כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מסקנות הועדה לאסון מירון

מה העונשים שהוטלו על המעורבים?

מסקנות הועדה לאסון מירון

בנימין נתניהו, ראש הממשלה
הוועדה הטילה על נתניהו אחריות אישית. היות שתפקיד ראש הממשלה הוא במהותו תפקיד נבחר, בעל מאפיינים ייחודיים, החליטה הוועדה שלא להמליץ המלצה אופרטיבית בעניינו של נתניהו.
 
חבר הכנסת אמיר אוחנה, השר לביטחון הפנים בעת האסון
הוועדה הטילה על אוחנה אחריות אישית, והמליצה כי לא ימונה בעתיד לתפקיד השר לביטחון פנים.
 
הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת בעת האסון
הוועדה הטילה על אביטן אחריות אישית, והמליצה, נוכח הממצאים לגבי תפקודו, כי לא ימונה בעתיד לתפקיד שר בממשלת ישראל.
 
רב-ניצב יעקב שבתאי,  המפקח הכללי של משטרת ישראל
הוועדה הטילה על שבתאי אחריות אישית. הוועדה ציינה כי ב-17.1.2024, בצוק העיתים, על רקע המלחמה הוארכה כהונתו של שבתאי כמפכ"ל המשטרה בחצי שנה. הוועדה ציינה כי לכאורה, הממצאים בעניינו של שבתאי היו מביאים אותה להמלצה על סיום תפקידו, אך בהתחשב בנסיבות מיוחדות אלה היא מותירה לממשלה לקבוע את המועד הנכון לסיום תפקידו.
 
שמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל בעת האסון
הוועדה הטילה על לביא אחריות אישית. הוועדה ציינה כי לביא קיבל על עצמו אחריות מייד לאחר האירוע, וכי בהמשך אף הסיק מסקנות אישיות והתפטר מתפקידו. בכך, סברה הוועדה, נהג לביא כמצופה ממפקד ועל פי ערכי הפיקוד של המשטרה. הוועדה ציינה כי מאז 30.6.2023 הוא כבר אינו משרת במשטרה. בהתחשב באמור, החליטה הוועדה להסתפק בעניינו בקביעת הממצאים והמסקנות כפי שפורטו בדו"ח.
 
תת-ניצב שלום אביטן, מפקד מרחב עמקים במשטרת ישראל בעת האסון
הוועדה הטילה על אביטן אחריות אישית, וציינה כי לכאורה הממצאים בעניינו היו מובילים להמלצה על סיום תפקידו כמפקד מרחב עמקים, אולם המלצה זו התייתרה לאור פרישתו של אביטן מהמשטרה.
 
תת-ניצב מוריס חן, ראש חטיבת אבטחה ורישוי במשטרת ישראל בעת האסון
הוועדה הטילה על חן אחריות אישית והמליצה כי הממצאים והמסקנות בעניינו של חן יובאו בחשבון בכל דיון על קידום בדרגה או על שיבוץ לתפקידים בהמשך שירותו במשטרה.
 
סגן-ניצב אסף מנצור, מפקד תחנת נוף הגליל במשטרת ישראל בעת האסון
הוועדה הטילה על מנצור אחריות אישית, וציינה כי לכאורה הממצאים בעניינו היו מובילים להמלצה על סיום כהונתו בתפקיד מפקד תחנת נוף הגליל, אולם המלצה זו התייתרה לאור פרישתו של מנצור מהמשטרה.
 
רב-פקד שמואל פיאמנטה, ראש ענף אבטחה ורישוי במחוז צפון במשטרת ישראל
הוועדה הטילה על פיאמנטה אחריות אישית וסברה כי הממצאים בעניינו חמורים במיוחד. הוועדה המליצה כי פיאמנטה יסיים את תפקידו במשטרה, וכי הוא לא יועסק בשום תפקיד הנוגע להילולה או למתחם מירון. כמו כן המליצה הוועדה כי היועצת המשפטית לממשלה תידרש לממצאים שנוגעים להתנהלות שקשורה ברישוי האירוע וכיצד להמשיך בדיקה או חקירה בעניינם.
 
פקד אסף שייך, קצין מודיעין ובילוש של תחנת נוף הגליל בעת האסון
הוועדה הטילה על שייך אחריות אישית. שייך קודם בינתיים לדרגת רפ"ק והוועדה המליצה כי הוא לא יקודם בדרגה או בתפקיד במשך 4 שנים ממועד הגשת הדו"ח וכי בכל החלטה על קידום בדרגה או בתפקיד לאחר פרק הזמן האמור יובאו בחשבון הממצאים והמסקנות שפורטו בעניינו.
 
הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים
הוועדה הטילה על שוינגר אחריות אישית וסברה כי הממצאים בעניינו חמורים במיוחד. הוועדה המליצה כי שוינגר יסיים מייד את כהונתו בתפקיד מנהל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים וכי הוא לא יועסק בשום תפקיד הנוגע להילולה או למתחם מירון.
 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן