כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עמותת אור ירוק: כל הנתונים על הערים בהן נמצאים כלי הרכב המבוגרים ביותר. איפה ממוקמת העיר חולון?

הנתון המפתיע על העיר חולון

9.8 שנים הוא הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים במודיעין עילית, העיר עם כלי הרכב ה"מבוגרים" ביותר בארץ, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. גילם הממוצע של כלי הרכב בישראל הוא 7.3 שנים (נכון לשנת 2022). מדובר בעליה קלה בגילם הממוצע של כלי הרכב הפרטיים  בהשוואה לשנת 2021 שבה הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים היה 7.1 שנים.

כלי הרכב בירושלים ישנים יותר מאשר בתל אביב-יפו

קלנסוואה (9.7 שנים) ניצבת במקום השני, ביתר עלית (9.5 שנים) במקום השלישי.  גילם הממוצע של כלי הרכב הפרטיים בירושלים הוא 9.4 שנים (לעומת תל אביב-יפו שהגיל הממוצע הוא 6.1 שנים) והיא ניצבת במקום הרביעי. אום אל פחם ואלעד (9.3 שנים) סוגרות את חמשת הערים עם כלי הרכב הזקנים ביותר. מניתוח הנתונים עולה כי בישובים הערביים ובישובים חרדים נמצא ריכוז גבוה של כלי הרכב ישנים בהשוואה לערים הגדולות האחרות.

מה הנתונים לגבי העיר חולון?

חולון ממוקמת במקום השני מבחינת כלי הרכב הצעירים ביותר (5.8 שנים).


כלי הרכב "הצעירים" ביותר נמצאים ברמת גן (5.4 שנים), חולון  (5.8 שנים), ראשון לציון (5.9 שנים), תל אביב-יפו (6.1 שנים) וחיפה (6.3 שנים) שסוגרת את חמשת הערים עם כלי הרכב החדשים ביותר.

782,632 כלי רכב בני יותר מעשר שנים (שנת עליה לכביש עד 2012) נעים בכבישי ישראל נכון לשנת 2022. ככל הנראה ברובם המוחלט של כלי הרכב הללו לא מותקנות מערכות בטיחות אקטיביות שיכולות להציל חיים במקרה של תאונה ולכן הנוסעים בהם נמצאים בסכנה גדולה יותר לעומת נהגים עם כלי רכב חדשים בעלי מערכות בטיחות מתקדמות. עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2022 עלו על כבישי ישראל 181,391 כלי רכב חדשים. בסך הכול ישנם 2,459,652 כלי רכב פרטיים בישראל (נתון הכי עדכני שיש נכון לכתיבת שורות אלה).

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כלי רכב ישן מעורב ביותר תאונות דרכים מאשר כלי רכב חדש באופן יחסי. בכלי הרכב הישנים לא מותקנים מערכות ואביזרי בטיחות מתקדמים ולכן הסיכון של הנוסעים בהם להיפגע בתאונת דרכים גבוה יותר מאשר בכלי רכב חדש ובטוח יותר. מעבר לכך כלי רכב ישנים מזהמים יותר את האוויר ולכן האינטרס של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא לעודד הצערה של כלי הרכב בישראל. באמצעות עידוד גריטת כלי רכב ישנים ולא בטיחותיים נוכל לייצר מצב בו יהיו פחות כלי רכב ישנים בכבישים. בכך נוכל להוביל לצמצום תאונות הדרכים, להפחתה בזיהום האוויר ובתוך מספר שנים מועט גם משפחות ממעמד סוציואקונומי נמוך יוכלו לנסוע בכלי הרכב הללו כרכבי יד שניה".

כלי הרכב המבוגרים בערים בשנת 2022

 עירגיל כלי הרכב בשנים
1מודיעין עילית9.8
2קלנסוואה9.7
3ביתר עילת9.5
4ירושלים9.4
5אום אל פאחם9.3
6אלעד9.3
7שפרעם9.2
8באקה אל גארבייה9.1
9טייבה9.0
10טמרה וערד8.8

·         מקור: למ"ס

כלי הרכב הצעירים בערים בשנת 2022

 עירגיל כלי הרכב בשנים
1רמת גן5.4
2חולון5.8
3ראשון לציון5.9
4תל אביב-יפו6.1
5חיפה6.3
6מודיעין-מכבים-רעות6.4
7באר יעקב6.7
8ראש העין6.8
9יקנעם עילית6.8
10הוד השרון6.8

  מקור: למ"ס

אחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב הינה תכנית הגריטה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והמשרד להגנת הסביבה. התכנית אפשרה לבעלי כלי רכב ישנים, בני 20 שנה ומעלה, למסור את רכבם למגרשי הגריטה תמורת 3,000 שקלים. גריטת כלי הרכב מצמצמת את הסיכון לתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ולמעשה מורידה מהכביש כלי רכב ישנים ולא בטיחותיים. עלות התכנית שפעלה בעבר נאמדה בכחמישה מיליון שקלים (באחריות המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים).

תכנית הגריטה פעלה לאחרונה בחודש נובמבר 2013 וגם אז ליום אחד בלבד. התכנית יצאה לדרכה בשנת 2010 אז הציע משרד האוצר לשלם לכל בעל רכב בן 20 שנה ויותר 3,000 שקלים תמורת מכונית שבמרבית המקרים הייתה מסוכנת ומזהמת וללא מערכות בטיחות בסיסיות כמו מניעת נעילת גלגלים או החלקה, זאת מתוך כוונה כי בעל הרכב יחליף אותה בחדשה, בטוחה ומזהמת פחות. הכסף אותו הקציבה המדינה נגמר, התכנית הופסקה, חזרה שוב ושוב הופסקה בפעם האחרונה, עקב הקצאת מימון נמוכה וזאת למרות דרישה גבוהה מצד הציבור.

קרדיט: עמותת אור ירוק

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem