כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

השרה להגנת הסביבה: "היה מצופה שמצב המלחמה יופנם לקידום סביבתי, כלכלי וחברתי ותחת זאת אנחנו מקבלים תוספות מיסוי על האזרחים בכסות 'ירוקה'"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "התוכנית מציעה להטיל על הציבור מיסים במסווה 'סביבתי'"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "התוכנית מציעה להטיל על הציבור מיסים במסווה 'סביבתי'. היה מצופה שמצב המלחמה יופנם לקידום סביבתי, כלכלי וחברתי של ישראל, ותחת זאת אנחנו מקבלים תוספות מיסוי על האזרחים בכסות 'ירוקה', שיובילו דווקא לעידוד פליטות הפחמן, ולא יעודדו השקעה, מנועי צמיחה ומעבר לטכנולוגיות נקיות. אין בכוונת המשרד להגנת הסביבה להשלים עם עבודת מטה לא סדורה של האוצר, אשר המשמעות שלה היא פגיעה סביבתית חמורה ופגיעה באיכות חייהם של התושבים. מי שייפגע מכל הקיצוצים הם משקי הבית והסביבה, בעיקר אלה שידם אינה משגת".

אתמול (רביעי) הופצה על ידי משרד האוצר למשרדי הממשלה חוברת הצעות מחליטים נלוות לתקציב 2024 תחת הכותרת "תוכנית מאזנת", לקראת הצבעה היום בממשלה. לוחות זמנים תקדימיים אלה בלתי הגיוניים לעבודה ממשלתית סדורה, גם בעת מלחמה, במיוחד בסעיפים שמשפיעים באופן ישיר על הציבור וקיצוצים משמעותיים שלא תואמו עם המשרד.

ההצעה הנוכחית מייצרת עיוותים חמורים אשר יפגעו כלכלית בעסקים ובאוכלוסיות מוחלשות, וזאת בניגוד לנעשה בשאר מדינות ה-OECD. בפרט, מתווה המס פוגע בצורך הלאומי לייעול צריכת האנרגיה במשק ולהגדלת שיעורי האנרגיות המתחדשות.

כך גם לגבי רכבים חשמליים: פעולת הממשלה המעלה מס קנייה על כלי-רכב חשמליים היא פעולה שיחד עם מס הנסועה עלולה להוביל להפסקת רכישת רכב חשמלי. לא הוצגה בפני המשרד או בפני הממשלה כל עבודת מטה בנושא.

באשר ליחידות הסביבתיות: הן שותפות מרכזיות של המשרד להגנת הסביבה ביישום המדיניות הסביבתית בשלטון המקומי והאזורי. יש להן תפקיד מכריע בשגרה ובחירום על מנת להגן על הציבור מפני מפגעים סביבתיים ומזהמים. נוכחנו בעת החירום הנוכחית, ולא בפעם הראשונה, כי ליחידות הסביבתיות יש תפקיד מציל חיים וקיצוץ התקציב עלול להוביל הלכה למעשה לסגירתן. אסור לפגוע בהן בשום אופן.


המשרד יעביר בהמשך התייחסות מפורטת על נושאים העומדים על הפרק בחוברת התקציב.

רוצים לקבל עדכונים וחדשות בווטסאפ או בטלגרם?-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן