כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

התזמורת הסימפונית הישראלית מתחדשת: מינויים חדשים בתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון

המנצח רתם ניר ישמש כעוזר למנהל המוזיקלי של התזמורת, דן אטינגר. המלחין והמנצח זיו קוז'וקרו ישמש כמלחין הבית של התזמורת

נגן הבסון והמנצח הצעיר רתם ניר, מונה לתפקיד עוזר המנהל המוזיקלי של התזמורת, ויעבוד מעתה בצמוד למנהל המוזיקלי, דן אטינגר.

רתם ניר, יליד ישראל, בן 25 בלבד, נחשב לילד הפלא של המוזיקה הקלאסית הישראלית. ניר זכה בתחרויות הניצוח ״שרביט הזהב״ (בשיתוף בית הספר למוסיקה על שם בוכמן מהטה והתזמורת הסימפונית חיפה) ו״חממת המנצחים״ של התזמורת הקאמרית הישראלית. ניר הוא מנצח הבית של האופרה הישראלית ועד לסוף שנת 2022 שימש כנגן בסון משנה לראשון בתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. כעת, מונה לתפקיד עוזר המנהל המוזיקלי בתזמורת.

בשלל עשייתו המוזיקלית ניצח ניר על מיטב התזמורות הישראליות כולל התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הקאמרית הישראלית, הקאמרטה הישראלית ירושלים, סימפונט רעננה, התזמורת הקאמרית הקיבוצית והתזמורת הסימפונית חיפה. את חינוכו המוסיקלי רכש בקונסרבטוריון נס ציונה, שם גדל, וסיים בהצטיינות את לימודיו בתיכון הארצי לאמנויות על שם תלמה ילין. בצה״ל שירת במעמד מוסיקאי מצטיין כמעבד לרביעיות כלי קשת ותוך כדי כך למד בבית הספר הגבוה למוסיקה על שם בוכמן מהטה הן ניצוח בכיתתו של יואב תלמי והן נגינה בבסון בכיתתו של דניאל מזעקי. במסגרת לימודיו השתתף בכיתות אמן בניצוח עם המנצחים אוסמו ואנסקה ואיבן פישר.

מינוי נוסף עליו מכריזה היום התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון הוא מינויו של המלחין, המנצח והפסנתרן ד"ר זיו קוז'וקרו לתפקיד מלחין הבית של התזמורת.

קוז'וקרו, יליד ישראל, כבן 46, החל את חינוכו המוזיקלי בגיל 7 בלימודי פסנתר ותאוריה בקונסרבטוריון העירוני בבאר שבע. את שירותו הצבאי עשה כמעבד, מנצח ופסנתרן בתזמורת חיל האוויר. למד באקדמיה למוסיקה ולמחול על שם רובין בירושלים, בפקולטה לקומפוזיציה וניצוח, והשלים בהצטיינות תואר ראשון ותואר שני בקומפוזיציה ובהמשך סיים את לימודי הדוקטורט בקומפוזיציה באוניברסיטת בר אילן.


כמלחין – יצירותיו בוצעו בישראל וברחבי העולם במסגרות כגון פסטיבל MATA למוזיקה עכשווית בניו יורק, פסטיבל Euro Classic באולם הקונצרטהאוס בברלין, במרכז "ארנולד שנברג" בווינה, בפסטיבל חג המוזיקה הישראלית, בתחרויות האביב ובפסטיבלים שונים.
יצירותיו נבחרו לפסטיבלים הבינלאומיים ACL  בוייטנאם(2016)  ו  ISCMבסלובניה (2015) . קוז׳וקרו אף שימש כמנצח הבית בתזמורת הסינפונייטה הישראלית 2018-2023 והופיע כמנצח עם גופי ביצוע רבים נוספים, בינהם – התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת ה Wiener Concert-Verein  באוסטריה, הקאמרטה הישראלית ירושלים, הקאמרית הישראלית, הסימפונית-חיפה, Filarmonica "George Enescu" Botoșani (רומניה), סימפונט רעננה, אנסמבל מיתר, ועוד. ניצח על הקלטות רבות בשדה המוסיקה הפופולרית ושיתף פעולה כמעבד, מפיק ופסנתרן עם בכירי האמנים בארץ, ביניהם: גידי גוב, שלמה ארצי, דיויד ברוזה, דני רובס, אלון אולארצ׳יק, שלום חנוך, קרולינה, אסף אמדורסקי, רונה קינן, קרן אן, שולי רנד, עמיר בניון, יהודה פוליקר, ערן צור, ריטה, ריקי גל, יוני רכטר, דודו טסה, רמי קלינשטיין, שלמה גרוניך, יהודית רביץ, יזהר אשדות, שלומי שבן, נינט, קובי אפללו, אברהם טל, דויד ד'אור, הראל סקעת, אביב גדג', ועוד.

דן אטינגר, מנהלה המוזיקלי של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון: אני שמח ונרגש לקבל לחיק משפחת התזמורת הסימפונית הישראלית שני מוזיקאים וחברים ששיתפו עימי פעולה בשנים האחרונות.
בן טיפוחי , נגן הפגוט והמנצח רתם ניר גדל וצמח עימנו כנגן פגוט מוביל וכעוזר מנצח באופרה הישראלית. אני סבור ובטוח שעזרתו לי ולמנכ״ל התזמורת, עופר סלע, בתכנון האמנותי של עונת הקונצרטים שלנו לצד הזדמנויות ניצוח בתוקף תפקידו זה, הינן אבן דרך משמעותית בצבירת נסיונו כמנצח צעיר ומנהל מוסיקלי בעתיד, ונוכחותו תעשיר את צביונה של התזמורת הנמצאת בתהליך של חילופי דורות והתחדשות.
הצטרפותו של המלחין והמנצח זיו קוז’וקרו לכוחותינו הינה הצהרת כוונות אמנותית כנה ביותר להידוק הקשר בין התזמורת לבין מחלקת הקומפוזיציה ומחלקת הניצוח באקדמיה למוסיקה בירושלים לצד שיתוף פעולה  עם אחד ממלחיננו הבולטים שכבש את לבבות נגני התזמורת והקהל בעונה החולפת בה ביצענו בביצוע בכורה את מחזור שיריו ״שירים על חיי ילדים״.
עידוד היצירה הישראלית הינה חובה ומטרה חשובה להנהלת התזמורת וביחד עם זיו אנו שוקדים כבר על פורמטים חדשים  בהם נביא אל הבמה יוצרים ויצירות חדשים.ות לנו ולקהלנו, לצד השתתפותה של התזמורת ושלי בהעשרת  פעילותם של הסטודנטים לניצוח באקדמיה.
זיו ורתם – ברוכים הבאים למשפחת התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון".

קרדיט תמונות: יואב ארטשיק, אביהו קופלוביץ

רוצים לקבל עדכונים וחדשות בווטסאפ או בטלגרם?-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן