כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית ראשון לציון תציין את חודש המודעות למוגנות ברשת בשלל אירועים

בניין העירייה הואר הערב בכחול במסגרת היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח

עיריית ראשון לציון תציין את חודש המודעות למוגנות ברשת בשלל אירועים; בניין העירייה הואר הערב בכחול במסגרת היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח

עיריית ראשון לציון תציין את חודש המודעות למוגנות ברשת בסימן 'מתחברים על בטוח בשגרה ובחירום – שומרים על חוסן דיגיטלי'.

בין היתר, תקיים הרשות לביטחון קהילתי בעירייה את ההרצאה "הורות בעידן הדיגיטלי" למועצת ההורים העירונית; הרצאה בנושא מוגנות בגיל השלישי בשיתוף החברה למתנ"סים וחברת מיקרוסופט; הרצאות בבתי הספר על מוגנות במרחב המקוון; ופעילות פתוחה לקהילה במתנ"סים רמת אליהו ושיכון המזרח ביום שני (12.2.24) בנושא "מתחברים מחוץ למסכים".

כמו כן, במסגרת היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח שמצוין היום (6.2.24), האירה עיריית ראשון לציון את בניין העירייה בצבע כחול להעלאת המודעות לסכנות שאורבות ברשת.

סכנות ונזקים במישורים שונים
בעידן בו השימוש במכשירים ניידים וגלישה ברשתות חברתיות בקרב ילדים הוא הגבוה אי פעם, ישנה חשיבות עצומה להקניית כלים לגלישה בטוחה עבור הדור הצעיר – וביתר שאת כאשר המכשירים הניידים משמשים ככלי משמעותי עבור ילדים רבים הן ללמידה והן לבידור. עם זאת, החיבור לרשתות חברתיות ולשלל אתרים רווי מידע, עלול לטמון בתוכו סכנות ונזקים במישורים שונים, ביניהם חברתיים, מיניים, פליליים ועוד.


עיריית ראשון לציון רואה חשיבות רבה במאבק בתופעת הפגיעה בילדים ברשת, ופועלת נגדה לאורך כל השנה. בנוסף, פועלת הרשות לביטחון קהילתי בראשון לציון, בשיתוף משטרת ראשון לציון, מינהל החינוך ורשת המתנ"סים בעיר, להגברת המודעות בקרב הציבור להתנהלות נבונה במרחב המקוון ולמניעת תופעות של אלימות ברשתות באמצעות פעילויות בבתי הספר ברחבי העיר בשיתוף הקהילה.

כמו כן, לאורך כל השנה פועלים מוקד 105 להגנה על ילדים ברשת והרשות לביטחון קהילתי בעירייה, ליצירת מענים מותאמים להתנהלות נבונה ברשת, זיהוי חדשות כזב (פייק ניוז) ומניעת שיתוף והפצת תכנים לא ראויים.

עלייה של כ-50% בצריכת רשתות חברתיות בקרב בני נוער מאז ה-7 באוקטובר
על פי נתוני מוקד 105, האינסטגרם, הוואטסאפ, הטיקטוק והטלגרם הינן הזירות המרכזיות להתרחשות של פגיעות, כאשר מאז ה-7 באוקטובר חלה עלייה של 40%-50% בצריכה של הרשתות החברתיות הללו ואיתה גם החשיפה לתכנים קשים במיוחד.

נתוני המטה הלאומי 105 מגלים כי ב-5 השנים האחרונות נפתחו וטופלו במוקד המטה למעלה מ-50 אלף אירועים. בשנה שחלפה טופלו כ-8,100 אירועי פגיעה בקטינים ברשת; כאשר 63% מהנפגעים היו ילדות ונערות, רובן בגילי 14-12, ו-37% מהנפגעים היו ילדים ונערים, רובם בגילי 17-15.

70% מהפוגעים המאותרים היו קטינים, כאשר 58% מהם פגעו מינית בקטינים אחרים. 42% מהנפגעים בעבירות מין היו ילדים ונערים, כאשר 72% מהם נפגעו מסחיטה מינית.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "ההתפתחות הטכנולוגית הביאה עמה הרבה מאוד דברים חיוביים וטובים, אבל גם הרבה מאוד סכנות שעלולות לגרום לנזקים קשים ביותר לילדות ולילדים שלנו. אנחנו מוקפים במסכים, אוטוסטרדת המידע לא מפסיקה לזרום והכל נגיש ומהיר, ואין אנו יודעים במי הילדים שלנו עלולים להיתקל בצד השני של המסך ואיזה נזק עלול להיגרם להם.

"אירועי ה-7 באוקטובר שחשפו את הילדים שלנו לזוועות ברשתות החברתיות, חידדו עוד יותר את הצורך בהסברה ובהקניית כלים להתנהלות נבונה במרחב המקוון ושימוש בטוח בניידים וברשתות החברתיות.

"לאורך כל השנה פועלת עיריית ראשון לציון, וביתר שאת בחודש המודעות למוגנות ברשת, על מנת להעלות את המודעות לסכנות במטרה להבטיח את שלומם של בני הדור הצעיר".

רוצים לקבל עדכונים וחדשות בווטסאפ או בטלגרם?-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem