כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הבחירות המקומיות בישראל 2024

כל המידע שאתם צריכים לדעת 24 שעות לפני פתיחת הקלפיות

הבחירות המקומיות בישראל 2024-כל המידע שאתם צריכים לדעת 24 שעות לפני פתיחת הקלפיות.

על רקע מלחמת “חרבות ברזל” ולאחר בחינה מעמיקה של גורמי המקצוע ועבודת מטה יסודית, נחקק החוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, התשפ”ד-2023, במסגרתו נדחה מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ל-30 בינואר 2024.

בהתאם לסמכותה לפי החוק האמור, פעלה הממשלה באישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ובאישור מליאת הכנסת ודחתה את המועד האמור ל-27 בפברואר 2024.

יחידת הפיקוח הארצי על הבחירות המקומיות והאזוריות במשרד הפנים, נערכה לקיום הבחירות המוניציפליות במועד זה, ב-197 עיריות ומועצות מקומיות וב-45 מועצות אזוריות.

לטובת המשרתים בסדיר או במילואים הוצבו השנה מאות רבות של קלפיות גם בחזית ובאזורי הלחימה. ההצבעה בקלפיות הצבאיות החלה ב-20.2.24.

הבחירות ב-11 רשויות מקומיות ואזוריות מהן פונו תושבים יתקיימו ביום 19 בנובמבר 2024.
הרשויות שבהן לא תתקיימנה בחירות ב-27.2.24:


  • במחוז הדרום: שדרות, אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון.
  • במחוז הצפון: קריית שמונה, שלומי, גליל עליון, מבואות חרמון, מרום הגליל ומעלה יוסף.

יום שבתון

יום הבחירות מוכרז כיום שבתון בתחום 242 הרשויות שבהן נערכות הבחירות.

שבתון יחול גם על עובדים הרשומים בפנקס בוחרים של הרשויות המקומיות, אף אם מקום עבודתם הוא ברשות מקומית שלא חל בה יום שבתון.

  • שירותי התחבורה והשירותים הציבוריים המנויים בחוק יפעלו כסדרם.
  • עובדים חיוניים יעבדו ביום השבתון.
    בסבב ​ב’ שיערך ביום 10.03.24 לא יחול יום שבתון.

בעלי זכות ההצבעה

ביום 14.9.23 נגזר פנקס הבוחרים הסופי ומספר בעלי זכות הבחירה הכללי

עמד על 7,215,256 בעלי זכות הצבעה לפי החלוקה הבאה:

–  עיריות ומועצות מקומיות – 6,622,461 בעלי זכות הצבעה.

–  מועצות אזוריות- 592,795 בעלי זכות הצבעה.

סה”כ מספר בעלי זכות הצבעה שיצביעו הפעם לראשונה – 747,586.

המועמדים:

ברשימות המועמדים לרשויות המקומיות, למועצות האזוריות ולוועדים המקומיים מתמודדים כ-25,126 מועמדים בכ-3,768 רשימות, לעומת כ-4,512 שהוגשו בבחירות 2018.

807 מועמדים מבקשים את אמון התושבים בתקווה לעמוד בראש הרשות; 672 מתמודדים על ראשות עיר או מועצה מקומית ו-135 מתמודדים על ראשות מועצה אזורית.

86 מהמתמודדות על ראשות הרשות הן נשים; 64 מתמודדות על ראשות עיר או מועצה מקומית ו-22 מתמודדות על ראשות מועצה אזורית.

זו עליה ניכרת של כ-20% במספר הנשים שהחליטו להתמודד על ראשות עיריות ומועצות מקומיות, בהשוואה למספר הנשים שהתמודדו על תפקיד ראשת הראשות בבחירות 2018.

721 מהמתמודדים על ראשות הרשות הם גברים; 608 מתמודדים על ראשות עיר או מועצה מקומית ו-113 על ראשות מועצה אזורית.

גם בקרב המתמודדים על מקום במליאת המועצה (ולא על ראשותה) ולוועדים המקומיים במועצות האזוריות, ניכר רוב של כמעט פי 3 גברים מנשים; 18,670 גברים לעומת 6,456 נשים בלבד.

יצויין כי יותר ממחצית מהמועמדים – 470 מתמודדים לראשות הרשויות, הינם מועמדים חדשים שלא התמודדו על ראשות עיר או מועצה בבחירות קודמות.

19 הרשויות המקומיות שבהן רק מועמד אחד מתמודד על ראשות הרשות. ב-15 מתוכן מתמודדות יש יותר מאשר רשימה אחת על מקום במליאת המועצה: אליכין, באר יעקב, באר שבע, בסמ”ה, טורעאן, יאנוח-ג’ת, כפר יאסיף, כפר תבור, מודיעין-מכבים-רעות, מזרעה, נהריה, נוף הגליל, קרית ביאליק, קרית יערים וראמה. ברשויות אלו תושבים המתנגדים למתמודד היחיד על ראשות הרשות המקומית יצביעו עם פתק ירוק.

*ב-4 רשויות נוספות: בית אל, כפר שמריהו, ע’ג’ר ומטולה יש רק מתמודד אחד על ראשות הרשות המקומית ורשימה אחת גם למליאת המועצה. על כן לא יוצבו בהן קלפיות ויתקיים ביום הבחירות “נוהל הכרזה”.

13 המועצות האזוריות בהן מתמודד מועמד יחיד על ראשות המועצה האזורית; אלונה, בני שמעון, ברנר, גזר, זבולון, חבל אילות, חבל מודיעין, חוף השרון, מטה אשר, מטה בנימין, משגב, ערבות הירדן, תמר. ביום הבחירות יתקיים “נוהל הכרזה” למוסד נבחר זה (ראש רשות).

להלן קישור לרשימות המועמדים בפורטל הבחירות לרשויות מקומיות לפי שם רשות – לחצו כאן

ותיקים וצעירים כאחד

בבחירות מתמודדים ארבעה מועמדים בני כ-80: רון חולדאי – ת”א; יונה יהב – חיפה; צורי חיים – קרית מוצקין; אילן שדה – מוא”ז מנשה.

המועמדת המבוגרת ביותר לראש רשות היא טלי ארגמן, בת 74 מגבעתיים.

שתי המועמדות הצעירות ביותר לראשות רשות מקומית הן בנות 31: הדס דוד אלה – שוהם; מיכל שפירא – מעלה אפרים.

המתמודד המבוגר ביותר הוא עדווי סמיח, בן 105 המתמודד ברשימה למליאת המועצה טורעאן.

48 מועמדים הם בני 21.

היכן מצביעים?

לרשות ציבור הבוחרים יעמדו כ-11,727 קלפיות, מתוכן כ-2,788 קלפיות נגישות מיוחדות וכ-1,400 קלפיות להצבעות מיוחדות. בבסיסים, בחזית ואף באזורי הלחימה יוצבו, כאמור,  מאות קלפיות נוספות. להלן קישור למערכת איתור הקלפי שבה מצביעים: איתור קלפי (www.gov.il)

שעות פעילות הקלפיות:

הקלפיות ייפתחו בשעה 07:00 וינעלו בשעה 22:00.

בישובים קטנים שבהם עד 350 בוחרים ובקלפיות מיוחדות, הקלפיות יינעלו בשעה 20:00 או קודם לכן- יש להתעדכן בהתאם לסוג הקלפי.

יודגש כי גם הממתינים בתור בסמוך לקלפי בשעת הסגירה יורשו להיכנס ולהצביע.

מי זכאי להצביע?

כל מי שנולדו לא יאוחר מיום 7.11.2006 (טז’ חשון ה’תשס”ז), והם רשומים כתושבי הרשות המקומית/המועצה האזורית במרשם האוכלוסין ביום שליפת פנקס הבוחרים. לנוכח הקפאת פנקס הבוחרים, הרי שגם אם בינתיים מלאו לתושבים צעירים יותר 17 שנים, הם לא יוכלו להצביע בבחירות שיתקיימו ב-27.2.2024.

אילו מסמכים יש להציג בקלפי לצורך הזדהות?

כאשר מגיעים לקלפי יש להזדהות בפני מזכיר ועדת הקלפי, באמצעות אחד מ-5 מסמכי הזיהוי הבאים:

תעודת זהות רשמית של מדינת ישראל, הכוללת את תמונת בעל התעודה (אין חובה שתהיה תקפה). ספח תעודת הזהות אינו מהווה מסמך מזהה.

דרכון בתוקף, הכולל את תמונת בעל הדרכון.

רישיון נהיגה ישראלי בתוקף, הכולל את תמונת בעל הרישיון.

תעודה צבאית אישית רשמית בתוקף, הכוללת את תמונת בעלת התעודה.

​​תעודת מעבר תקפה רשמית הנושאת תמונה של בעל התעודה​​.​

קלפיות מיוחדות:

חיילים בסדיר, קבע ומילואים, שוטרים וסוהרים בתפקיד, מאושפזים ושוהים בבתי חולים, בוחרים עם מוגבלות בניידות, נשים השוהות במקלטים, דיירי בתי אבות ודיור מוגן, אסירים ועצירים ועובדים במערכת הבחירות זכאים להצביע בקלפיות מיוחדות – קלפיות בהן מצביעים באמצעות מעטפה חיצונית אליה הוכנסו המעטפות הפנימיות עם פתקי ההצבעה.

חל איסור חמור להצביע בקלפי מיוחדת בנוסף לקלפי שבה רשומים הבוחרים. האמור מהווה עבירה פלילית.

מיקום הקלפיות הנגישות ומיוחדות ושעות הפעילות מפורסמים לנוחותכם בפורטל הבחירות – כאן 

ההצבעה בקלפי מיוחדת תתבצע במעטפה חיצונית, כאשר מעטפות ההצבעה הרגילות שאליהן הכניסו הבוחרים את פתקי ההצבעה יוכנסו למעטפות חיצוניות שעל גביהן יצוינו פרטי הבוחר.ת. המעטפה החיצונית תועבר לוועדת הבחירות ברשות המקומית/אזורית אליה משויכים אותם הבוחרים וקודם להכרזה הרשמית על חלוקת הקולות, תוודא הוועדה בשיתוף עם מנהל הבחירות כי אותם בוחרים לא הצביעו יותר מפעם אחת. הבדיקה תיערך תוך הקפדה על חיסיון ההצבעה של הבוחרים.

* לגבי כל סוג קלפי נקבעו הסדרים שונים.

קלפיות צבאיות:

על מנת לקיים הליך הצבעה הוגן עבור כלל המשרתים בצה”ל, הן בשירות סדיר והן בשירות מילואים פעיל, יופעלו ביום הבחירות קלפיות מיוחדות. חלק מהקלפיות הינן ניידות ויעברו בין היחידות בהן מתוכננת ההצבעה ולפי לוח זמנים קבוע מראש.

לנוכח המצב הקיים ובשים לב לצרכים המבצעיים, ישנן יחידות בהן ההצבעה החלה כשבוע ימים לפני יום הבחירות הארצי.

הליך הצבעה לאנשים עם מוגבלות בניידות:

כל רשות מקומית מחויבת שתהיה בה לפחות קלפי אחת שיש בה ואליה סידורי גישה והצבעה לבוחרים עם מוגבלות בניידות. ביישוב שבו מספר הקלפיות עולה על 20 – יהיו לפחות שתי קלפיות נגישות מיוחדות לציבור זה. ברשות מקומית שיש בה יותר מ-10,000 תושבים – יהיה מקום קלפי נגיש אחד לכל שטח שבו עד כ-10,000 תושבים. ההצבעה תתבצע במעטפות כפולות.​ בבחירות הקרובות שייערכו ב-27.2.24 יעמדו לרשות הבוחרים כ-2,788 קלפיות נגישות להצבעת בוחרים המוגבלים בניידות.

כל הפרטים אודות הצבעת אנשים המוגבלים בניידות – כאן

מאושפזים בבתי החולים: אדם המאושפז בבית חולים ביום הבחירות, למעט מי שביום הבחירות התקבל לאשפוז במחלקת אשפוז יום, יהיה רשאי להצביע בבחירות לרשויות המקומיות בקלפי למאושפזים המוצבת בבית החולים שבו הוא מאושפז, בכפוף להצגת אישור אשפוז שקיבל מאחראי בית החולים.​ שעות פעילות הקלפיות בבתי החולים הן 08:00-20:00, ובבתי חולים קטנים – עד 16:00.

דיירים בבתי דיור מוגן או בבתי אבות: זכאים להצביע בקלפי מיוחדת המוצבת במקום שבו הם נמצאים, בתחום הרשות בה הם רשומים בפנקס הבוחרים.

סוהרים בתפקיד ואסירים יוכלו להצביע בבתי סוהר ומעצר ברחבי הארץ. שעות ההצבעה בבתי הסוהר מ-08:00 עד 20:00.

עובדים במערכת הבחירות, נשים השוהות במקלט ושוטרים שמוצבים באזור שאינם רשומים בו כתושבים יוכלו להצביע בקלפיות ייעודיות לבעלי תפקידים בבחירות.

כיצד מצביעים?

מזכיר ועדת הקלפי מוסר לידי כל בוחר.ת שתי מעטפות הצבעה חתומות כדין:

האחת בצבע צהוב והשנייה בצבע לבן; אל תוך מעטפת ההצבעה הצהובה, יוכנס פתק הצבעה בצבע צהוב – לבחירה בראש הרשות המקומית/ בראש המועצה האזורית. אל תוך מעטפת ההצבעה הלבנה יוכנס פתק הצבעה בצבע לבן – לבחירה ברשימה למועצת הרשות המקומית/ המועצה האזורית.

ביישובי מועצות אזוריות בהם מתקיימות גם בחירות לוועד המקומי – אל תוך מעטפת הצבעה כחולה, יוכנס פתק ההצבעה הכחול לבחירה ברשימה לוועד המקומי.

בעיריות ובמועצות מקומיות בהן מתמודד.ת רק מועמד.ת יחיד.ה – הבחירות מתקיימות באופן הבא: פתק בצבע צהוב למועמד.ת היחיד.ה לראשות העיר/ המועצה ופתק בצבע ירוק כהצבעת נגד.

במועצות אזוריות שבהן מתמודד.ת מועמד.ת יחיד.ה – תהיה הכרזה על המועמד.ת ויתקיימו בחירות רק לרשימות המועצה ולוועד המקומי.

בעיריות ובמועצות מקומיות שבהן מתמודד.ת מועמד.ת יחיד.ה מטעם רשימה בודדת שהוגשה למועצת הרשות – תהיה הכרזה על כל אחד מהמוסדות הנבחרים (ראש רשות ומועצת רשות).

בקלפיות הצבאיות יקבלו המצביעים פתקים ריקים בצבעי צהוב, לבן וכחול ומעטפות תואמות, כאשר על גבי הפתק רושם המצביע את בחירתו. רשימות המועמדים מוצגים בפורטל הבחירות של משרד הפנים ובנוסף, יועמדו בתא ההצבעה חוברות מידע הכוללות את שמות ורשימות המתמודדים.

ההצבעה נעשית במעטפות חיצוניות (כפולות); מעטפות ההצבעה הפנימיות (צבעוניות) הכוללות את פתקי ההצבעה מוכנסות למעטפה חיצונית עליה מצוינים פרטי הבוחר.

מי מנהל את הבחירות בכל קלפי?

כדי להבטיח את טוהר הבחירות הכפיל משרד הפנים את כמות מזכירי הקלפיות המכהנים במקביל בכל קלפי. במערכת הבחירות יועסקו מעל ל-50,000 בעלי תפקידים, כ-40% יותר מהבחירות הקודמות. כמו כן, יושבי ראש ועדות הקלפי אחראים לסדר במקום הקלפי.

תוצאות הבחירות:

ספירת הקולות תחל עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00.

לנוכח ריבוי המעטפות הכפולות מההצבעות בצה”ל ובבתי החולים, בסך כולל המוערך ביותר מ-400 אלף מעטפות (לעומת כ-95,000 בבחירות 2018), תוצאות האמת הבדוקות צפויות להתפרסם רק לקראת סוף השבוע.

ברשויות שבהן אף אחד מהמועמדים לראשות הרשות לא יקבל יותר מ-40% מהקולות, יתקיים סיבוב בחירות שני ביום ראשון 10.3.24. מועד זה, הוקדם מתוך התחשבות בבוחרים המציינים את הרמדאן.

כמה עולה מערכת הבחירות השנה?

תקציב מערכת הבחירות מוערך בכמיליארד ש”ח.

אחוזי הצבעה בבחירות הקודמות לרשויות המקומיות:

בבחירות 2018 – 60%

בבחירות 2013 –51.1%

הנגשת נתונים בזמן אמת

ביום הבחירות יפורסמו אחוזי הצבעה המתעדכנים ברשויות השונות תוך השוואה למערכת הבחירות הקודמת (2018) לרשויות המקומיות ובחתכים שונים.

מענה אנושי – מוקד טלפוני

טלפון: 1-800-101975 או 073-2458​358​
שעות פעילות*: ימים א’-ה’ בין השעות 9:00-16:00.

השירות יינתן בשפות עברית, ערבית, אנגלית, רוסית ואמהרית​.​

שירות עצמי – מוקד טלפוני

טלפון: 1-800-101975 או 073-2458​358​
שעות פעילות: 24/7

שירות עצמי – מסרונים  (SMS)

טלפון:  053-3801464
שעות פעילות: 24/7

שירות עצמי – ווטסאפ

טלפון:   053-3801464
שעות פעילות: 24/7

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן