כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

האישה נפטרה מסיבוכים של חיסון נגד קורונה ומשפחתה תובעת את המדינה בכמיליון שקלים

טור מאת עו"ד דוד פייל ושות' - מתמחה ברשלנות רפואית, נזקי גוף ובתביעות מול חברות ביטוח ומוסדות רפואיים

בני משפחתה של אישה, שלקתה באירוע מוחי קטלני זמן קצר לאחר שחוסנה נגד קורונה, תובעים פיצוי מהמדינה, באמצעות החוק לנפגעי חיסונים. את התביעה שהוגשה לקרן הפנימית לביטוח הממשלה, הגישו בשם המשפחה, עוה"ד דוד פייל ומיכל תמם-פרישמן ממשרד עורכי הדין פייל ושות'.
חוות דעת רפואית, המצורפת לתביעה, ומבוססת על מחקר שנעשה בקרב 126 מיליון מתחסנים ברחבי העולם, קובעת קשר סטטיסטי מוצק, בין קבלת החיסון להתרחשות אירוע המוחי.
המנוחה, אמא לשלושה ילדים, סוכנת ביטוח, בת 69 במותה, לא סבלה מבעיות בריאותיות עד למועד קבלת החיסון, כך טוענים עוה"ד פייל ותמם-פרישמן. לדבריהם האישה עבדה באופן מלא ותפקדה היטב ביחס לגילה. אך על פי התביעה, בינואר 2021, שלושה ימים לאחר שקיבלה את החיסון של חברת פייזר, החלה האישה לחוש ברע, ולסבול מחולשה כללית. על פי הנטען, היא גם החלה לסבול משלשולים, בחילות וירידה בתיאבון, ומצבה המשיך להידרדר מדי יום ביומו.  בחלוף כעשרה ימים מקבלת החיסון, אובחנה האישה כחולה בקורונה.


למחרת היום היא פנתה לבית החולים שיבא תל-השומר לקבלת טיפול, אך שוחררה לביתה כעבור זמן קצר, כך נטען בתביעה. לדברי עוה"ד פייל ותמם-פרישמן, חמישה ימים לאחר מכן שבה המנוחה לבית החולים לאחר שמצבה החמיר, תוך שהיא סובלת מבלבול חריף. 
בדיקת סי.טי. ראש אותה עברה, העלתה כי האישה סובלת מאירוע מוחי המלווה בדימום מאסיבי. על פי התביעה, בשלב זה החליט הצוות הרפואי כי היא לא מתאימה להתערבות כירורגית, אלא לטיפול תרופתי נגד פרכוס. וכך, היא הועברה לאשפוז למחלקת קורונה, תוך שהיא מונשמת, שקועה הכרתית ואינה מתקשרת.
בהמשך, כך על פי הנטען, חל שיפור ברמת ערנותה, והיא החלה מתקשרת עם סביבתה. חרף כך היא נשארה מרותקת למיטתה. היא הועברה למחלקת שיקום נפגעי ראש, והמשיכה לסבול מקוצר נשימה, חום עולה ויורד ודלקת בדרכי השתן. ניסיונות לגמול את האישה מהנשמה מלאכותית לא צלחו.


לאחר שהדימום המוחי נספג, הועברה האישה למחלקה הסיעודית בבית החולים, כשהיא מרותקת למיטתה וסובלת מנזק מוחי שבא לידי ביטוי בהאטה בדיבור, לקות פיזית קוגניטיבית משמעותית, לרבות בעיות בהתמצאות בזמן  ומודעות חלקית. לדברי עוה"ד פייל ותמם-פרישמן, לאחר ששהתה כחצי שנה במחלקה הסיעודית, החלה האישה לפתח פצעי לחץ עמוקים וקשים, שלבסוף גם גרמו למותה. על פי הנטען, האישה נמצאה יום אחד ללא רוח חיים במיטתה, כשסיבת המוות: זיהום קשה בדם כתוצאה מפצעי הלחץ.
חוות דעתו של ד"ר יורם פייטלסון, מומחה לאימונולוגיה מ'פורום רופאים', צורפה לתביעה. ד"ר פייטלסון קובע כי "המנוחה סבלה משבץ מוחי אשר הוביל למותה בטרם עת כתוצאה מחיסון בסבירות של למעלה מ-51 אחוזים".
ד"ר פייטלסון מציין כי הוא מבסס את חוות דעתו על פרסומים רבים בספרות המקצועית ועל מספר לא מבוטל של דיווחים על הופעת שבץ מוחי לאחר קבלת חיסוני קוביד-19. לפי חוות הדעת, הוכח שהחיסון מעלה את הסיכוי ללקות בשבץ מוחי בקרב נשים, בגילים 61-69, ללא היסטוריה רפואית, בלמעלה מ-51% בהשוואה לנשים הלוקות בשבץ מוחי ממחלת הקורונה עצמה.


עוד נאמר בחוות דעתו של ד"ר פייטלסון, כי לפי מאגרי נתונים בינלאומיים, הכוללים 126 מיליון מתחסנים, נמצא כי אירוע מוחי היא תופעת הלוואי בקטגוריה השלישית במידת שכיחותה, הפוקדת את המתחסנים נגד קורונה, והתופעה שכיחה במיוחד בקרב נשים מעל גיל 65 וגברים מעל גיל 55.
עוה"ד פייל ותמם-פרישמן מסבירים כי תביעת משפחתה של המנוחה לא הוגשה כתביעת רשלנות רפואית רגילה, על פי דיני הנזיקין, אלא במסגרת החוק לפיצוי נפגעי חיסונים. על פי חוק זה תביעות הנוגעות לנזקים מחיסונים, יוגשו לקרן לביטוח המנוהלת על ידי חברת הביטוח 'ענבל', המבטחת את המדינה בנושא החיסונים.
התביעה לפיצוי המשפחה בסכום המירבי הקבוע בחוק (בסך מיליון שקלים) תובא לדיון בפני ועדה, שבראשה יכהן שופט ולצידו שני רופאים, שיבדקו האם התקיים קשר סיבתי בין מקרה התביעה לחיסון שניתן. לאחר קביעת קשר סיבתי שכזה, אם יימצא, תקבע הועדה את שיעור הנכות וגובה הפיצויים. 

משרד עו"ד דוד פייל ושות' מתמחה ברשלנות רפואית, נזקי גוף ובתביעות מול חברות ביטוח ומוסדות רפואיים. 



צלמת: אושי יובל

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת שתוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

קבוצות ווטסאפ לתושבי חולון

קהילת שכונת אגרובנק חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת שכונת קריית שרת חולון-להצטרפות לחצו כאן

פורום נאות רחל בחולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי שכונת גרין-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי ח-300 חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת קירית בן גוריון ושכונת רבין בחולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי שכונת תל גיבורים-להצטרפות לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בגנים –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בבתי ספר יסודים-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בחטיבות ביניים ובתי ספר תיכון-לחצו כאן

לקבלת עדכונים ושיח בנושא בחירות מקומיות בחולון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem