כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שימו לב: פיקוד העורף מציג פתרונות מיגון חדשים

פתרונות המיגון החדשים - מהירים יותר ובעלות מופחתת

מדינת ישראל חשופה מאז הקמתה לקשת רחבה של איומים מצד מדינות אויב וארגוני טרור. העורף הפך לחזית נוספת בשל התמקדות האויב באוכלוסייה האזרחית ובניסיון לפגוע בה בדרכים שונות, בהן גם ירי טילים. לכן, חשוב לדאוג לפתרון מיגון זמין ונגיש בבתים מפני ירי רקטות וטילים עבור כמה שיותר אזרחים במדינת ישראל.

פיקוד העורף פועל בכל עת לצמצום פערי המיגון בישראל, ובמסגרת זו פועל לקידום שיטות המספקות שיפורים במיגון. שיפורי מיגון הם חיזוק של חדר או חלל בדירות מגורים, במבנה מסחרי, במבנה משרדים או בכל מבנה אחר, באמצעות הליך המזכיר שיפוץ. העבודה כוללת את חיזוק הקירות באמצעות יציקה או התזה של בטון מצידו הפנימי, או לחלופין החלפת קיר קיים בקיר מבטון שעוביו מופחת, וכן החלפת הדלת והחלון לדלת וחלון עמידים להדף.

שימו לב: ממ"ד מספק את המענה הטוב ביותר נגד איום רקטות וטילים. חשוב לדעת, כי שיפורי המיגון אינם מספקים מענה השווה בערכו לזה של מיגון תקני והם נועדו אך ורק לאנשים המבקשים לשפר את המיגון בבית ושאין ביכולתם לבנות ממ"ד.

כמו כן, שיפורי מיגון לא מאושרים בבנייה חדשה או בתוספת בנייה, כאשר ניתן לבנות מיגון תקני בהתאם לתקנות. עם זאת, שיטות אלו נמצאו כשירות בבדיקות ובניסוי שערך פיקוד העורף, הן עומדות בכל הדרישות והתקנים, ומיועדות לאנשים שאין להם פתרון מיגוני אחר.

פתרונות המיגון החדשים – מהירים יותר ובעלות מופחתת

כדי לאפשר התקנה מהירה ופשוטה יותר של שיפורי המיגון, פיקוד העורף, בשיתוף אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, פיתחו שיטה חדשה להתקנת פתרון מיגון בבית, בזמן הקמה מהיר ובעלות כספית מופחתת. השיטות מאפשרות לחזק חדר קיים בבית בעלות כספית מופחתת ובזמן הקמה ותכנון מהירים. בנוסף, פיקוד העורף סיים לאחרונה הליך לאישור פתרונות מיגון חדשים ומהירים בעלות כספית מופחתת להתקנה בתוך הבית, שיצילו חיים במערכה הבאה. הפתרונות הללו נמצאו כשירים בבדיקות ובניסוי שערך פיקוד העורף, והם עומדים בכל הדרישות והתקנים.


רמ״ח מיגון מציין כי ״מתן מיגון מיטבי ונגיש לאזרחים הוא משימה הנמצאת מול עיניו של פיקוד העורף במסגרת הפעילות לשמירה על ביטחון האזרחים בשגרה ובחירום. מגוון שיטות המיגון שנבחנו ואושרו מתאפיינות ביעילות ומהירות הקמה, ומגדילות את אפשרויות המיגון. מכאן, מותאם לכל אזרח המיגון המתאים ביותר עבורו ובמחיר זול יותר. כניסת הפתרונות הללו, מאפשרת לצמצם את פערי המיגון בישראל״.

הפתרונות החדשים מספקים מענה ל-5 קריטריונים חשובים:

1. זמינות – הפתרונות זמינים להקמה באופן מיידי, להתקשר ולהזמין!

2. הקמה מהירה – כל הפתרונות ניתנים להתקנה בתוך יומיים עד חמישה ימים לכל היותר.

3. ללא ביורוקרטיה – הפתרונות החדשים אינם מצריכים קבלת הסכמה של השכנים או הוצאת היתרים, ממש כמו שיפוץ.

4. בר השגה – הפתרונות החדשים מוצעים במחיר המתחיל ב-35 אלף שקלים.

5. מציל חיים – הפתרונות החדשים מספקים מענה מיידי בבית למשפחה.

למה לבנות מיגון בבית?

כיום, לכשליש מהאוכלוסייה בישראל, אין כל פתרון מיגון תקין. שיפורי המיגון החדשים מאפשרים מענה אפקטיבי ובר השגה, המצמצם באופן ניכר את האיום הנשקף למי שמתגורר או שוהה במבנה שבו אין כל מיגון. ריצה למקלט מרוחק, אינה תמיד אפשרית בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו מרגע קבלת התרעה מפני ירי טילים. לכן, הנחיות ההתגוננות מורות כי בזמן קבלת התרעה עלינו להגיע למרחב 'הכי מוגן שיש', בהתאם לזמן העומד לרשותנו. בשל כך עדיף לבחור בחדר מדרגות או בחדר פנימי בדירה עם כמה שפחות קירות וחלונות חיצוניים, גם אם יש בסביבתנו מקלט. השיטות החדשות לשיפורי מיגון, מאפשרות גם למגן את החדר הפנימי בבית ולספק מענה למיגון ביתי פרטי ליושבי הבית במצב חירום.

פירוט השיטות החדשות

שיפור מיגון "שני"
תיאור: פיתוח של פיקוד העורף המבוסס על שיפור מיגון עצמאי מפלדה, שניתן להציב בכל מקום בבית על פני שטח של שלושה מ"ר.

משך התקנה: עד יומיים.

יתרונות: החדרון שנוצר מהווה פתרון יעיל ביותר למיגון בדירות קטנות. כך למשל, ניתן להפוך כל מסדרון, פינת מחסן, חדר ארונות או כל חלל אחר בבית למרחב מוגן. הפתרון ניתן להקמה בכל סוגי המבנים, כולל במבנים שנבנו בשיטת בנייה קלה.

זמינות: הפתרון זמין להתקנה על ידי קבלנים רשומים.

למפרט המלא של שיפור מיגון שני.

מגן – מבנה פלדה מתקפל

תיאור: פתרון של חברת מפרם בע"מ, שאושר בשנת 2015. הפתרון כולל שימוש במבנה פלדה מתקפל, המותקן על גבי אחד הקירות בדירה קיימת. בשעת חירום ניתן לפתוח את המבנה וליצור חדר פנימי. בשגרה, המבנה מתקפל וניתן להצמידו אל הקיר. עוביו כ-27 ס"מ, והוא מכוסה בוילון. הפתרון כולל הרכבה של תאורה, חשמל וחיבור תקשורת.

משך ההתקנה: 3-2 ימי עבודה.

יתרונות: ניתן לפתוח את המבנה בתוך כ-10 דקות, בהליך פשוט וללא מאמץ פיזי, באופן שיוצר חדר פנימי המספק הגנה מירבית לשוהים בו.

זמינות: הפתרון זמין להתקנה.

למידע נוסף יש ליצור קשר עם החברה. דרכי קשר:
טלפון: 03-9153166
מייל: [email protected]
כתובת: הכלנית 29, אשדוד.
לאתר החברה.

מערכת חדר מוגן

תיאור: פתרון של חברת אורטק מערכות מיגון בע"מ המבוסס על חיפוי קירות של חדר בדירה קיימת, באמצעות פאנלים מיוחדים העשויים מחומרים מורכבים המתיישבים על מסלולי פלדה. הפתרון כולל החלפה לחלון ודלת תקניים. בסיום ההתקנה ניתן לבצע עבודות טיח וצבע. עובי הפאנלים כ-2 ס"מ.

משך ההתקנה: 5-3 ימים.

יתרונות: הפתרון כולל העתקה פשוטה של תשתיות החשמל, התקשורת ומיזוג האוויר. בנוסף, תהליך ההתקנה כולל שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. הפתרון מגיע במגוון מידות ומתאים לסוגי חדרים שונים.

זמינות: הפתרון זמין להתקנה.

למידע נוסף יש ליצור קשר עם החברה. דרכי קשר:
טלפון: 073-7410666
מייל: [email protected]
כתובת: קיבוץ כרמיה, 79135
לאתר החברה.

מעוז  – היריעה ההודפת

תיאור: פתרון של של חברת שיר מיגון מבנים בע"מ, המבוסס על חיפוי קירות של חדר בדירה קיימת, באמצעות יריעת בד גיאוטכנית (יריעת מגן העשויה מחומרים מתקדמים ומשמשת לסלילת כביש מעל בולענים ולחיזוק מדרונות מפני נפילת סלעים) המעוגנת לרצפה ולתקרה בסרגל פלדה. הפתרון כולל החלפה לחלון ודלת תקניים. בתום ההתקנה ניתן לבצע עבודות צבע וטיח כמפורט במפרט.

משך ההתקנה: 5-4 ימי עבודה.

יתרונות: הפתרון אינו דורש יציקות בטון והוא נוח לשימוש בחדרים לא גיאומטריים. בנוסף, הקטנת החדר היא מינימלית, וחיפוי וגימור היריעה ניתן לבחירה.

למידע נוסף יש ליצור קשר עם החברה. דרכי קשר:
טלפון: 03-9153166
מייל:  [email protected]
כתובת: הכלנית 29, אשדוד
לאתר החברה.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

רוצים להיות מעודכנים בעוד נושאים שמעניינים אותכם? תצטרפו לקבוצות הווטסאפ שלנו בלחיצה אחת

1.להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

2.להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך לחצו כאן

3.להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

4.פורום הנדל"ן הוקם למענכם:ניתן לפרסם דירות למכירה והשכרה בחולון,בת ים וראשון לציון ובנוסף נפרסם כתבות הקשורות לנדל"ן-להצטרפות –לחצו כאן

5.קבוצת טיולים ופנאי – לקבלת המלצות ועידכונים באירועים מיוחדים ופנאי: להצטרפות– לחצו כאן

6קבוצת עדכוני חדשות של חולון-להצטרפות לחצו כאן

7.קבוצת עדכוני חדשות של בת ים-להצטרפות לחצו כאן

8.קבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון-להצטרפות לחצו כאן

9.להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן