כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הפרקליטות מבקשת להחמיר בעונשו של אחד ממבצעי הלינץ' בבת ים בעת ״שומר חומות״

כל הפרטים בחדשות goitem

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר לבית המשפט העליון ערעור על גזר דינו של נתנאל בנימין (28) מרמת גן, אשר הורשע במעשה טרור של ניסיון רצח, בעקבות חלקו בלינץ' שבוצע כלפי סעיד מוסא בעיר בת ים, במהלך אירועי "שומר חומות". הפרקליטות סבורה כי עונש מאסר של 12.5 שנים אינו משקף את הנסיבות החמורות והאכזריות של המעשים, וזאת בשים לב כי העונש על אחת העבירות בהן הורשע עומד על 25 שנות מאסר. ערעור זה מצטרף לערעור דומה אשר הגישה הפרקליטות לאחרונה בעניינו של אחד המעורבים בלינץ' בעכו, גם כן במהלך שומר חומות, בקריאה להחמרת ענישה ויצירת הרתעה כנגד מי שפוגעים במרקם החיים העדין שבין יהודים וערבים ופועלים באלימות קשה על רקע גזעני בתקופה בה המדינה מצויה במערכה צבאית.

כזכור, כנגד בנימין הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין אחד המקרים הקשים מאירועי "שומר חומות" – מעשה טרור של לינץ' אכזרי ואלים שבוצע בידי המון משולהב כלפי סעיד מוסא, בלב העיר בת ים על ידי עשרות אנשים – רק בשל היותו ערבי. כתב האישום כלל תיאור פוגרום אכזרי שהוביל לפציעתו הקשה ולהשלכות קשות מנשוא על חייו של מוסא, אשר הוסטו ממסלולם עד ליום זה.


בנימין נטל חלק משמעותי באירועים אלו. הוא נהג באלימות ובאכזריות והיה גורם בולט ומשלהב. כתב האישום שבו הורשע מתאר ערב שבו פרק המשיב כל עול – בזז, התפרע ותקף, יחד עם המון מוסת, מתוך מניע גזעני. בנימין היה במעגל הפנימי של מי שתקפו את נפגע העבירה באכזריות, וזאת גם בעת שנפגע העבירה היה שכוב על הקרקע ללא יכולת להתגונן. בין היתר, תקף בנימין את נפגע העבירה בכ-10 מכות אגרוף בפניו, בעט בצווארו, ואף בחר לחזור, לאחר שהורחק בידי אחרים, כדי לתקוף שוב את נפגע העבירה שהיה שרוע חבול על הקרקע, ואז בעט בראשו וזרק על פניו בקבוק, בכוונה לגרום למותו. בתום הליך משפטי ממושך הורשע בנימין, בין היתר, בעבירת מעשה טרור של ניסיון רצח אשר העונש הקבוע בצדה הוא 25 שנים, ונגזר עליו עונש מאסר של 12.5 שנים.


המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, באמצעות מנהלת המחלקה, עו"ד רחל מטר וכן עו"ד עידית פרג'ון, הגישה הבוקר ערעור על עונשו של בנימין בטענה כי לא ניתן משקל מספק לנסיבות החמורות בהן בוצעו המעשים, החמורים בפני עצמם ממילא ובהינתן שהמחוקק בעצמו קבע עונש מירבי של 25 שנות מאסר לאחת העבירות בהן הורשע. בערעור נטען  עוד כי עיתוי המעשים בעיצומה של מערכה צבאית, אינו דומה לביצוע מעשה אלימות ממניע לאומני-אידיאולוגי במצב רגיעה, לביצוע המעשה במצב שבו "השטח תוסס", והיה מקום לתת לכך משקל משמעותי.

כמו כן נטען כי לא ניתן משקל מספק לפגיעה החמורה בנפגע העבירה ולנזקים מכמירי הלב, המיידיים והנמשכים, כתוצאה מאירוע הלינץ'.

ערעור זה מצטרף כאמור לערעור בעניינו של קוסאי עבאס, ממבצעי הלינץ׳ בעכו בזמן ״שומר חומות״. הפרקליטות סבורה כי המסר העונשי לעבירות מסוג זה, שהן מן החמורות שבדין, צריך להישמע באופן חד וברור, בין אם מדובר בקרבן מהמגזר היהודי, ובין אם הקרבן משתייך למגזר הערבי.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן


להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן