כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מערך הסייבר הלאומי בהודעה חריגה

אם קיבלתם את ההודעה הבאה אתם חייבים להיכנס לכתבה

בשעות האחרונות הגיעו למערך הסייבר הלאומי מספר פניות מאזרחים בנוגע להודעה חשודה המתחזה לפנייה מכביש 6.

אם קיבלתם את ההודעה אין ללחוץ על הקישור!

טיפים לזיהוי הודעות פישינג:

מתקפת פישינג, או בעברית דיוג, היא ניסיון לגניבת מידע ממשתמשים באמצעות התחזות תוך השפעה על המשתמש להכניס פרטים אישיים כגון סיסמה, תעודת זהות, מספר כרטיס אשראי, קוד וכו'. בתקופה האחרונה נסיונות אלו מתרבים ונעשים מתוחכמים יותר. בעוד חלק מהקישורים המופצים בדוא"ל או במסרון הם לגיטימיים, חשוב להיות מודעים לאפשרות שמדובר בניסיון דיוג. באמצעות עשרה סימנים פשוטים ניתן לזהות את רוב ניסיונות הדיוג ולהימנע מהכנסת הפרטים או מהקלקה על הקישור. זיכרו – אל תלחצו, שלא תילחצו. 

1.    כתובת השולח – ארגונים רשמיים שולחים הודעות מכתובות לגיטימיות של הארגון ולרוב לא מכתובת ג'ימייל למשל. כמו כן, צריכה להיות התאמה בין שם השולח לכתובת השולח. 
2.    יצירת לחץ ותחושת דחיפות – בקשה לביצוע פעולות מידיות מתוך "דחיפות", היא טכניקה נפוצה שנועדה לגרום לאנשים לפעול מלחץ ולהטעות אותם.
3.    היעדר פניה אישית – לרוב, ארגונים רשמיים משתמשים בשם הפרטי של הלקוח ופונים אליו באופן אישי. פנייה כללית של "לקוח יקר", עשויה להוות סימן מחשיד.
4.    נוסח חובבני– שגיאות כתיב וניסוח לקוי יכולים להעיד על התחזות. לרוב, ארגונים רשמיים לא שולחים הודעות עם שגיאות וטעויות. 
5.    הבטחות מוגזמות – הודעות המכילות הבטחות, הצעות לפרס או הצהרות בלתי סבירות הן בדרך כלל חשודות ומזויפות.
6.    בקשה לפרטים אישיים – אלא אם נרשמת באופן יזום לאתר או ביצעת רכישה באינטרנט, אין סיבה שיבקשו ממך פרטים אישיים כגון סיסמאות, קוד ופרטי כרטיס אשראי.
7.    שימוש בקישורים מקוצרים – בחלק מן המתקפות, נוטים להשתמש בקישורים מקוצרים כדי להסתיר את הכתובת האמתית של הקישור. ואולם, לא כל כתובת מקוצרת היא פישינג. 
8.    הפנייה לאתרים חיצוניים – אתרים מתחזים מנסים להטעות בעזרת כתובת הדומה לכתובת האתר האמיתי אך שונה בסדר האותיות או המילים ולפעמים כוללת טעויות איות קטנות. מומלץ לבחון היטב את הכתובת של האתר ולוודא שהגעת לאתר הנכון, במיוחד לפני מסירת פרטים. 
9.    כתובת שגויה – את אמינות כתובת האתר ניתן לוודא באמצעות אתרים ייעודים לכך או באמצעות הצגת הכתובת האמיתית של האתר על ידי מיקום העכבר על הקישור. בכל מקרה אם האתר מוכר, מומלץ לגשת אליו באופן יזום דרך הדפדפן ולא דרך קישור שהגיע בהודעה.
10.    קבצים מצורפים – מומלץ לבחון את פתיחת הצרופה שהתקבלה בדוא"ל או את הקובץ שמבקשים בקישור או באפליקציה להוריד למכשירך. מומלץ לשים לב אם הבקשה מגיעה ממקור או מכתובת דואר אלקטרוני של שולח שציפיתם לו, אך לעיתים מה שצורף למייל עשוי להיות מזיק גם אם הגיע מדוא"ל של שולח מוכר. חשוב לשים לב אם מדובר בקובץ הרצה – קובץ שנותן פקודות למחשב בסיומת EXE.  לעיתים קובץ הרצה מסתתר גם בקובץ שנראה לגיטימי. 



זיהיתי את הסימנים, זה חשוד, איך מתמודדים? 
אל תלחצו ואל תילחצו – ברוב המקרים של הודעות דיוג, אם לא הקלקת על הקישור או אם הקלקת ולא מילאת פרטים, אפשר להיות רגועים. במקום להקליק ישירות על הקישור, יש מה לעשות: 
•    בדיקה באתר הרשמי – במקום ללחוץ ישירות על הקישור שנשלח, כדאי לבדוק באתר הרשמי של הארגון או החברה באמצעות גלישה מהדפדפן או מחיפוש בגוגל.  אם יש איזור אישי באותו אתר, אפשר לבדוק שם האם אכן יש בעיה או דרישה מסוימת כפי שאולי מנסים בהודעת הדיוג לטעון. 
•    חיפוש אזהרה להודעת הדיוג – באתר הרשמי של הארגון או ברשתות החברתיות הרשמיות שלו מופיעה לעיתים אזהרה מהודעת הדיוג המתחזה לארגון.  כמו כן, ברשתות החברתיות שלנו לעיתים מופיעות אזהרות ממתקפות דיוג רחבות.  
    בדיקה עם מערך הסייבר הלאומי – בחיוג ישיר 119 למרכז המבצעי של מערך הסייבר הלאומי, יכול כל אזרח וארגון לדווח, להתייעץ ולקבל סיוע ראשוני. זה חינם, זה פשוט וזה עובד 24/7. 
•    הצלבת מידע קצרה – אם למשל התקבלה הודעה על תשלום על חבילה שהוזמנה, מומלץ להצליב את מספר ההזמנה שמופיע בהודעה, עם אישור ההזמנה שהתקבל בעת הרכישה. 
•    מחיקת ההודעה – אם הסימנים נראים חשודים ובדיקה קצרה שלכם מעלה שמדובר בהודעה מתחזה, מומלץ לדווח עליה למערך הסייבר בחיוג 119 או בדוא"ל, למחוק אותה ולחסום את המספר או כתובת השולח. 

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem