כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

יום כיף בעיר חיפה

הטור של מיכל ברוטפלד

הגענו בבוקר שימשי של חודש פברואר אל העיר חיפה היישר מהעיר הגדולה תל אביב, ברכבת ישירה.  הנסיעה ברכבת היתה שקטה ונעימה והפקקים נחסכו מאיתנו, פיתרון מעולה, במידה ואתם מגיעים לנקודת יעד אחת ולא ממשיכים לאזורים אחרים בעיר.

פתחנו את הבוקר עם שירי ויצנר- הלוא היא חי-פא-אית .  שירי הגיע לחיפה לפני כ- 20 שנה בעקבות בעלה, נשארה והתאהבה בעיר ובכל מה שיש לה להציע, החל מאופנה, ביוטי, מסעדות, מוזאונים אומנות ועוד. אפשר לקבל המלצות והשראות מהבלוג שלה  ואפשר גם לערוך איתה סיור פרטי/קבוצתי בהזמנה מראש.

שירי בחרה עבורנו את  סיור ה"מייקרים", בו עוברים בין בתי מלאכה בעיר, מכירים את המלאכות ואת האנשים שעומדים מאחורי העסק.

התחלנו את הסיור בסטודיו של ליאת ולדמן, – צורפת, כל תכשיטים מיוצרים "אחד אחד". ליאת מקבלת הזמנות בהתאמה אישית וניתן לערוך סדנאות. ליאת סיפרה לנו שבעקבות המלחמה הגיעו אליה פניות ליצירת תליונים מיוחדים עבור קיבוץ בארי. רחוב יפו 35 חיפה.

תחנה שנייה בסיור בקפה סמי המתמחה בקליית קפה משנת 1974. לסמי מכונת קליה בתוך החנות ואפשר לשתות שם כוס קפה טרי שנטחן במקום ולהשתכר מריח הקפה ואפשר גם לקנות קפה טחון הביתה.


דרך העצמאות 90 חיפה

בתחנה השלישית ביקרנו בסטודיו של מריה-  יוצרת בזכוכית. אפשר להגיע לסדנאות אישית בהזמנה מראש ואפשר גם לקנות תכשיטי מניטורה שמריה מכינה.

הנמל 40 חיפה

התחנה הרביעית היתה פאסז' צדדי המשמש מעבר להולכי רגל מרחוב הנמל לרחוב קדושי בגדד,  שם צפינו  בפרויקט האמנותי  "קירות מדברים" המספרים דרך ציורי הקיר את אירועי 7 באוקטובר. קרן מולדת- יוזמת הפרויקט בשיתוף חברת מישורים בעלי הנכס, חברת נירלט שתרמה את הצבעים, וויצנר צורכי בניין -שתרמו את כל ציוד הצביעה,  נרתמו 28 אומנים לצייר על הקירות. לאומניים ניתנה פלטת צבעים קבועה איתה היו צריכים לעבוד, ומעבר לכך לכל אחד ניתנה יד חופשית להביא את הסגנון הייחודי שלו.

הנמל 34 חיפה

המשכנו לסטודיו alt neu made  של הילה שמש מעצבת אופנה ישראלית העוסקת ב"אופנה איטית" מאז שנת 2014 . כל הבגדים נתפרים כאן בארץ בסטודיו או אצל תופרות מקומיות בבית, והפריטים הם על זמניים  הנתפרים באופנה איטית מתוך הבנה וכבוד לייצור המקומי עבודת היצירה וכן שהבגד הוא לא רק כיסוי אלא הרבה מעבר לכך.

רחוב נתן קייזרמן 4, בעיר התחתית בחיפה

 התחנה האחרונה בסיור המייקרים שלנו היתה בסטודיו לקרמיקה- דווקא. את הסטודיו הקימו גילי אילן ונדב ראוכוורגר בוגרי בצלאל. בסטודיו  הם יוצרים כלי קרמיקה בעבודת יד וכן מלמדים חוגי קרמיקה וסדנאות.

דרך העצמאות 39 חיפה

המשכנו את סיורנו לתערוכות החדשות במוזאון חיפה לאומנות.

התערוכות מהוות מחווה ליצירה הישראלית לדורותיה, מהקמת בצלאל ב-1906 ועד אמנות עכשווית, ובתקופה של אבל ואובדן מציגות את היצירה המקומית כמקור לחוסן תרבותי.

התערוכה "בבית: משכן האהבות והחרדות", מבקשת בעת המאתגרת הזו לספק למבקרים מרחב בטוח כדי להגות באימה שתוקפת את ביתנו, מרחב של יופי, שמכיל את הדברים האהובים שביתינו אוצר.

התערוכה "סובבת שמש אדמתי" מציגה אוסף שנתרם לאחרונה על ידי קרן שוסטרמן – ישראל למוזיאון חיפה לאמנות, אשר החלה לתמוך במוזיאון באופן שוטף, ועיקרו אמנות ישראלית מהעשורים הראשונים של המאה העשרים.

בגלריית BFAMIלכל המשפחה, מוקדשת לפעילות לילדים, מוצג "חדר משלי", פרי שיתוף פעולה בין האמנית הילה שפיצר והאדריכל אריאל ערמוני. ילדים ומבוגרים יוזמנו לצייר את החדר שלהם, או את חדר החלומות שלהם, על גבי דפים בגודל של גלויה, ולמקם את החדר שלהם בתוך אחד מחלונות בניינים מעוצבים, בתוך גלריה שכל קירותיה יצוירו על ידי הילה שפיצר.

נטליה זורבובה – תערוכת יחיד- חיה בציור

התערוכה מוקדשת לציורי שמן גדולי ממדים של  פנים הבית של זורבובה. בכל המקומות השונים שבהם גרה, בין שהיה זה במוסקבה, בברלין או ביפו, נטליה זורבובה ציירה בעיקר את פְּנים ביתה. המבט בסביבת המגורים הוא אמצעי להסתגל אליה, ודרך הציור זורבובה מגלה את המקום.

פיראנזי: מראות רומא –בתערוכה יוצגו 17 תצריבים של רב-האמן האיטלקי מן המאה ה-18, ג'ובאני בטיסטה פיראנזי, אשר עברו תהליך רסטורציה בשנה האחרונה.

מוזיאון חיפה לאמנות, שבתאי לוי 26, חיפה – טל' 04-6030800 לחצו כאן לכניסה לאתר

את יום הכיף המהנה היינו חייבים לסיים בארוחה טובה וטעימה.

בחרנו במסעדת שטרודל המהווה מוסד חיפאי אהוב ומוכר הממוקמת במושבה הגרמנית בבניין טמפלרי בן 150 שנה, עם גג רעפים אדום  למרגלות הגנים הבאיים, ברחוב הכי יפה בחיפה. המקום הוקם בשנת 2007 כבית קפה אינטימי ע"י האחים עלא ועיסא אסעד, נוצרים ילידי חיפה, ובהמשך הפכו אותה למסעדה גדולה. את השם  שטרודל השאירו כמי שמזוהים איתה.  המסעדה מחולקת לכמה אזורים, כך שניתן להתארח באווירה אורבנית לצד הנוף החיפאי או באווירה אינטימית. למסעדה חצר מוצלת עם צמחיה ירוקה מעוצבת ומרשימה.

המסעדה מציעה תפריט ערבי אותנטי , אנחנו טעמנו ממבחר המנות של המסעדה וכולן היו מצוינות. איכותיות, טריות ומיוחדות. את הארוחה פתחנו עם קוקטיליים צבעונים יפים וטעימים. לא ידענו מה השף עומד להגיש לנו, כך שכל מנה היוותה הפתעה.

המנות הראשונות:

לחם מהטאבון שהוגש עם שום קונפי, עגבניות מגוררות וטחינה ירוקה. צלחת מקדוס של חצילים כבושים ממולאים באגוזים ואריסה, שמן זית ולאבנה. סלט שנקליש הקרוי ע"ש הגבינה- לאבנה מיובשת 48 שעות בעבודת יד, חסה לאליק, עגבניות, נענע, בצל סגול ותבלינים.

  ג'בנה- גבינת ג'בנה ערבית עשויה בשמן זית וסמנה, קונפי עגבניות, זעתר וטימין.

באבה ג'נוש- חציל שרוף בטאבון, טחינה גולמית, סילאן, לאבנה ביתית וסלסה עגבניות. עלי גפן בעבודת יד במילוי אורז מתובל, יוגורט עיזים וסומאק בלאדי.

עיקריות:

עראייס- בשר טלה בתיבול בהרט וצנוברים, קרם חציל שחור וירקות מהטאבון.

שישברק- כיסוני בצק בעבודת יד במילוי תבשיל בשר בקר וצנוברים, מוגש עם יוגורט עיזים ונענע .שיח אלמחשי- קוסא מחשי עם בשר וצנוברים, לצד פריקה מבושלת עם ציר בקר ויוגורט עיזים. פילה בר ים -בר ים אפוי בטאבון עם שמן זית, זעתר וקונפי עגבניות.

לקינוחים טעמנו 3 מנות: לילות ביירות, שטרודל תפוחים וכנאפה.

מסעדת שטרודל מגישה אוכל ערבי נהדר המבוסס על מתכונים של עיטאף – אם המשפחה, המתהדרים בהמון תבלינים טובים ובשמן זית איכותי. האוכל היה משובח טעים וטרי וניכר שהשף משקיע הרבה אהבה בכל מנה ומנה.

המסעדה פתוחה החל משעות הבוקר ומגישה  מגוון רחב של ארוחות בוקר.

שדרות בן גוריון 39 חיפה. טלפון להזמנות: 077-7004312

צילומים: מיכל ברוטפלד

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem