקופת החירום.

בימים אלה נדרשות כמויות אדירות של מים גם לכוחות הביטחון וגורמים נוספים, ועל כן, התגייס המשרד להקל ולתת מענה לנושא. אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי וחינוך קהילה והממונה על חוק הפיקדון במשרד להגנת הסביבה, עדכן בכך את הגורמים הרלוונטיים – כל זאת כדי למנוע קשיי אספקה במים מינרליים בתקופת החירום.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

רוצים להיות מעודכנים בעוד נושאים שמעניינים אותכם? תצטרפו לקבוצות הווטסאפ שלנו בלחיצה אחת

1.להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

2.להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך לחצו כאן

3.להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

4.פורום הנדל"ן הוקם למענכם:ניתן לפרסם דירות למכירה והשכרה בחולון,בת ים וראשון לציון ובנוסף נפרסם כתבות הקשורות לנדל"ן-להצטרפות –לחצו כאן

5.קבוצת טיולים ופנאי – לקבלת המלצות ועידכונים באירועים מיוחדים ופנאי: להצטרפות– לחצו כאן

6קבוצת עדכוני חדשות של חולון-להצטרפות לחצו כאן

7.קבוצת עדכוני חדשות של בת ים-להצטרפות לחצו כאן

8.קבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון-להצטרפות לחצו כאן

9.להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

קבוצות ווטסאפ לתושבי חולון

קהילת שכונת אגרובנק חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת שכונת קריית שרת חולון-להצטרפות לחצו כאן

פורום נאות רחל בחולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי שכונת גרין-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי ח-300 חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת קירית בן גוריון ושכונת רבין בחולון-להצטרפות לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בגנים –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בבתי ספר יסודים-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בחטיבות ביניים ובתי ספר תיכון-לחצו כאן

לקבלת עדכונים ושיח בנושא בחירות מקומיות בחולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן