כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

במעמד השרה להגנת הסביבה ומנכ"ל המשרד נערך טקס חניכת אוטובוסים ומיניבוסים חשמליים לחברת אגד

השרה להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה מוביל בשנים האחרונות, יחד עם שותפיו בממשלה, את המעבר ההכרחי לתחבורה נקייה"

במעמד השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, נערך בשבוע שעבר טקס חניכת אוטובוסים ומיניבוסים חשמליים לחברת אגד באמצעות תמיכת המשרד בסך 3.5 מיליון שקל. המשרד להגנת הסביבה מברך את חברת אגד על הבחירה לרכוש אוטובוסים בין עירוניים רגילים וזעירים חשמלים ועל השתתפותה במהפכת המעבר לתחבורה נקייה ושאיפתה להפחתת פליטות מזהמים מתחבורה.

בשנת 2023 הודיע המשרד להגנת הסביבה על החלטתו לאשר תמיכה בסך כולל של 16 מיליון שקל ברכישת אוטובוסים מאופסי פליטות ל-11 חברות אשר ירכשו כ-120 אוטובוסים בין עירוניים חשמליים חדשים אשר יצטרפו לעוד כ-300 אוטובוסים עירוניים שכבר נרכשו בסיוע המשרד להגנת הסביבה, ובכך יסייעו בצמצום זיהום האוויר ופליטות גזי חממה הנגרמים מתחבורה.

כיום רוב האוטובוסים המופעלים על ידי חברות התחבורה הציבורית וחברות ההיסעים מונעים באמצעות דיזל, מה שגורם לזיהום אוויר, המורגש בעיקר במרכזי הערים ובריכוזי אוכלוסייה. נסיעה באוטובוס חשמלי מפחיתה את פליטות גזי החממה בכ-60% לעומת אוטובוס ממנוע דיזל, מצמצמת את זיהום האוויר ומפחיתה את מפגעי הרעש שנגרמים מתחבורה.

מחשמלים ומפחיתים זיהום אוויר: המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול לצמצום פליטות מזהמי אוויר וגזי חממה מתחבורה ומקדם כניסה של אוטובוסים חשמליים; חברת אגד התחדשה ב-10 אוטובוסים בין עירוניים חשמליים וב-10 מיניבוסים חשמליים בזכות תמיכה מהמשרד.

נכון לסוף שנת 2023 מספר האוטובוסים החשמליים המופעלים בישראל עומד על כ-800 אוטובוסים. המשרד יצא בשנים האחרונות בחמישה סבבי תמיכה לרכישת אוטובוסים חשמליים בהיקף של 100 מיליון שקל. חלק ממטרות התמיכה הן החדרת טכנולוגיה חדשה לעולם הסעות הנוסעים בישראל.


תמיכה זו מצטרפת לשורת פעולות של המשרד להגנת הסביבה לצמצום זיהום האוויר והרעש מתחבורה לטובת הציבור והפחתת פליטות גזי חממה להתמודדות עם משבר האקלים ועמידה ביעדים הלאומיים של זיהום אוויר ופליטות גזי חממה. בעת האחרונה קבע המשרד בהוראות למפעילי תחבורה ציבורית יעדים מחייבים לרכישת אוטובוסים עירוניים מאופסי פליטות. כל זאת, כדי שהחל משנת 2026 כל האוטובוסים העירוניים החדשים שיירכשו יהיו מאופסי פליטות.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "המשרד להגנת הסביבה מוביל בשנים האחרונות, יחד עם שותפיו בממשלה, את המעבר ההכרחי לתחבורה נקייה. בוועידת האקלים בדובאי חתמנו על מזכר הבנות בין-לאומי לאיפוס פליטות מציי רכב כבד, ואנחנו ממשיכים לפעול לקידום הנושא. לאור פעולות הממשלה וחברות התחבורה הציבורית, ישראל כיום היא בין המדינות המובילות בעולם ברכש אוטובוסים עירוניים. אנו פועלים על מנת להוביל את השינוי גם באוטובוסים ובמיניבוסים הבין עירוניים ונמצא את הדרך להמשיך תמיכה זו. נמשיך להוביל לכך שהחל משנת 2026 כל האוטובוסים העירוניים החדשים שיירכשו יהיו מאופסי פליטות".

גלעד ריקלין, מנכ"ל חברת אגד: "לכל אורך ההיסטוריה של אגד, פעלנו כדי לקדם ולהתחדש. יחד עם המשרד להגנת הסביבה, אנחנו חונכים את הצי החשמלי הגדול והמגוון בישראל וכותבים עוד פרק בסיפור של החדשנות באגד, פרק שהוא בשורה גדולה – תחבורתית, סביבתית וחברתית. יחד עם השרה סילמן וצוות המשרד, אגד תמשיך להוביל את השוק הישראלי והאירופי ולהגדיל את הצי החשמלי".

 צילומים: שחר יורמן

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן


להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem