כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עמותת אור ירוק: שלושה מכל ארבעה רוכבי אופניים נפגעו-בתחום העירוני. כמה נפגעו בראשון לציון?

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שבילי רכיבה בטוחים ומופרדים יעלו את תחושת הביטחון של הרוכבים, יצמצמו את מספר הנפגעים ויובילו למצב בו האופניים הרגילים הופכים להיות כלי תחבורה מרכזי"

רוכבי אופניים רגילים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2023 (ינואר- נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 119 רוכבי אופניים רגילים, 56 מהם נפצעו קשה –  כמחצית הרוכבים שנפגעו.

91 רוכבי אופניים רגילים נפצעו בתאונות דרכים בישובים ובערים בשנת 2023 (ינואר עד נובמבר)- שלושה מכל ארבעה רוכבים פצועים, מתוכם, 6 נהרגו ו-41 נפצעו באורח קשה.

מניתוח של עמותת אור ירוק  עולה כי, 37% מהרוכבים שנפגעו בערים נפגעו בתאונות מסוג חזית צד המאפיינות צמתים והשתלבות בין רחובות, 12% נפגעו בתאונות מסוג צד בצד, 10% נפגעו בתאונות חזיתיות, 9% תאונות חזית באחור  ו-17% אחר.

מקור: למ"ס

כמה נפגעו בראשון לציון במהלך שנת 2023?
בראשון לציון
 נפגעו 58 רוכבי אופניים בעשור החולף (2014-נובמבר 2023), מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2023 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 3 רוכבים, שניים מהם נפצעו באורח קשה.


ילדים נפגעים יותר

כל רוכב אופניים רביעי שנפגע בתאונת דרכים הוא ילד מתחת לגיל 14 כך עולה מבדיקת אור ירוק הבוחנת את השנים 2023-2014* (2023 עד חודש נובמבר)

למרות זאת, ניתן להניח שגם בסביבת מוסדות החינוך בערים, קיים מחסור בשבילי אופניים שמטרתם להפריד את רוכבי האופניים משאר משתמשי הדרך וכך למנוע פגיעה או היפגעות- הן של הרוכבים והן של כלל משתמשי הדרך.

העיר שבשטחה יש הכי הרבה בשבילי אופניים היא תל אביב-יפו, עם 162 ק"מ של שבילים. אחריה העיר ירושלים עם 52 ק"מ של שבילי אופניים הממוקמים ברחבי העיר. העיר השלישית ברשימה היא מודיעין מכבים רעות, בשטחה ממוקמים 48 ק"מ של שבילי אופניים. העיר הרביעית שבשטחה ממוקמים 37 ק"מ של שבילי אופניים לרווחת התושבים היא באר שבע. העיר שסוגרת את הרשימה היא אשדוד עם 32 ק"מ של שבילי אופניים הממוקמים בשטחה. אלו חמשת הערים היחידות בישראל שבשטחן יש יותר מ-30 ק"מ של שבילי אופניים.

מקור: למ"ס

טיפים לרכיבה בטוחה:

שימוש במיגון ראש: מחקרים מראים כי חלק גדול מרוכבי האופניים נהרגו ה עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, שמצליחה במקרים רבים, למנוע פגיעות ראש ויכולה לעשות את ההבדל שבין חיים למוות.

שימוש במגני גוף: לפני הרכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר.

הקפדה על נראות טובה: בשעות החשיכה ובבקרים יש לרכוב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור בכדי להבטיח שהרוכב יראה על ידי נהגי המכוניות.

בחירת המסלול הבטוח ביותר – מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד כך שזה יהיה המסלול הבטוח ביותר ולא המהיר ביותר – מסלול בטוח יהיה כזה שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה יעודים וכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.

תמונות: עמותת אור ירוק

רוצים לקבל עדכונים וחדשות בווטסאפ או בטלגרם?-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן