כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

יקב שאטו רמו השוכן במושב חוסן בגליל המערבי השיק את יין הדגל – ספיישל רזרב 7the top

הטור של מיכל ברוטפלד

הרבה לבטים ליוו את ההחלטה של אנשי יקב שאטו רמו להשיק את יין הדגל החדש של היקב דווקא כעת בצל מלחמת 'חרבות ברזל' והתחממות הגזרה הצפונית. היקב שוכן על גבול הצפון בגליל המערבי במושב חוסן ועל אף הקשיים, לא עצר מייצור וביקבוק יין חדש שזכה לתואר – יין הדגל.

יקב שאטו רמו הינו יקב בוטיק משפחתי ישראלי שהוקם בשנת 2012 ע"י רמו בן שושן חלוץ תעשיית גידול הפטריות מייסד "מרינה פטריות הגליל". חלומו של רמו היה שילוב של יין ופטריות והקמת היקב היתה מימוש של חלום.

היקב  מוקף בנופים עוצרי נשימה, יערות, נחלים הזורמים בכל ימות השנה, מבנים ארכיאולוגיים מהתקופה הצלבנית והעות'מנית ששימשו בעתות הקדומות אבירים ואנשי מלוכה, ממש כמו גלויה.

הכרמים, שנבחרים בקפידה רבה על ידי היינן ונמצאים תחת השגחתו הצמודה לאורך כל עונת הגידול עד לרגע הבציר, ממוקמים בצפון רמת הגולן והגליל העליון בגבהים של 750 מטר ומעלה מעל פני הים. אזורים עם אקלים ייחודי המותאם לגידול ענבי יין באיכות הגבוהה ביותר.

היקב מיצר כ- 60,000 בקבוקים בשנה תוך שימוש בציוד מודרני ומשובח ביותר, עם שמירה על שיטות יצור מסורתיות ועתיקות.  המטרה היא לייצר יינות איכותיים המבטאים שילוב בין העולם הישן לחדש.


היין: בלנד המורכב מ50% ענבי קברנה סוביניון ו50% ענבי פטי ורדו מהחלקות הנבחרות של כרמי היקב שנבצרו ידנית בבציר לילי והובלו ליקב טרם אור ראשון. לאחר הפרדת הענבים מהשזרות, עברו הענבים, תחילה השרייה קרה ובהמשך תסיסה איטית ומבוקרת, לאחר שמיצוי הטעמים והצבע הסתיים, עבר היין שיקוע וכל זן התיישן בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך 18 חודשים. מתוך כלל החביות, נבחרו ע"י היינן שבע החביות הטובות ביותר ומהן נבנה ממסך. לאחר מכן נכנס  היין שוב לחביות למשך 6 חודשים נוספים, בתום התקופה בוקבק עם סינון קל בלבד. היין התיישן בבקבוקים תקופה נוספת במרתפי היקב על מנת להגיע לאיזון טעמים מיטבי.

 לדברי היינן הראשי של היקב- אושרי אליהו (בעל ניסיון וידע רב שנים) "כאשר מגיעים הענבים ליקב, מתבצע מיון סופי ומדויק לפני הכניסה לתהליך תסיסה מבוקרת במכלי נירוסטה.  בסיום התסיסה ולאחר בדיקות מעבדה מוקפדות, עובר היין לחביות עץ אלון צרפתי מהטובות ביותר בעולם למשך 18 חודשי יישון. בסוף תהליך היישון,  מרכיב  היינן את הבלנדים השונים עד לקבלת תוצאה מוגמרת. לאחר תהליך הבקבוק היינות נשמרים ביקב לפני הוצאתם לשוק, כאשר הם מוכנים למזיגה ושתייה וממשיכים להתפתח למשך שנים נוספות באחסון בתנאים נאותים".

 היינות נמכרים בחנויות בוטיק ליין בארץ ובעולם והינם כשרים למהדרין. היקב מארח ופתוח למבקרים, טעימות ותפריט קולינרי.

לכניסה לאתר לחצו כאן

צילומים: יח"צ ו- יעקב מדר

רוצים לקבל עדכונים וחדשות בווטסאפ או בטלגרם?-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן